کد خبر 1350287
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
سند تحول دولت سیزدهم از چه می‌گوید؟

نخستین ویرایش سند تحول دولت سیزدهم در حالی منتشر شد که گفته شده این سند برای ترمیم اساسی در ۳۷ حوزه کلان کشور، راهکارهای عملیاتی ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، نخستین ویرایش سند تحول دولت سیزدهم صبح چهارشنبه (۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ) منتشر شد.

براساس آنچه دولت اعلام کرده این سند با کوشش چند ماهه جمعی از نخبگان تنظیم شده و هدفش اعمال نظارت‌های مردمی و برخورداری از دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران در ویرایش‌های بعدی است.

آن طور که گفته شده سند تحول دولت که پیش از این به اعضای کابینه ابلاغ شده بود، برای ترمیم اساسی در ۳۷ حوزه کلان کشور، راهکارهای عملیاتی ارائه کرده و از جمله ویژگی‌های مهم آن، زمان‌مند بودن اجرای هر یک از این راهکارهاست.

ویژگی دیگر سند تحول دولت سیزدهم براساس اخبار منتشر شده، ظرفیت نظارت‌پذیری آن است به نحوی که مردم و نخبگان می توانند مبتنی بر سند مذکور، روند اجرا و نهایی شدن طرح‌ها را رصد و پیگیری کنند.

موضوعات ۳۷ گانه سند در دو سطح کلی طبقه‌بندی شده‌اند. یکی موضوعات فرابخشی که ویژگی آنها کانونی بودن نقش این بخش در توسعه زیرساخت‌ها و پشتیبانی از عرصه‌های تخصصی است و دیگری پیش‌ران‌های تحول که برای سایر بخش‌ها نقش کشنده دارند و با ظرفیت بالا، امکان توسعه برای سایر بخش‌های کشور را فراهم می‌سازند.

* سند تحول دولت سیزدهم از چه می‌گوید؟ / ۳۷ موضوع مشمول طرح تحول کدامند؟

فیلمی که در ادامه آمده درباره سند تحول دولت و اینکه این سند از چه می گوید و ۳۷ موضوع مشمول طرح تحول کدامند، توضیحاتی را ارائه می کند:

سند تحول دولت سیزدهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    نکته‌ی جالب این است که برای تمام اقدامات مختلف زمان‌بندی کوتاه‌مدت (تا پایان 1401)، میان‌مدت (تا پایان 1402) و بلندمدت (تا پایان دولت) در سند آمده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس