امروز همایشی با عنوان "چالش های حمایت از تولید ملی" توسط اتاق بازرگانی تهران برگزار شد که هیچ نشانی از حمایت تولید ملی در آن وجود نداشت!

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، اتاق بازرگانی تهران که مجمع بازرگانان ثروتمند ایرانی است، امروز در حالی برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در آن در بیشترین حالت 50 نفر هم نبود.

در این همایش قرار بود مباحثی پیرامون نحوه حمایت از تولید ملی مطرح شود، اما در طول همایش سخنرانان مطالبی در حوزه تئوری های اقتصادی ارائه کردند که در آن هیچ اثری از حمایت از تولید در آن وجود نداشت.

موسی غنی نژاد، احمد میدری و مسعود نیلی از جمله سخنرانان این همایش بودند که به طرح تئوری های اقتصادی کلان پرداختند.

اما یکی از حاشیه های جالب این همایش، خودروی سواری محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی ایران بود.

نهاوندیان که در سخنرانی خود با شدت فراوان از وضعیت تولید داخل گلایه کرد و نسبت به نوع حمایت دولت از صنایع داخلی که آن را "حمایت اعانه ای" نامید به شدت انتقاد کرد، پس از اتمام همایش در خودرویی سوار شد که کمتر کسی از حضار نام آن را شنیده بودند!




در این هنگام یکی از حاضران در جمع با صدای بلند، با طعنه خطاب به نهاوندیان گفت: "چرا ماشین تولید داخل سوار نشدی؟!"

نگاهی به نوع پوشش افراد و خودروی دیگر شرکت کنندگان در همایش که همه از تولیدکنندگان ایرانی هستند نیز نشان می داد که تقریبا هیچ کدام از خودروهای تولید داخل استفاده نمی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    گیر بنی اسرائیلی نده تورو خدا به قول خودت تجار ثروتمند حالا بیاد سمند سوار شه خوب نمیکنه این کار رو
  • میترا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    بله فقط بلدیم خوب شعار بدیم واز همه جیزو همه کس انتقاد کنیم پای عمل که به میان مییاد ..................
  • اردوان ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    يعني واقعا شما اسم چيرمن رو نشنيدين؟اين کمپاني چيني هست و يکمدل از مرسدس بنز رو شبيه سازي کرد و در بازار ايران چند سال فروخت به قيمت ۴۰ ميليون تومن.تو فرودگاه مهرآباد هم غرفه داشت.کيفيت اين ماشين هم خيلي افتضاحه و استهلاکش بسيار بالاست.همچنين مصرف سوختش. همه اونايي که آرزوي بنز سواري داشتن اما پولش رو نداشتن اين ماشين رو خريدن و آرم اونو کندن و آرم بنز زدن بجاش.شايد آقاي نهاونديان هم يکي از اين آفراد باشه !
  • ايراني ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    مشگل ماايرانيها اينكه زياد شعار ميدهيم .
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    این چه حرفیه؟ من هم اگه پول داشتم هیچوقت این آشغالهای تولید داخل رو نمیخریدم!
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    این قسمت را خوب آمدی:مجمع بازرگانان ثروتمند ایرانی!
  • کوثری ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    خوش به حالش این همه سخنرانی حمایت از تولید داخلی ؟
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    این خودرو مونتاژ داخله
  • رضا ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    چيرمن از توليدات كمپاني سنگ يانگ كره (Ssangyong) است.
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    بابا اتاق بازرگانی یعنی اتاق تجار حالا شما ندارید اون داره اگه منم داشتم سوار میشدم
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    آخه مجبوری چیزی که نمیدانی اظهار نظر کنی ؟!!! چیرمن بنز است و تحت لیسانس کمپانی آلمان در کره هم تولید میشود!!!
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    بايد عکس خودش را با ماشين مي‌گذاشتند اينطوري نمي‌شه قضاوت کرد
  • مرد لر ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    به بابام افتخار می کنم یه کارمند بازنشستس و ماشینش هنوز پیکانه انگار این شعارها رو فقط برا امثال ساختن
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    چیرمن کره ایی،در ضمن بنز هم نیست آقای ناشناس!
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    حسودی نکنید آقا داره ، که سوار شده . شما هم نگران نباشید ، روزی شما هم حمایت ملی را پرچم میکنید تا از مدرنترین امکانات استفاده نمائید .
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    اگر نمیدونستی بدونین که چیرمن توسط یک شرکت خصوصی داخلی به نام بن رو در ایران برای مدتی محدود مونتاژ شد که رییس ان هم غروی مدیر عامل اسبق ایران خودرو بود و به علت حمایت از شرکت های خصوصی و اختلاف داخلی این شرکت از بین رفت و ورشکست شد. چیرمن برای کومپانی سان یانگ هست که موسو هم برای همون کمپانی می باشد و در واقع کپی برداری از یک مدل بنز می باشد. بنابراین خیلی هم خارجی نیست.
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    من ماشين ايشون رو ديدم همين بنزچيرمن هستش...
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    خودرو های داخلی که به زور دوپینگ و رانت و انحصار سرپا هستند حمایت لازم ندارن اون تولید کننده ای که تو رقابت با کالای خارجی داره جنسش رو میفروشه و براش چپ و راست موانع دولتی ایجاد میشه، لیاقت حمایت رو داره
  • دانشجویان روستای سار کاشان ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    اگر داشته باشه سوار نشه می گند ... اگر نداشته باشه باز میگند.... خلاصه توی این کشور هر کاری تکنی عده ای باز حرف دارند. الاغ سوار شو باز میگند...
  • رامين ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    استاد ناشناس ، يه خورده در مورد اين کمپاني آلمان ! توضيح ميدين ماهم از شما که خيلي مي دودنين استفاده ببريم؟ چير من بنز است رو هم خوب اومديا !
  • وبسایت تاجران ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    توجه به تولید ملی در سال جاری قدم مثبتی برای اقتصاد است. نامگذاری امسال تداوم تاکید و تمرکز بر همت ملت در مسیر توسعه اقتصادی است. در حالی که تمرکز ما بر تولید ملی خواهد بود، صنایع صادرکننده و کالاهای صادراتی را نباید از یاد ببریم. تشویق تقاضای ملی برای تولید ملی نکته ای کلیدی است ولی اگر ما این تقاضا را در سطح بین المللی بالا نبریم این امر موجب کاهش رشد اقتصاد خواهد شد. برای این کار چنانچه یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفته است باید اطمینان حاصل کنیم که کیفیت محصولات ایرانی باید منطبق با کالاهای مشابه خارجی باشد. با وجودیکه حمایت از صنایع داخلی می تواند به آنها زمان لازم برای توسعه بدهد ولی اگر این صنایع برای مدت طولانی از بازار رقابت بین المللی دور بمانند از خلاقیت باز مانده و کالاهایشان تازگی و طراوت خود را از دست می دهند و به طور کلی دچار رکود در تولید خواهند شد. کشورهایی در آمریکای لاتین و شرق آسیا که سیاست صنعتی سازی واردات جایگزین را اعمال کرده اند در نهایت متوجه ضعف قابل توجه این روش شودند. این سیاست به دنبال جایگزین کردن واردات با تولید داخلی بودند. درحالیکه تداوم صادرات نفت به احتمال قوی مانع از تجربه کسری ارز خارجی که طاعون برخی اقتصادها بوده می شود، ما خطر وابستگی بیشتر به درآمد نفتی را تجربه خواهیم کرد. مسئله دیگر که قابل پیشگیری نیست صرف هزینه های بالایی توسط دولت است که مورد نیاز توسعه و راه اندازی صنایعی که وابستگی شدید به سرمایه دارند است. چنین مخارجی باعث افزایش تورم است و غالبا به کسری بودجه بیشتر می انجامد. درآمدهای نفتی درحالیکه لازم است و باید توسط دولت صرف دیگر بخش ها شوند نباید صرف ساختار صنایع شود. در نهایت، احتمالا بزرگتری ضرر سیاست جایگزین کردن واردات، تداوم بقای شرکت ها و صنایع ناکارآمدی هستند که تنها به واسطه حمایت و سوبسیدهای دولت به بقای خود ادامه می دهند. با توجه به اینکه اکثر شرکتهای دولتی ما در زمره این گروه هستند، نمی توانیم شاهد باشیم تعداد بیشتری از اینگونه شرکتها باعث پسرفت و عقب ماندگی رشد اقتصادی کشور شوند. (همچنین به این مقاله نگاه کنید) همچنین باید آگاه باشیم که خودکفایی می تواند ما را به سمت انزوا سوق دهد و در نتیجه باعث رکود اقتصادی شوند. اقتصاد کره شمالی نمونه بارز نتیجه تمرکز بیش از حد بر خودکفایی است. این کشور که مورد تحریم های غرب نیز هست برای چندین دهه از فلسفه جوچه پیروی کرد. سه اصل اساسی جوچه خودکفایی سیاسی، اقتصادی و دفاعی است که با قطع رابطه با جهان در سالهای سخت با قحطی و در سالهای خوب با کمبود شدید موار غذایی مواجه است. توسعه صنعای در این کشور عملا متوقف شده است. در حالیکه تولید ملی را ترویج می دهیم، نیروی انسانی و سرمایه به اتفاق می توانند نتایج مطلوبی برای اقتصاد داشته باشند اما اگر بیش از حد روی تولید ملی تاکید شود این امر می تواند در نهایت توان رشد اقتصادی ما را محدود کند.
  • بنده خدا ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    برادرا بی خیال...!!!!!
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    یکی از راههای آوردن امکانات و رفاه برای همه مردم قطع بودجه فوتبال و اختصاص آن به همه مردم است.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    خودروي داخلي منظورتون پرايده ديگه؟ چون سمند و سرير و سورن و دنا و از اين اسم ها كه پژو تشريف دارن
  • مهدی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    ماشینی که عکسش رو انداختبد ایرانیه
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman
  • سمیه ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    وای وای............... ای خدااااااااااااااااا
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    آقاي خبرنگار عزيز كه ساخته ذهن خودت را به ديگران نسبت مي دهي به اطلاع برسانم كه موقعي كه دكتر نهاونديان از جلسه خارج مي شدند جز 3 الي 4 نفر خبرنگار بيش آنجا نبودند و در ضمن كسي در مورد ماشين دكتر حرفي به ميان نياورد و فكر كنم شما آن خبرنگاري بودي كه دكتر به علت تعجيل درخواست مصاحبه شما را رد كرد و شما از روي لج بازي اين حرف ها را روي سايت تان گذاشته ايد و براي سردبير سايت تان كه همچين خبر را برو سايت گذاشته است. در ضمن از كي اين ماشين جزو ماشين هاي لوكس يه حساب مي آيد قدري به دور و بر خود بنگر اي كوته بين
  • ناشناس ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    حرف حق تلخ جرات نكرديد مطلب من را روي سايت بگذاريد حال ديديد اين مطلب ساخته ذهن خبرنگار شما بود واقعاً براتون متاسفم.
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    فقط حرف
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    خب تولید داخله دیگه. چقدر گیر میدین. ساخت مدیران خودرو مگه نیست؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    0 0
    آقایون محترم ماشین ماله اتاقه رانندشم کارمند اتاقه و ربطی به دکتر نداره
  • بهنام ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    ای کاش منبع خبرتان را که از سایت پرشین خودرو است درج میکردین
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تو منشی نهاوندیان نیستی
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    قانون رو برای خودمون که ننوشتیم برای دیگران است.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    چه ساده ای برادر من
  • خبرنگار بازنشسته ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    واقعا که خبرنگار اقتصادی مشرق خیلی حرفه ایه با این خبرش.. خبر نداشتی مجبور بودی اینو در بیاری؟
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    ماشین چینی و مونتاژ مدیران خودرومیباشد.خیلی هم ماشین با کلاسی نیست.
  • مصطفی ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    فکر می کنید سوار شدن بر ارابه های مرگ ایرانی خیلی کار خوبیه؟
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    گیریم اینطوری باشه کی گفته حق دارن از بیت المال یه همچین ولخرجی کنن به قول شما (اتاق) نمیتونه پژو یا سمند بخره!!! خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    0 0
    پراید سالانه قاتل بیست هزار نفر ایرانی است نهاوندیان فقط می خواهد زنده بماند
  • ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    0 0
    همه فقط شعار میدند و همایش برگذار میکنند، و هیچ کدومشون هم به این چیزایی که در همایش ها میگند سرسوزنی اعتقادی ندارند، ام امان از چاپلوسی برای حفظ پست و مقام و ...
  • AE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    اقای نهاوندیان شما با این ثروت ۹ماه سهل ۹۰سال هم تحمل میکند .به حال خودم افسوس می خورم که به حرف چه ادمهایی باید گوش کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس