کد خبر 1349402
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
ترفند دختر ربوده شده برای فرار از پای سفره عقد

مرد افغان با فریب و اجبار، قصد داشت دختر ایرانی را به عقد خود درآورد، اما دختر ۲۲ ساله به بهانه پوشیدن لباس عروس به اتاق رفت و با ارسال پیامی برای پدرش، این ازدواج اجباری را ناکام گذاشت.

به گزارش مشرق، چند روز قبل مردی میانسال پیامی در واتساپ از دخترش دریافت کرد که در آن نوشته بود: «مرا ربوده‌اند و در یک خانه ویلایی در رباط‌کریم زندانی‌کرده‌اند». دختر جوان همراه این پیام لوکیشن محلی که در آنجا گروگان بود را برای پدرش فرستاد و به‌دنبال آن مرد میانسال که به‌شدت نگران دخترش شده بود با چند نفر از بستگانش راهی آدرسی شدند که دختر جوان فرستاده بود.

۲ ساعت بعد

چند مرد میانسال درحالی‌که مردی افغان را به زور با خود می‌کشیدند قدم در یکی از کلانتری‌های تهران گذاشتند. آن‌ها مرد افغان را تحویل پلیس دادند و یکی از آن‌ها گفت: این مرد دخترم را ربوده و قصد داشت با اجبار او را به عقد خود درآورد و احتمال می‌دهیم می‌خواسته وی را از کشور خارج کند، اما دخترم با زیرکی نشانی محلی را که گروگان بود برایم فرستاد و ما هم توانستیم این مرد را دستگیر کنیم.

مرد افغان که ۲۶ ساله بود وقتی مقابل افسر پلیس قرار گرفت به فریب و ربودن دختر ایرانی اقرار کرد و گفت: حدود ۲ سال قبل در اینستاگرام با غزل آشنا شدم. اوایل فقط با هم چت می‌کردیم و کم‌کم رابطه ما به تماس تلفنی و قرار ملاقات کشیده شد. من رازی در زندگی‌ام داشتم که در تمام این مدت از غزل پنهان کرده بودم، چون می‌دانستم او اگر متوجه راز من شود ترکم می‌کنم.

من متاهل هستم و ۲ فرزند دارم، اما به دروغ به غزل گفته بودم که مجردم. چون به‌شدت عاشقش شده بودم و می‌خواستم هر طوری شده با او ازدواج کنم.

وی ادامه داد: برای ازدواج با او تصمیم گرفتم وی را با اجبار پای سفره عقد بنشانم. از قبل برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادم و با پرداخت پول به یک عاقد از او خواستم برای خواندن خطبه عقد به خانه‌ام بیاید. پس از آن با غزل تماس گرفتم و خواستم در خیابان چرخی بزنیم و بعد به رستوران برویم که او قبول کرد.

به همراه یکی از بستگانم به محل قرار رفتم تا اگر در بین راه او متوجه نقشه من شد مانع فرار او شوم. آن روز غزل سوار ماشین شد و وقتی دید به سمت رباط کریم تغییر مسیر دادم اعتراض کرد. ما هم او را با تهدید به خانه‌ای ویلایی در حوالی رباط کریم بردیم.

متهم ادامه داد: من از قبل حتی لباس عروس هم خریده بودم تا غزل آن را تن کند و پای سفره عقد بنشیند. وقتی به خانه ویلایی رسیدیم، با او صحبت کردم و گفتم که عاشقش هستم و بهترین زندگی را برایش خواهم ساخت و غزل در نهایت راضی شد. البته الان متوجه شدم که او نقش بازی کرده و به دروغ پذیرفته بود که همسر من شود.

چرا که او به بهانه پوشیدن لباس عروسش به اتاق رفت و در آن فاصله با پدرش تماس گرفته و موضوع را لو داده بود. بعد از دقایقی هم پدرش به همراه چند نفر از بستگانش به داخل خانه ریختند و مرا دستگیر کردند و به کلانتری آوردند.

اتهام جدید

مرد افغان پس از اقرار به تهدید و آدم ربایی بازداشت شد، اما این تنها اتهام وی نبود چرا که در ادامه تحقیقات معلوم شد او در پرونده سقوط مرموز همسرش تحت تعقیب بوده است. ماجرا از این قرار بود که همسر این مرد چند روز قبل از طبقه دوم محل زندگی‌اش به پایین سقوط کرده و در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بود. با مشخص شدن این موضوع مأموران به تحقیق از وی ادامه دادند، اما او گفت: من نقشی در سقوط همسرم از تراس خانه ندارم.

روز حادثه با همسرم درگیر شدم و بعد او درحالی‌که به‌شدت عصبانی بود به سمت تراس خانه رفت و خودش را به پایین پرتاب کرد تا خودکشی کند. دعوای ما هم بر سر رفتن به آلمان و زندگی در آنجا بود. همسرم اصرار داشت که برای زندگی به آلمان و نزد برادرش برویم، اما من راضی به رفتن نبودم، چون مهر غزل به دلم نشسته بود و می‌خواستم هر طور شده با او ازدواج کنم.

او درحالی در ماجرای سقوط همسرش خودش را بیگناه می‌داند که همسایه‌ها می‌گویند روز حادثه زوج افغان با یکدیگر درگیر شدند و بعد همه آن‌ها دیدند که مرد، همسرش را از تراس به پایین هل داده است.

این در حالی است که همسر وی در بیمارستان نیمه‌هوشیار است و نمی‌تواند به خوبی صحبت کند تا حقایق را توضیح بدهد. با این حال احتمال می‌رود که مرد افغان ابتدا قصد داشته با هل دادن همسرش از تراس او را به قتل برساند و پس از آن با دختر ایرانی ازدواج کند که تحقیقات درباره این فرضیه ادامه دارد.

براساس این گزارش، مرد افغان با دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران به اتهام شروع به قتل همسرش و آدم‌ربایی و تهدید دختر ایرانی بازداشت شده و در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته است.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    21 2
    یعنی اگه متاهل نبود دختره باهاش ازدواج میکرد؟ باز این میخواست عقدش کنه ... طرف میدزده و انواع بلاها سر دختر میاره و ... اینکه این دختر با این فرد دوست بوده و باهم گشت و گذار میکردند و ... نتیجش بهتر از این نمیشد
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      16 2
      دختران ایرانی که فریب افغانی را میخورید خجالت بکشید
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      9 0
      خدا لعنت کنه شوتی هایی که فقط بخاطر پول هر روز چند هزار نفر از این جانیها و خلافکاران رو میارن داخل کشور تا غیرقانونی ساکن بشن و هر غلطی دلشون خواست بکنن
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    26 7
    افغانی ها مرموز و خطرناک هستند البته نه همشون. تعجب از اینه که چطور اینها را شناسنامه دار میکنند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    16 5
    در این ماجرا غزل هم کم مقصر نبوده . با دل بری هاش کاری کرده که مرد افغان عاشق، هم دروغ بگه هم آدم ربایی کنه هم زنش را از روی تراس پرت کنه . غزل هم باید محاکمه شود
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      4 0
      دیشب اسمش شکوفه بود الان غزل شد
  • ........ IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    11 0
    عجب جونورایی پیدا میشن!
  • حمید ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    26 1
    عقد با زور و بدون اجازه پدر؟ اون عاقد هم باید مجازات بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    16 6
    به نظر من آدم ربایی نبوده و دختر با میل خودش با مرد افغان همراه شده. در ضمن این دختر باعث آسیب دیدن زن مرد هم شده. متاسفم برای بعضی دخترا که به بهانه نبود شوهر اجازه هر کاری رو بخودشون میدن.
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    18 6
    مقصر اصلی مرد افغان نیست بلکه این دختر احمق و بی تقوا مقصر است کرم از خود درخته
    • ناشناس IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 1
      یاد داستان اون دزد وپنجره افتادم که به جای اینکه دزد محکوم بشه، نجار سازنده پنجره رو مجازات کردن. خوبه که شماها قاضی نبودید.
    • صدیق و خرش IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      4 0
      بابانوئل بابانوئل
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    9 1
    طفلک اون دوتا بچه.... هم مادرشون الان بیمارستان.... هم پدرشون بهشون خیانت کرده.... ایکاش بانوان به دستورات خدا گوش میدادن.... حجابشون رو در مقابل محرم حفظ میکردن.... از دوستی با نامحرم حذر میکردن.... یه ازدواج پاک میکردن و تمام این طنازی ها رو خرج همسرشون میکردن..... صد حیف که به دستورخدا گوش نمیدن.... ایکاش آقایون هم به دستور خدا گوش میکردن.. هم عفت نگاه داشتن.... هم طبق آیه ی قران. حتی اگه از زنشون اکراه هم دارن اما به‌خاطر خدا... زندگیشون رو نابود نمی کردن.... ایکاش می‌دونستن حق اولاد بر پدرش، احترام گذاشتن به مادر اون بچه هاست.
    • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      11 2
      انصاف نیست این نامردی ها رو به همه افغانی ها تعمیم بدیم. خیلی از افغانها ادمهای شریف و زحمت کشی و مهربان هستند. انصاف نیست اینجوری قضاوت نامردانه علیه همه شون بشه. درسته در میان افغانها چند تا تک وتوک خلاف کار و نامرد هم وچود داره ولی برای خدا و روز قیامت هم شده بین این دسته حق روببینید و بعضی ها ظالم نشن که از ملعونین خواهد شد. اگر حق بین باشیم. در میان خودمون هم چند تا خلافکار نامرد همیشه پیدا میشه که اینا باضافه این اقای افغانی خلاف کار فعلی جاداره قصاص سخت بشن. چون این اقای افغانی نه تنها به این دختر بلکه به همسرش و بچه هاش ظلم خیلی زشتی مرتکب شده واز همه بدتر موقعیت افغانی های بیچاره و بی گناه رو بخاطر شهوت پرستی اش درایران به خطر انداخته. لازمه قوه قضائیه محترم درمیان جمع افغان ها یک دفتر قضایی شامل یک تیم مشترک از وکلای افغانی و ایرانی کار کشته نصب بفرمایند که اعمال خلافکاران رو رصد بفرمایند تا خلافکارها شیرفهم بشن اینجا ایرانه نه افغانستان.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 0
    یکم ذات هم خوب چیزیه، از بته ‌که به عمل نیومدی! مرتیکه داغون.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    12 3
    افغان ها پرو کشور شدند چرا افغان بیرون نمی کند
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      4 4
      می گویی هموطنی خودتو بیران کنن؟ خخخ
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    13 4
    این افغانی ها کی از ایران اخراج میشوند؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    9 1
    خوب این مرد افعان باید اعدام بشه
  • RO ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 2
    لطفا افغانی ها را از کشور بیرون کنید
  • پوریا IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 0
    باز هم جنایات افغانی ها در ایران. در فرحزاد تهران هفت افغانی به مدت هشت ساعت به زن متاهل ایرانی تجاوز میکنن ولی کسی چیزی نمیگه. به امید اتحاد مردم ایران. تو گوگل سرچ کنید تجاوز افغانی ها در فرحزاد تا متوجه جزییات وحشتناک اون بشید.تمام خبرگزاری های معتبر ایران هم خبر رو تایید کردن
  • حمید کلباسی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 4
    درخت مکر زن صد ریشه داره . فلک از دست زن اندیشه داره .
  • زینب IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 5
    یعنی بخدا هر چی بدبختی تو دنیا هست و هر چی سبک گری هست همش زیر سر زن هست. مردا هر چی هم سبک باشن تا یه زن نخاد هیچ غلطی نمیتونن بکنن هر چی بدبختی و فساد میکشیم از دست زن هاست والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس