کد خبر 1350756
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
النجباء: باید آمریکایی‌ها را از عراق اخراج کرد - کراپ‌شده

سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق ضمن انتقاد شدید از اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، گفت که واشنگتن به تسلیم کردن ملتها و نقض حاکمیت آنان ادامه می‌دهد.

 به گزارش مشرق، «نصر الشمری» سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در واکنش به اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، گفت که تمرینات آمریکا با گلوله جنگی در مرکز بغداد، تجاوز آشکار به حاکمیت عراق است.

شبکه خبری النجباء به نقل از الشمری گزارش داد، هدف قرار دادن غیر نظامیان بی‌گناه و دارایهای آنان، در راستای رفتارهایی است که انسانیت را تهدید می‌کند.

الشمری تأکید کرد، آمریکا به شیوه خود که در راستای تسلیم کردن ملتها و نقض حاکمیت آنان و ایستادن در برابر ملتهایی ادامه می‌دهد که برای آزادی، امنیت و شکوفایی تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر مقابله با تجاوزات آشکار آمریکا، خاطر نشان کرد، باید به هر نحوی، آمریکاییها را از عراق بیرون راند.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای عراقی از به صدا درآوردن آژیرهای خطر در سفارت آمریکا در بغداد و آزمایش سامانه پدافندی«سی-رام» (C-RAM)  که موجب هراس ساکنان مناطق نزدیک به این سفارت‌خانه شد، خبر دادند.

سفارت آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد اغلب به عنوان بخشی از تمرین امنیتی، سامانه پدافندی و آژیرهای هشدار را فعال می‌کند و موجب ایجاد هراس در قلب ساکنان مجتمع‌های مسکونی واقع در نزدیکی این سفارتخانه می‌شود. امری که با اعتراض طیف‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراق همراه است. زیرا آزمایش سامانه دفاعی آمریکا در منطقه مسکونی بغداد اقدامی تحریک‌آمیز و مخالف قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

سفارت آمریکا در بغداد، با مساحت ۱۷۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین سفارتخانه در سطح جهان است که به اعتقاد ناظران هزاران جاسوس در آن فعالیت دارند. با این وجود دولت عراق تاکنون هیچ بیانیه‌ای درباره این اقدامات سفارت آمریکا اعم از اجرای تمرینات و تیراندازی به ویژه آزمایش سامانه دفاع هوایی سی-رام در مرکز بغداد صادر نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    عراقی ها هم مثل اکراینیها زود تر از اینه باید آمریکارا در کشورشان به گلوله می بستند
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    به امید خدا وقت گل نی.امریکائیها واسرائیل تا روزی حد اقل 10 نفرتلفات انسانی ندن ازچیزی عقب نمینشینن. الان 10 ساله که هرهفته ازعزیزان مارو درسوریه میکشن وماهم هی رجز میخونیمو هشدار میدیم .ککشم نمیگزه وهمون راهو ادامه میده.اونا میدونن که درحساسترین جاهای مراکز تصمیم گیری حکومتهای عراقو ایران ادمهای بانفوذی دارن که نخاهن گذاشت اتفاق بدی براشون بیفته.مثل عین الاسد که زودتر ازهرکس نیدونستند درکدام ساعت ودقیقه وحتی ثانیه موشکها شلیک خاهد شد .الانم تا کشتار بعدی عزیزان ما درسوریه ازطرف مسئولین وعدهای نسیه انتقام ورجزهای پوچ ادامه خاهدداشت وبمحض شهیدکردن چند پاسدار دیگه قبلیها بفراموشی سپرده خاهدشد .وخیالشون راحته میدونن که اون اقا تا اجازه نده اب ازاب تکان نمیخوره. امنیت دشمن تامینه .والسلام
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    ما منتظر شاهِ جهانیم___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس