کد خبر 1350446
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
خودرو برقی ایرانی

با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس و دیگر مسئولان نخستین خودروی ملی برقی با نام اکسیژن امروز در شیراز رونمایی شد.

به گزارش مشرق، سیامک حجت مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: با یک تیم چهار نفره پس از سه سال تلاش، نخستین خودروی ملی برقی را ساخته و نام آن را اکسیژن گذاشتیم.

به گفتهاو، این خودرو از سامانه کاملا هوشمند برخوردار و دانش طراحی و ساخت آن کاملا بومی‌است.

حجت گفت: ابعاد این خودرو ۲ و نیم در یک و نیم متر است و با داشتن همه استانداردهای طراحی و ساخت روز جهان به عنوان ارزان‌ترین خودروی دو نفره جهان است که در آینده به ۴ نفره افزایش می‌یابد.

رونمایی از نخستین خودروی برقی ایرانی +عکس

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: از هیچ نوع سوختی به عنوان روان کننده استفاده نشده است و با مصرف ۱۵ کیلوات ساعت انرژی در هر بارشارژ، حداقل ۲۲۰ کیلومتر را می‌پیماید.

به گفته حجت، خودروی اکسیژن هنگام گرفتن ترمز یا حرکت در سراشیبی، خود به خود شارژ می‌شود و با نصب یک باتری بر روی آن، در منزل هم می‌توان شارژش کرد.

رونمایی از نخستین خودروی برقی ایرانی +عکس

او قیمت نخستین خودروی برقی ملی را ۲۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ساخت آن در خرداد ۱۴۰۱ در شیراز آغاز می‌شود که ۸۰ درصد قطعات خودرو داخلی است.

به گفته مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، سال آینده هزار دستگاه و سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و از سال ۱۴۰۳، سالانه ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.

رونمایی از نخستین خودروی برقی ایرانی +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    22 2
    خدا قوت. به امید سربلندی ایران
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    10 7
    پول بی ارزش شده یا قیمت گذاریها تخیلی!؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      قیمتش افتضاح با همین قیمت نمونه چینی زیبا تر و چهار سرنشین میشه خرید ! این همه نخبه و دانشمند داریم ولی باز یه عده کوچیک با رانت میشن خودرو ساز
  • ناشناس IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 3
    این چیه دیگه؟؟؟!!!
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      ماشین
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 1
    احستت
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 2
    برای شروع کار خوب،اما برای تولید انبوه اشتباه. (مگر برای مکان و جاهای خاص یا ..) .اقای رئیسی قرار شد،خودروسازی چیزهای بسازه،که خوب باشه و شآ افراد حفظ بشه،شما خودتون میدونید.چنین زیاد مورد تمسخر قرار خواهد گرفت.
    • GB ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 3
      دوست عزیز این نمونه اولیه خودرو برقی هست تازه شروع کار هست قظعا قصد فروش این خودرو رو ندارند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    12 1
    قیمتش بالا هست.مردم هیچ وقت 270 ملیون نمیدن جای این.
  • مردم IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 5
    احسنت و خداقوت،خودروی برقی ایرانی با طراحی شیک و جذاب..‌. ان شاءالله با تولید زیاد قیمت آن برای مردم مناسبتر می شود.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 14
    ما قدیما با تخته سه لا و بلبرینگ و میخ روروک(اسکوتر حالا ) درست میکردیم نه تبلیغات میکردیم نه ۲۷۰ میلیون قیمتش بود. برق و باطری هم نمیخواست. سرعتش هم با این قارقارک رقابت میکرد!!
  • پسر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 0
    اسم ایرانی پیدا نکردین؟ اکسیژن چیه دیگه!
    • افتخار AU ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      احسنت
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    7 1
    واقعا مسخره كردن مردمو .اين توليد ملي نيست . طرح هاي اين خوردو اپن سورس سهتنو همه كشورها ميتونن براحتي بسازنش پس ادعاي طراحيو ..... ايراني چرته
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 6
      تاکور شود هرآنکه نتواند دیدش
  • DE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 4
    خیلی عالی دست مریزاد. واقعا هم جذاب و هم مدرن. به احتمال زیاد یکی از خودروهای ویژه و محبوب نسل جوان میشه. خدا قوت.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 4
    خودرو ملی با نام غیر ایرانی
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 0
    با توجه به قیمت این خودروی دو نفره نسبت به رقبای ایرانی ، در بازار ایران شانس کمی خواهد داشت. شاید نسبت به رقبای خارجی برقی که ارزانترین شان ۱۵۰۰۰ یورو است ارزان به نظر برسد ، ولی رقبای خارجی اکثرا ۴ نفره هستند و طراحی بدنه زیباتری دارند، قیمت ارزان بنزین در ایران هم باعث میشه کسی دنبال این خودرو ها نباشه. فناوری خودروهای برقی در سالهای آینده بسیار استراتژیک خواهد بود و اگر از الان روی آن سرمایه گذاری نکنیم باید در آینده آنر ا با قیمت بالا وارد کنیم. در حال حاضر این خودرو ها فقط در کلانشهرهای آلوده توجیه اقتصادی دارند. برای این خودروساز بهترین کار تولید خودروی ۴ و ۵ نفره به عنوان تاکسی در شهرهای آلوده است. دولت هم می تواند با طرح های تشویقی مانند مجوز حضور در مناطق طرح ترافیک ، و امکان تردد در تمام ایام هفته و تسهیلات خرید بلند مدت کم بهره برای تاکسی داران از تولید این خودرو ها جهت خطوط تاکسی رانی حمایت کند
  • محمدرضا اقتدارنژاد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 2
    چه زشت... ماشین قورباغه ای
  • ايراني IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 1
    مسخرشو دراوردين ملت و اسير كردين هرجوري دوس داريد قيمت ميزاريد اين چيه 270 تمن هزينه براش بشه اخه؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    ۲۷۰ میلیون برای این ماشين بازی زیاده تا زمانی که یک ماشين چهارنفر سرنشین و صندوق عقب‌ نداشته باشه بین خانواده های ایرانی محبوبت نخواهد داشت
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    این روروکه ؟!! اصلا خجالت نمیکشین اسم اینو میزارین ماشین؟!؟!
  • وطن پرست DE ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 0
    پس اونی که جمشید ارین ۲۰ سال پیش ساخت چی بود؟ اون به مراتب ایرانی تر از این بود. واقعا دوست دارید رو اعصاب مخاطب خودتون راه برید؟
    • تک سوار DE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 0
      نه اینها دوست دارن حافظه تاریخی مخاطب رو کاهش بدن یک جوری که حداکثر حافظه تاریخی در حد پنج سال باشه. باید بگن اولین ماشین برقی ایرانی در طی پنج سال گذشته.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 1
    وارداتیه و گذر موقت
  • حیدر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    اولین خودرو برقی ملی را جناب آقای جمشید آرین حدود سال 1381 تولید کردند که پس از آن هم به فعالیتشان با خودروهای برقی دیگری ادامه دادند ولی به علت کم توجهی مسئولین و حتی شکایت سرکار خانم ابتکار از ایشان در حال حاضر در کشور آلمان به سر می برند. وا اسفا از اینکه ما قدر دانشمندانمان را نه تنها نمی دانیم بلکه آنها را از کشور فراری نیز می دهیم.
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    انشالله که واقعا تمام ساخت ایران ایران باشد که باعث افتخار است اما شکل و شمایل آن به مدل اسمارت کارخانه رنو است و همینطور قیمت آن گران حکایت از واردات قسمتی از آن تنها تفاوت آن با اسمارت تغییر کوچکی در جلوی آن است ابته نسبت به مدل جدید آن
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    عالی البته اولین نیست ولی عالی و حرکت خوبیست
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 1
    چقدر زشته مثل خودرو منگل هاست
  • هادی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    270 میلیون برای ماشین 2 نفره ؟ :)
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    ماشین خوبیه ولی خداییش 270 براش یکم زیاده
  • احمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    اگر انبوه تولید بشه، قیمتش خیلی پایین تر میاد. انشالله حمایت و سرمایه گذاری باشه، که بشه. کسی که تونسته با هزینه شخصی و خصوصی چنین خودرویی بسازه، خیلی چیزهای دیگه هم میتونه بسازه.
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    فقط اسب ، دوستار محیط زیست
  • سید فروزان CH ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    نمونه از اسمارت فرانسوی است این مارک در فرانسه هم گران است ،مدل بنزینی آن بین ۱۲تا پانزده هزار یورو و مدل برقی آن حدود ۳۰هزار یورو این مدل ایرانی تفاوتش با فرانسوی جلو بندی ان است چراغها مدل اولیه اسمارت است , قیمت آن هم بک سوم فرانسوی است . این اتومبیل شهری است و بسیار ایدهال امیدوارم تولید کننده یا مونتاژ کننده در ایران بتوانند در تولید زیاد آن اقدام کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس