کد خبر 1350492
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
پوتین: تنها نظامیان حرفه ای در عملیات اوکراین مشارکت دارند

رئیس‌جمهور روسیه عصر پنجشنبه تصریح کرد که صادرات انرژی روسیه، از جمله از طریق اوکراین ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه عصر پنجشنبه تصریح کرد که صادرات انرژی روسیه، از جمله از طریق  اوکراین ادامه دارد.

پوتین در یک نشست اقتصادی گفت، دولت آمریکا به دروغ به مردم خود می‌گوید که روسیه عامل افزایش بهای حامل‌های انرژی در این کشور است. این در حالی است که روسیه فقط سه درصد از نفت آمریکا را (تا پیش از اعمال تحریم‌ها) تأمین می‌کرده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت‌، رویه‌هایی قانونی برای مدیریت از خارج بر دارایی شرکت‌های خارجی که بازار روسیه را ترک کرده‌اند وجود دارد.

پوتین همچنین اعلام کرد روسیه به صادرات حامل‌های انرژی ادامه خواهد داد که بخشی از آن از طریق خاک اوکراین انجام می‌گیرد.

او همچنین بیان داشت آمریکا از ایران و ونزوئلا می‌خواهد که در ازای رفع تحریم‌ها، روسیه را از بازار انرژی خارج کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین هشدار داد اگر غربی‌ها ممانعت از پشتیبانی برای کشتی‌های تجاری حامل کود روسیه را متوقف نکنند، عواقب آن به کل جهان زیان می‌زند.

روزنامه «رأی الیوم» امروز در یادداشتی آورده است: «شرکت های آمریکایی پس از تحریم نفت ونزوئلا، واردات خود از نفت روسیه را افزایش داده بودند. اکنون ونزوئلا تاکید می‌کند که افزایش سهمیه نفت این کشور با هماهنگی اوپک و بدون تسلیم شدن در برابر خواسته های ایالات متحده انجام خواهد شد».

در این یادداشت با اشاره به تاکید کاراکاس بر حمایت همه‌جانبه سیاسی از مسکو در جریان بحران اوکراین آمده است: «زمانی که روسیه تهدید کرد که نیروهای مسلح خود را در آمریکای لاتین و کشورهایی چون ونزوئلا و کوبا مستقر خواهد کرد، کاراکاس مخالفتی از خود نشان نداد. ونزوئلا طی سه سال گذشته هواپیماهای بمب افکن و کشتی‌های جنگی روسی را دریافت کرده است که این امر اعتراض واشنگتن را برانگیخته است».

از سوی دیگر «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو هیچ کمکی به حل معضل اوکراین نخواهد کرد، گفته است: « برعکس، آمریکا از این طریق باعث ایجاد سر دردهای بیشتری خواهد شد».

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود، اقدامات واشنگتن نه تنها باعث آسیب اقتصادی به طرفین می‌شود، بلکه «تأثیر (منفی) بر روند حل و فصل سیاسی دارد».

اظهارات پوتین در حالی مطرح شده است که «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب ادعا کرده بود: «از دیدگاه ما، در مورد تحریم روسیه، هیچ چیزی نباید از آمریکا خواسته شود یا از سوی ایالات متحده پیشنهاد شود. ما معتقدیم که در اینجا (مذاکرات وین) یک هدف مشترک داریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا US ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 2
    نباید به حرف و وعده آمریکا گول خورد و کمبود نفت رو برای غربیها جبران کرد. به قول مقام معظم رهبری وقتی خرشون از پل بگذره برمیگردن و به ریشمون میخندن. آمریکا قابل اعتماد نیست و وقتی کمبود نفت تا حدودی جبران بشه باز تحریمها رو برمیگردونه. اون وقت روسیه هم به ما بدبین میشه. مقصر افزایش بهای نفت خود غربیها هستن و ما نباید کار رو براشون آسون کنیم. اونها تو تاریخ جمهوری اسلامی کدوم کار رو برای ما آسون کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید رضایی 28 معاون مشرق نیوز IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 1
    پوتین زود تر بمی فقط داری اکسیژن مصرف می کنی و دی اکسید تولید می کنی جلبک پیس
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 2
    روسیه برای تحت فشار قرار دادن اروپا باید صادرات گاز را متوقف کند و از فروش نفت به کشورهای غربی و هر کشوری که او را تحریم کند خودداری کند
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • مرزبان IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    پوتین نا راحته که تحریم برداشته شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس