تحریم سوئیفت روسیه، مبادلات غیردلاری را افزایش می‌دهد - کراپ‌شده

مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد: قطع دسترسی بانک‌های روسی به سامانه پرداخت سوئیفت، مبادلات تجاری میان روسیه و ترکیه با ارزهای دو کشور را تقویت خواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل خبرگزاری تاس، مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد: قطع دسترسی بانک های روسی به سامانه پرداخت سوئیفت، مبادلات تجاری میان روسیه و ترکیه با ارزهای دو کشور را تقویت خواهد کرد.

اتحادیه ملی صادرکنندگان ترکیه امروز اعلام کرد: «باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها (علیه روسیه)، صادرات با لیر ترکیه در ماه فوریه تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»

بنا بر اعلام این سازمان، ممنوعیت سوئیفت، هیچ تاثیری بر ارسال محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه نخواهد داشت، هرچند که ممکن است تاخیرهایی در پرداخت ها صورت پذیرد.

روسیه و ترکیه در اکتبر ۲۰۱۹، توافقی برای تسویه و پرداخت با ارزهای ملی امضا کردند.

انتظار می‌رود، ترکیه زیرساخت‌های خود برای پذیرش نقل و انتقال الکترونیکی از طریق سامانه «میر» که جایگزین روسی سوئیفت است، توسعه دهد و بانک ها و کسب و کارهایش را به سیستم پیام رسانی مالی مشابه بانک مرکزی روسیه متصل کنند تا کارت‌های جایگزینی برای «ویزا» و «مسترکارت» ارائه شود.

استفاده از ویزا و مسترکارت در روسیه در حال حاضر محدود شده است.

به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، این کشور تحریم های شدیدی از سوی غرب قرار گرفت  و بانک مرکزی روسیه و ۷ بانک دیگر این کشور از سامانه سوئیفت جدا شدند. این هفته نیز، مسکو تحت تحریم‌های نفتی آمریکا و انگلیس قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    پایان آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس