کد خبر 1350856
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
موج سرکوب مسلمانان در فرانسه/افزایش اسلام هراسی در دولت مکرون

یک گزارش به بررسی اقدامات فرانسه علیه مسلمانان و تشدید آن در دولت امانوئل مکرون پرداخته است.

به گزارش مشرق، تصمیم دولت فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۰ برای انحلال دو مورد از برجسته‌ترین و معتبرترین سازمان‌های غیردولتی مسلمان در این کشور، مسلمانان فرانسوی و اروپایی را شوکه کرد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در حالی که در این اقدام زمان ناشناخته بود، اما این تصمیم می‌توانست راهگشایی برای سرکوب شدید مسلمانان و جامعه مسلمانان در فرانسه باشد.

بیشتر بخوانید:

فرانسه ۲۱ مسجد را در این کشور تعطیل کرد

دو سال بعد، یعنی در ماه گذشته میلادی، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که به درخواست «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، فعالیت دو سازمان همبستگی فلسطین را ممنوع می‌کند.

آن‌ها آخرین نمونه از سرکوب مسلمانان است که تحت ریاست جمهوری امانوئل مکرون تسریع شده است.

بیشتر بخوانید:

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه+تصاویر

در مجموع ۷۱۸ سازمان اسلامی توسط دولت فرانسه بسته یا منحل شده‎اند (از جمله مدارس، مساجد و مشاغل).

همچنین بالغ بر ۴۶ میلیون یورو اموال این سازمان‌ها توقیف شده است که نشان دهنده محدودیت شدید حق مسلمانان بر دارایی‌هایشان در فرانسه است.

به گفته CAGE که یک سازمان مدافع مستقل است، این اقدامات فرانسه با تعریف «آزار و شکنجه» طبق قوانین بین‌المللی مطابق با ماده ۷ اساسنامه رم مطابقت دارد.

نتیجه گیری شگفت انگیز توسط CAGE در آخرین گزارش انجام شده است «ما شروع به گسترش ترور می‌کنیم؛ یعنی آزار و اذیت مسلمانان در فرانسه توسط دولت.»

با توجه به افزایش اسلام ستیزی در جامعه فرانسه، این گزارش به طور مفصل به سیاست‌های بسیاری که مسلمانان را هدف قرار می‌دهد، تاریخ استعماری فرانسه و همچنین به زیربنای ایدئولوژیک این کشور می‌پردازد.

این گزارش می‎افزاید که این یک شکل «انحصاری» از سکولاریسم است که در اروپا و حتی در جهان بی نظیر است.

مدل فرانسوی به گونه‌ای طراحی شده است که به شدت از صحنه سیاسی هر گونه ظاهر مذهبی را حذف کند؛ اگرچه در زمان تأسیس، این نظام در مخالفت با کلیسای کاتولیک سازماندهی شد، اما عمده خصومت دولت فرانسه اکنون متوجه اسلام و مؤسسات مسلمانان شده است.

CAGE با توضیح عیوب اساسی سیستم فرانسه که مسلمانان را به هدفی آسان تبدیل کرده است، موقعیت اقلیت‌ها را در فرانسه بررسی می‌کند.

برخلاف بیشتر دموکراسی‌های لیبرال که اقلیت‌های ملی را به رسمیت می‌شناسند، نظام فرانسه وجود سیاسی و قانونی اقلیت‌ها را در خاک خود به رسمیت نمی‌شناسد.

در این گزارش با اشاره به فهرستی طولانی از اقدامات سختگیرانه از جمله انحلال سازمان‌های مسلمانان، مجموعه‌ای از قوانینی که مسلمانان را هدف قرار می‌دهند، آمده است «زندگی مسلمانان در فرانسه در طول ۵ سال گذشته شاهد مجموعه‌ای از بی‌عدالتی‌ها و توهین‌های تلخ از جمله ممنوعیت حجاب بوده است.»

این گزارش از طریق تجزیه و تحلیل چارچوب قانونی و اجرایی فعلی فرانسه و اطلاعات جمع‌آوری‌شده از جامعه مسلمانان فرانسه، نشان می‌دهد که چگونه مسلمانان در فرانسه در معرض آزار و اذیت دولتی در مقیاس یزرگ قرار دارند.

آزار و شکنجه مسلمانان تحت حمایت دولت فرانسه، سیاست ممانعت سیستماتیک است که بر اساس آن سازمان‌ها و مشاغل مسلمان در فهرست سیاه مخفی و نظارت دقیق قرار می‌گیرند.

این گزارش در پایان می‎گوید که به طور نگران کننده ای، دولت مکرون به دنبال ترویج و صدور سرکوب مسلمانان به کشورهای همسایه فرانسه است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 3
    اگه یک زن فرانسوی وارد ایران بشه مجبوره حجاب داشته باشه خب پس اونها هم حق دارند از زنانی که اونجا هستند بخوان که حجاب نداشته باشند
    • US ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      پس ما هم حق داریم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس