کد خبر 1350459
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
گروه‌های فلسطینی: سفر هرتزوگ، واقعیت روابط آنکارا-تل‌آویو را فاش کرد

گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه تأکید کردند که روابط تل‌آویو و آنکارا هرگز قطع نشده بود.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) پس از سیزده سال قطع ظاهری روابط آنکارا و تل‌آویو وارد ترکیه شد. سفری که گروههای فلسطینی آن را به شدت محکوم کردند.

 هیئت علمای فلسطین در واکنش به این سفر تأکید کرد: «از مهمترین نمودهای حمایت از فلسطین و ملت آن، کنار گذاشتن هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی و تلاش برای پایان بخشیدن به آن است، نه تقویت آن».

این سازمان همچنین خطاب به ترکیه، هشدار داد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطری علیه امت اسلام و است و برای ترکیه نیز خطرناک است.

جنبش «الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین] نیز تأکید کرد، سفر هرتزوگ به ترکیه، «واقعیت روابط دوجانبه» بین آنکارا و تل‌آویو را آشکار کرد و نشان داد که «ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی آن متوقف نشده است».

این جنبش ضمن قدردانی از مواضع ملت ترکیه در حمایت از ملت و حقوق ملی فلسطین، خاطر نشان کرد، ملت ترکیه، هیچ گاه فریب سیاست رسمی ترکیه را نخواهد خورد. جبهه مردمی از همه گروه‌های ملی گرای ترکیه خواست که با سیاست «رژیم در عادی‌سازی روابط و گسترش روابط با رژیم صهیونیستی مقابله کنند؛ زیرا این مسئله به ضرر ملتهای عرب و فلسطین خواهد بود».

این جنبش رئیس جمهور ترکیه را به «سیاه‌نمایی و فریب گسترده» متهم و تأکید کرد، رئیس جمهور ترکیه مدعی حمایت از مسئله فلسطین است، ولی «گسترده‌ترین هماهنگی امنیتی» را با صهیونیستها دارد.

جنبش جهاد اسلامی هم ضمن محکوم کردن سفر هرتزوگ به ترکیه، گفت که این سفر در راستای جانبداری از دشمن صهیونیست و برای مقابله جهاد ملت فلسطین است.

جهاد اسلامی خاطر نشان کرد، تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه منفعت سایر کشورها، اهانت به قدس و فلسطین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 3
    روزبروز به متحدانش اضافه و از دشمنانش کم میشه و جاعش روزبروز تنهاتر و منزوی تر! مردمش که دیگه دوستش ندارن! کشورهای همسایه هم رفتن به دشمنش پیوستن! اربابش هم که میذاره دشمنش مثل چیز بزنش!
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      پانترکیسم صهیونیستی به دو چیز علاقمند یک اسرائیل جعلی دوم رجب اشکدوغان تنها ، بله همینطوره رجب آقا خیلی تنها شده مردمش دوستش ندارند چون اقتصاد ترکیه رو ویران کرده و، لیر ترکیه واحد پول ملی ترکیه نیمی از بهای خودش رو از دست داده امروز مردم ترکیه تو صف نان ارزان قیمت و صف روغن نباتی هستند، رجب به انتهای خط نزدیک شده برای همین اربابش رو فرا خوانده تا بلکه بهش کمکی کنند ولی بی فایده است، به زودی به زباله دانی تاریخ خواهد رجب آقا داعش پرور ... حامی تروریست های النصره و داعش .... پانترکیسم صهیونیستی مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 3
    تسلیم شدن در برابر مثلث غربی (یونان و فرانسه و انگلیس) و عبری و عربی (مصرو امارات) تنها راه باقی مانده برای مثلث ایرانی روسی و ترکی است
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 3
    خوب حداقل ترکیه مثل ایران دوربین های جاسوسی اسرائیل را در مراکز نظامی اش در کرج و فردو مجددا نصب نمی کند حداقل اردوغان اینقدر غیرت و شرف دارد بخاطر چند دلار مراکز نظامی سپاهش و لیست دانشمندان هسته ای اش را تقدیم جاسوسان اسرئیلی نکند
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 1
      ماشاالله مجازی های رجب دوست از آنکارا خیلی فعال شدن ... خوب فارسی یاد گرفتید آفرین بر شما جوجه سایبری های رجب ..
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 1
    همه می دانند اردوغان 1- بخاطر شکست در سوریه و کنار امدن با ایران و روسیه 2- کندوکاو قایمکی دریای مدیترانه 3- تولید قایمکی موشک های بالستیک همانند شهاب 5 و 6 ایران که تولید شده اما رونمایی نمی شود 4- پولشویی برای ایران تصفیه طلا برای ونزودلا 5- حمایت باطنی از فلسطین گرچه در ظاهر بخاطر ترس از ائتلاف امارات و مصر و یونان و فرانسه گاهی از اسرائیل تعریف می کند دچار تحریم های اقتصادی شدیدی شده است - من از هم از سقوط بزرگترین دشمن اسرائیل اول و دوم همین عثمانی دوم مثل شما خوشحالم
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      نوشتار و ماله کشی یک پانترک مجازی رجب پرست سایبری فارسی نویس از آنکارا ترکیه که همین کامنت رو بصورت کپی شده در تمامی پست های رجب آقا بارگذاری کرده به جهت تاثیر گذاشتم بر افکار عمومی ایرانیان و مخاطبین مشرق
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    با سلام اجازه دهید واقع بینانه شرایط حاکم بر روابط بین الملل را تحلیل کنیم. غرب به رهبری آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم موفق به بسط نفوذ و استیلای خود بر جهان می شود و پس از تفوق مطلق بر جهان ارزش ها و ادبیات و جهان بینی و ایدیولوژی خود را بر جامعه جهانی تحمیل کرد. هم اکنون کشورهای معدودی هستند که این نظم و سازواره قبول ندارند و در مقابل آن ایستادگی می کنند. ایران دربین این معدود کشورها وضعیت متفاوتی دارد. ایران با پیروزی انقلاب اسلامی پرچم دار اسلام واقعی در جهان می شود و هم اینک در برابر نظم حاکم بر جهان ایستاده است. این تجربه نظیر مبارزه حضرت موسی علیه السلام با فرعونیان است که در نهایت وعده خداوند در خصوص پیروزی حتمی پیامبرانش تحقق دیدار کرد. با این تحلیل فعلا همه الا القلیل نوکر خانه زاده صهیونیسم جهانی اند‌‌ . رجب بدبخت که عددی نیست.
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    تا دیروز همین اردوغان خودش رو رهبر دنیای اسلام و حامی ملت مظلوم فلسطین میدونست و مقاومت اسلامی و ایران رو دشمن اسلام میدونست ولی ببین خداوند متعال چطور این آفتاب پرست رو رسوا میکنه با دشمن اسلام و انسانیت چطور دیدار میکنه بی صفت آفتاب پرست خدایا دمت گرم چه زود رسواشون میکنی این جماعت منافق رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس