کد خبر 1344299
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
اف 35

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد شماری جنگنده را در حوزه دریای سیاه و بالتیک مستقر کند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به درگیری‌های اوکراین ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ در حوزه بالتیک و دریای سیاه مستقر می‌کند.

یک مقام ارشد پنتاگون در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه مدعی شد: «تهاجم روسیه به اوکراین می‌تواند خونبار و پرهزینه بوده و بر امنیت اروپا در طولانی‌مدت تأثیر بگذارد».

بیشتر بخوانید:

در مراحل ابتدایی حمله روسیه به اوکراین قرار داریم

در این اظهارات آمده است که آمریکا که قصد دارد ۶ جنگنده اف-۳۵ آمریکایی را در بالتیک و دریای سیاه به منظور حمایت از دفاع جمعی مستقر کند.

او می‌افزاید، علاوه بر جنگنده‌ها، گروهی از بالگردهای تهاجمی نیز «در راه هستند» اما به دلیل مسائل جوی دچار مشکل شده‌اند و «ما همچنان انتظار داریم این بالگردهای آپاچی امروز بتوانند به مناطق تعیین شده برسند».

ببینید:

فیلم/ تسخیر فرودگاه در نزدیکی کی‌یف توسط روسیه

وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد: «نیروهای روس در حال پیشروی به سمت کی‌یف هستند و ما ارزیابی می‌کنیم که آن ها به دنبال فلج کردن دولت اوکراین و راه اندازی یک دولت جایگزین هستند».

این مقام پنتاگون پنتاگون همچنین مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین در چندین مرحله انجام خواهد گرفت و «ما طول مدت زمانی که این حمله ادامه خواهد داشت، نمی‌دانیم اما آنچه شاهد هستیم مرحله اول حمله است».

وزارت دفاع آمریکا با طرح این ادعا که نیروهای روسیه در اولین ساعات حمله به اوکراین بیش از ۱۰۰ موشک شلیک کردند، اعلام کرد: «نیروهای روسیه به دنبال کنترل مراکز جمعیتی مهم در اوکراین هستند».

بیشتر بخوانید:

نمونه زنده‌ای از میزان اعتمادی که می توان به تضمین‌های غربی کرد!

او بدون اشاره به جنگ‌ها و جنایات آمریکا و متحدانش در دهه‌های گذشته مدعی شد، اقدام نظامی روسیه در اوکراین از نظر ابعاد و گستره‌ای که دارد از زمان جنگ جهانی دوم در جهان بی‌سابقه است.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که نظامیان آمریکایی برای کمک به شهروندان آمریکایی برای فرار از اوکراین به سمت مرز اوکراین روانه شدند.

ببینید:

فیلم/ تصرف نیروگاه اتمی چرنوبیل توسط روسیه

طبق این گزارش، مقامات دفاعی و غیردفاعی ایالات متحده اعلام کردند که پرسنل نظامی ایالات متحده در لهستان آماده نزدیک شدن به مرز با اوکراین برای کمک به سیل عظیمی از آمریکایی ها و سایر اتباع خارجی که قصد فرار از مرز اوکراین را دارند، شدند.

ببینید:

فیلم/ نابودی تانک‌های اوکراینی توسط روسیه

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. 

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن توانمندی‌های نظامی اوکراین و «نازی‌زدایی» از این کشور است. پوتین در چند سخنرانی خود در این خصوص از کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه و ارسال سلاح‌های پیشرفته به اوکراین انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور روسیه گفته که این اقدام نظامی برای جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر در آینده ضروری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 1
    بهتراست که اروپا و آمریکا خودشان را درگیر این جنگ ویرانگر نکنند که بدجوری پشیمان خواهند شد.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 1
    قبلا که صد تا صد تا جنگنده میگفتن آماده کردیم ! چی شد پس؟
  • ملت AU ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    امریکا حرف خنده دار میزنه ادعای قدرت را در میاره فکر میکنه روسیه جهان سومه احمق مفسد فتنه
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    فردا صبح دوتاش میفته تو آب!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس