قطع ارتباط روسیه با سوئیفت تجارت غیردلاری را افزایش می‌دهد

اتحادیه صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده علیه روسیه، روابط تجاری بین دو کشور تحت تأثیر قرار نگرفته است و صادرات به‌لیر ترکیه حدود صددرصد افزایش یافته است.

به‌ گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، اتحادیه صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد قطع ارتباط بانک‌های روسیه از سیستم پرداخت سوئیفت تجارت بین روسیه و ترکیه را با ارز ملی دو کشور افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تحریم سوئیفت روسیه، مبادلات غیردلاری را افزایش می‌دهد

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده علیه روسیه، صادرات به‌لیر ترکیه حدود صددرصد در فوریه سال جاری میلادی افزایش یافته است».

این سازمان اعلام کرد ممنوعیت سوئیفت هیچ تأثیری بر عرضه محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه ندارد.

روسیه و ترکیه در اکتبر ۲۰۱۹ قراردادی برای معامله و پرداخت با ارزهای ملی امضا کردند. انتظار می‌رود ترکیه زیرساخت‌های لازم برای قبول نقل‌وانتقال‌های الکترونیکی از طریق سیستم «میر»، جایگزین روسی سوئیفت، را گسترش دهد تا بانک‌ها و کسب‌وکارهای این کشور به سیستم پیام‌دهی مالی بانک مرکزی روسیه متصل شوند، به‌این‌ترتیب جایگزینی برای ویزا و مسترکارت که در زمان حاضر در روسیه تحریم شده‌اند یافت می‌شود.

روسیه در ماه فوریه با موجی از تحریم‌های یکپارچه آمریکا و متحدان غربی آن روبه‌رو شد. این تحریم‌ها سیستم مالی، صادرات انرژی و ذخایر ارز خارجی روسیه را هدف گرفته‌اند. ارتباط ۷ بانک روسی از سوئیفت قطع شده است که مانع دسترسی آن‌ها به بانک‌های بین‌المللی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی هم عالی، به نفع ما هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس