کد خبر 135018
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۹

در پی دستگیری شیخ 'نمر باقر النمر' از روحانیون شاخص شیعی عربستان توسط نظام این كشور، حزب الله لبنان بیانیه ای در محكومیت این اقدام صادر و از مقامات آل سعود خواست تا شیخ نمر را هر چه زودتر آزاد ساخته و به منظور معالجه زودهنگام وی اقدام كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، حزب الله در این بیانیه نسبت به این اقدام مقامات عربستانی در تعرض به شخصیت های مذهبی كه آخرین این اقدامات دستگیری شیخ نمر بوده، ابراز نگرانی و تاثر كرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شیخ نمر به دلیل انجام جرم و جنایتی از سوی مقامات عربستان دستگیر نشده، بلكه به دلیل مطالبه كمترین سطح از حقوق شهروندی بازداشت شده است؛ در حالی كه تمام قوانین بین المللی در خصوص تلاش به منظور پایان بخشیدن به اعمال تبعیض در میان شهروندان یك كشور، اتفاق نظر دارند.

حزب الله تاكید كرد: ما دستگیری شیخ نمر و همچنین برخورد شدید نیروهای امنیتی عربستان با شهروندانی كه در شهر 'العوامیه' و منطقه 'قطیف' به شكل مسالمت آمیز دست به اعتراض زدند، به شدت محكوم می كنیم.

در این بیانیه همچنین بر لزوم رعایت احترام به شخصیت های دینی و متوقف ساختن برخوردهای غیر دموكراتیك با خواسته های مسالمت آمیز و قانونی شهروندان عربستانی تاكید شده است.

از سوی دیگر شیخ 'عفیف نابلسی' روحانی برجسته لبنانی و امام جماعت اهل تشیع شهر جنوبی صیدا، روز دوشنبه در دیدار با 'حسن صفار' اندیشمند بارز عربستانی با تاكید بر اینكه عربستان كشوری بسیار مهم برای تمام مسلمانان جهان است، خاطر نشان كرد: زیارتگاه های متبركه عربستان، سرچشمه فرهنگ عظیم اسلامی بوده، بنابراین لازم است كه این كشور منبع گشایش فرهنگ و تسامح باشد تا بتواند از جلوه اصیل اسلام تعبیر كند.

نابلسی با تاكید بر اینكه اینگونه مسایل به جلوه مسلمانان و وحدت آنها در جهان آسیب می رساند، گفت: هم اكنون اجرای اصلاحات در عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری ضروری بوده و مسئولین این كشور لازم است به سرعت نسبت به این امر اقدام كنند.

این روحانی برجسته لبنانی با تاكید بر اینكه مسئولان عربستان لازم است كه به تنش میان مذاهب اسلامی دامن نزنند، افزود: اینگونه مسایل به هیچ وحه در راستای اسلام اصیل نبوده و به مسلمانان جهان خدمتی نمی كند.

وی دستگیری شیخ 'نمر نمر' یكی از روحانیون اهل تشیع عربستان سعودی توسط حكومت این كشور را به شدت محكوم كرد و گفت: اینگونه برخوردهای مقامات عربستان، به اوضاع شكل خطرناكی خواهد داد و لازم است كه با منطق، عقلانیت و درایت از بدتر شدن وضعیت جلوگیری به عمل آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس