عربستان| بازداشت برادر شیخ شهید «نمر النمر» به دست نظامیان سعودی

نظامیان سعودی با یورش به منزل برادر شیخ شهید نمر باقر النمر وی و همسرش را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری نبأ، برخی منابع محلی عربستانی از حمله نظامیان سعودی به منزل برادر شهید النمر در قطیف عربستان خبر دادند.

طبق این گزارش؛ منابع خاص اعلام کردند که نظامیان سعودی به منزل «محمد باقر النمر» برادر شیخ شهید ـنمر باقر النمر» حمله ور شده و وی و همسرش «نصرة الاحمد» را بازداشت کردند.

 شیخ نمر باقر النمر در هشتم ژوئیه ۲۰۱۲ به دست نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد. نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن شیخ نمر به شدت مجروح شد.

در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیت‌های اعتراض آمیز گسترده‌ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراض‌ها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی شهید و یا مجروح شدند. محاکمه شیخ نمر در مارس ۲۰۱۳ آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد.

دادگاهی در عربستان در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ با مطرح کردن اتهامات ادعایی «فتنه انگیزی در کشور» حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرد. محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه‌ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد.

حکم اعدام آیت الله نمر در آبان ۹۴ در دادگاه استیناف و دادگاه عالی آل سعود تأیید شد، و برگه‌ای به همین منظور به وزارت کشور ارسال شد تا امضای پادشاه برای انجام این حکم از دفتر پادشاهی گرفته شود.

سرانجام وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه ای در ۱۲ دی ۹۴ از اعدام شیخ «نمر باقر النمر« خبر داد.

«شیخ نمر» همواره در سخنرانی‌هایش نظام سعودی را به اعمال سیاست‌های تبعیض‌آمیز طایفه‌ای و سازمان‌یافته در مناطق شرقی عربستان و به‌خصوص در دو منطقه «الاحساء» و «القطیف» متهم می‌کرد.

وی بارها تأکید کرده بود که از گفتن کلام حق ترس ندارد، حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت ها تا سرحد شهادت قرار گیرد.

شیخ نمر در سخنرانی‌هایش آشکارا اعلام کرده بود که با توهین به کرامت مردم عربستان به‌ویژه شهروندان شیعه که از دید نظام سعودی شهروندان درجه دو این کشور به شمار می‌آیند و فاقد هرگونه حق و حقوق شهروندی هستند مخالف است.

شیخ نمر همچنین از مطبوعات و رسانه‌های سعودی به دلیل وابستگی و تبعیت آنها از نظام سعودی و تبدیل‌شدن آنها به بوق تبلیغاتی آل‌سعود به‌شدت انتقاد می‌کرد.

وی تصریح می‌کند که مفتی‌های وهابی، ساخته و پرداخته آل‌سعود هستند. به گفته شیخ نمر، آل سعود به مفتی‌های وهابی پول می‌دهند تا با دامن‌زدن به اختلافات طایفه‌ای و مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه‌ای و قبیله‌ای به حاکمیت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت‌های آن ادامه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس