کد خبر 1350542
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در توییتر نوشت: ‏جهان با سرعت بالایی در حال تغییر است. در این وضعیت پیچیده و بسیار پویا، فرصت های بزرگی برای ایران ظهور کرده که اگر به موقع شناخته و استفاده نشود، یک شبه تبدیل به تهدیدهای بزرگ خواهد شد. ناچار باید راهبردهای امنیت ملی را با آینده نگری، خطرپذیری و نگاه چند بعدی، بازاندیشی کرد.

فرصتی که یک شبه تبدیل به تهدیدهای بزرگ خواهد شد

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    نباید فرصت را در بدبختی و رنج دیگران تعریف کنیم . بلکه فرصت در زدن ضربه به پیکره شیطان بزرگ و ساقط کردن او از اریکه ظلم و تعدی به آحاد مردم کره زمین است .
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 1
    با سلام کوتاه ولی پربار، مختصر ولی جامع و کاربردی. اگر راهبردهای کلان ملی با چنین جامعیت و دقیقی وضع شوند موفقیت ها در دستان ملت ایران است. در غیر این صورت واقعا فرصت ها به تهدید تبدیل می شوند. ضمنا آینده کشور را به نظام بوروکراتیک و بورکراتها تفویض نکنید که درب های جهنم را بر روی ملت بازنگه می دارند.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    متاسفانه این فرصتها در حمایت از اردوغان و روسیه در گدر تبدیل به تهدید است.
  • رضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 10
    بازانديشى ! بزغاله قلمبه ميبافه !
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      بسم الله. سلام آقا رضا اولا" اینکه بعضی بندگان خدا کلیات ابوالبقاء بافته شکی نیست نه مصداق نه آدرس نه طرح و برنامه نه به درد دنیا میخورد نه آخرت تریبونی هست و رفیقی که بلندگویش بشود یا الکی یه چیزی میگن سایت مفت بازار مسگرهاست و یا زندگی هم خرج دارد و محل پیشرفت فعلا" اینجاست تنور داغ و خمیر بادکرده تا تو نانی به کف آری و تنهایی نخوری چی چی طلب چی چی گرا مشرق مغرب تهران تل اویو کاخ سفید پاستور نداره آسمون دنیا طلبان ماده گرا همه جا همین رنگه ثانیا" اصل مطلب در سوره مبارکه حجرات آیه 11 پروردگار مهربان ما فرموده یا ایها الذین آمنوا لایسخرقوم من قوم عسی أن یکونوا خیر منهم ....ولاتلمزوا انفسکم ولاتنابزوا بالالقاب ...ومن لم یتب فاولئک هم الظالمون که معنی تحت اللفظی آن اینست که تمسخر همدیگر را نکنید و عیب جویی نکرده القاب ناشایست ندهید ومسلمانی که که این رفتار از دستش دررفت که انسان ممکن الخطاست و در میرود توبه نکند ظالم میباشد ملقب کردن یک برادر ایرانی ایمانی همسنگردرست مثل خودشما عین یه دسته گل که مسلما" از من محمدیان خیلی بالاتر و والاتره هستید و من خاک پایتان هم نمیشوم به حیوان کار قشنگی نیست هیچ توبه هم لازم داره ثالثا" این از وظایف رسانه است که تبیین گر نوع گفتار و دادن القاب به یکدیگر در جامعه باشند مثلا" کودکی که امانت الهی است و مثل یک گل از بهشت میان ما محل انزال رحمت و برکت خداوند متعال است بالطبع ولازمه سن بازیگوشی میکند را بعضی میگن شیطنت میکنه و لقب پلیدترین موجود هستی که دشمن ترین دشمن انسان است و مورد لعنت الهی را میدهیم به گل باغ بهشت.والسلام
  • FR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    دقیق مثل همیشه
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    بنظر من هیچ چشم انداز روشنی در جنگ اروپا ، آمریکا. ، روسیه نیست پس باید بادرآمدهای نفت و گاز جدید وبی سابقه باید زیرساختها افزایش یابند و اشتغال افزایش یابد همزمان ایران شک نکند دراین جنگ احتمال قحطی گندم و سایر محصولات کشاورزی زیاد است پس ایران باید بداند روسیه همینکه تحت فشار قرار گیرد از گندم بعنوان اهرم فشار برعلیه دشمنانش استفاده میکند . بنظر من دنیا روی آرامش نخواهد دید درضمن تجربه جنگ جهانی دوم ثابت میکند بی طرفی مطلق اصلا درست نیست بلکه باید دراین جنگ ایران مثل چین به منافع خود فکرکند و همزمان بادوطرف تعامل داشته باشد اما درجنگ دخالت نکند .
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    یک شبه خیلی مسئول پذیرانه ورنجشی اقدام کردن است جوانب رابایدبطورمیدانی دایره وبطورکامل سنجیدانهم برای کشورقدرتمندوپهناوری به عرض وطول ایران بااین تنوع نژادی ومذهبیوشاخ های قدرتمند مقاومت که العان هرکدام ریشه های مقاومت درجهان شده اند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 1
    یعنی چی باز اندیشی؟ یعنی مثلا با عنریکا دوست بشیم بگیم: بیا با هم معامله کالا به دلار بکنیم، من از دلارات خیلی خوشم میاد، من اصلا راهبردی و تمدنسازی بلد نبودم که بخوام مقابل هیمنه تو، مقابله کنم... بیا فعلا تا تنور داغه، برای نان ملت و خودمون، با هم صلح کنیم! اصلا اگر فهم کمی، فقط کمی فهم نگاه یک مسلمان رو داشته باشید، خیلی از ارزشهای و تکیه گاههای قدرت رو کنار نمیگذارید به خاطر یک فتنه که اسمش رو بگذارید فرصت!
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 2
    توقف مذاکرات کار درستی بود... متناسب با شرایط اکنون جهان مذاکره کنید.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت، با دشمنان مدارا حافظ ولی با این مردم جوگیرشده کو گوش شنوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس