کد خبر 1350479
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
اوکراین

لحظه به لحظه با بحران اوکراین؛ نیمی از ساکنین کی‌یف، شهر را ترک کرده‌اند.

به گزارش مشرق، درگیری‌ها در اوکراین در حالی دومین هفته را پشت سر می‌گذارد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی او امروز (پنجشنبه) در ترکیه دیدار کرده و از سوی دیگر شهردار کی‌یف اعلام کرده نیمی از شهروندان، این شهر را ترک کرده‌اند.

 شهردار کی‌یف: نیمی از مردم، شهر را ترک کرده‌اند

شهردار پایتخت اوکراین اعلام کرد: «تا جایی که اطلاع داریم، نیمی از شهروندان کی‌یف، شهر را ترک کرده‌اند. اندکی کمتر از دو میلیون نفر در حال حاضر شهر را ترک کرده‌اند. کی‌یف به یک دژ نظامی تبدیل شده است. هر خیابان، هر ساختمان و هر ایست‌و بازرسی سنگربندی شده است».

 ترکیه: نباید از نشست‌های روسیه و اوکراین انتظار معجزه داشت

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پس از شرکت در نشست سه‌جانبه با همتایان روس و اوکراینی گفت: «موضوعات زیادی برای گفت‌وگو میان اوکراین و روسیه وجود دارد، از جمله بی‌طرفی [اوکراین] و امضای معاهده جامع صلح نیز در میان گزینه‌های روی میز است».

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، این نشست سه‌جانبه «در محیط راحتی» انجام نشد و «نباید از چنین نشست‌هایی انتظار معجزه داشت». او همچنین گفت، در این نشست آنکارا بر لزوم شکل‌گیری گذرگاه بشردوستانه در اوکراین و باز ماندن آن بدون هیچ مانعی تأکید کرد.

او با تأکید بر اهمیت این نشست به‌عنوان اولین دیدار وزرای امور خارجه اوکراین و روسیه از زمان شروع درگیری‌ها گفت که این دیپلمات‌های ارشد احتمال دیداری میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او را نیز به بحث گذاشتند.

بلاروس: نباید بگذاریم از پشت سر به روس‌ها حمله شود

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس به وزیر دفاع دولتش گفت، ارتش بلاروس باید مانع از تلاش اوکراینی‌ها برای قطع خطوط پشتیبانی و حمله به نیروهای روسی از پشت سر شود.

لوکاشنکو تأکید کرد به متخصصان دستور داده تأمین برق لازم برای نیروگاه هسته‌ای «چرنوبیل» واقع در اوکراین و در نزدیکی مرزهای بلاروس را تضمین کنند.

 امیدواری چین به اتمام هرچه سریع‌تر درگیری در اوکراین

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در تماسی ویدئویی با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی گفت: «امیدواریم درگیری و جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف شود».

وزیر امور خارجه چین در ادامه از طرف‌های درگیر خواست که خویشتن‌داری به خرج داده و اقدامات بیشتری در راستای ممانعت از افزایش تنش در اوکراین انجام دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    خدا کمکشون کنه
    • تبریزی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 0
      خداوند متعال کسانی را کمک میکند که خودشان بخواهند کمک شوند، درست مثل قهرمانان کشورم که در خرمشهر که با افراد و تجهیزات ناچیز جلوی افراد و تجهیزات بیشمار رژیم بعثی را بیش از یک ماه زمینگیر کردند، همان ها که با کمک تمام دنیا قصد فتح ۳ روزه خوزستان قهرمان را داشتند اما ..
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد 1- ناتو و یهودیان را حفظ کند یا 2- اوکراین و مردمش را مردم اوکراین و جهان دارند تماشا می کنند
  • GE ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 2
    اوکراین بطور کامل سقوط کرده و زلنسکی رقاصه هم یا کشته شده یا تو سوراخ موش مخفی . تصرف اوکراین برای کشوری قدرتمند همچون روسیه مثل آب خوردن بوده . ولی چرا تا حالا حدود ۱۵ روز طول کشیده ، خودش یه حکمتی هست که بعدا" توضیح خواهیم داد.
  • ف GB ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 2
    روسیه به خاطر اینکه مردم عادی کشته نشوند این همه طول میدهد..پیروز میدان روسیه است و یک درس خوب به غرب..
    • ناشناس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 2
      پیروز کدام میدان ؟؟ اشغال یک کشور ؟؟؟ یعنی پس فردا کشورهای اسکاندیناوی بیان مسکو وسن پطرزبورگ را بگیرند بگن مال اجداد وایکینگمون بوده خوبه ؟؟
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      خوب مگه با یوگسلاوی همین کارو نکردن شماها خفه خون گرفته بودین؟؟! حالا هم ساکت!!!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد ناتو را حفظ کند یا مردمش را
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      سلام به شما چه مربوط که باهم بحث می کنید مگر زمان جنگ خودمان این سگهای هار برای ما دل زودی میکردن بعدش هم شما اطلاع از هیچ نداری حرف الکی نزن همین زلنسکی آدم کثیفی هست همه کشور ها را اوده رود اکران پایگاه بزن خوب چرا مگر اوکران جز روسیه نبود چرا با برادر آن روسی کار نمی کردند
  • رضا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    روسیه لانه سلاحهای بیولوژیک آمریکا در اوکران را پیدا کرده حالا بعضی ها از خواب غفلت بیدار شوند و خوب فکر کنند و اینقدر طرفداری کورکورانه واج بازی کودکانه نکنند غرب جز جنایت برای بشریت و استثمار کشورها چیزی ندارد
  • DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    بابا این جنگ بین مسیحی ها است ما مسلمونا را سننم. یه روز جنگ آلمان و روسیه است، یه روز جنگ آمریکا و آلمانه یه روز آلمان و آمریکا به هم دست میدن به روسیه حمله میکنن. بریم خونه چایی بخوریم مردیم تنها تفریحمون شده جنگ اوکراین که ارتش مورد علاقمون بزنه اون یکی رو نابود کنه هر چی آتیش بمب و موشک بیشتر باشه بیشتر خوشمون می‌آد. اینم شد زندگی سرش به این...
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    اوکراین بدون تقویت ارتشش به موشک های دوش پرتاب ضدهوایی و ضدزره نباید وارد این جنگ می شد اماده ساختن ارتش ظرف شش ماه امکان پذیر نیست اینو همه کارشناسان نظامی می دانند نتیجه این جنگ از قبل مشخص بود ولی اوکراین استقلال خودش را در نتیجه ندانم کاری مشتی افراد هوچی گرا و هیجان زده از دست داد
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس