کد خبر 1349153
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
شورای امنیت سازمان ملل و نشستی دیگر درباره کره شمالی

یک مقام رسمی دولت کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد جلسه‌ای را طی روزهای اخیر در واکنش به پرتاب موشکی اخیر کره شمالی برگزار کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری یونهاپ، تقریبا در یک هفته، این دومین جلسه این شورا است که درخصوص این اقدامات کره شمالی برگزار می‌شود.

به گفته این مقام در وزارت خارجه کره جنوبی که خواسته نامش فاش نشود، درخصوص پرتاب آزمایشی ظاهرا یک موشک بالستیک توسط کره شمالی در روز شنبه، برخی از اعضای این هیات تاثیرگذار درخواست گفت‌وگوهایی پشت درهای بسته را داشته‌اند و این نشست فعلی قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

این مقام رسمی افزود: دولت ما ارتباط نزدیکی با اعضای اصلی شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله آمریکا دارد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی ظاهرا روز شنبه یک موشک برد متوسط را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است؛ اقدامی که از طریق آن برای نهمین بار در سال قدرت خود را به نمایش گذاشت.

انتظار می‌رود آمریکا و برخی اعضای هم فکر سازمان ملل بیانیه‌ای مشترک را علیه این اقدام کره شمالی صادر و آن را محکوم کنند؛ اقدامی که احتمال دارد کره جنوبی به آن بپیوندد.

یکی دیگر از مقامات این وزارتخانه گفت: دولت کره جنوبی قصد دارد تا در واکنش به "پرتاب‌های مکرر موشکی کره شمالی"، به این موضوع پاسخ دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    کره جنوبی ازنوکران اصلی امریکاست
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    چین و روسیه باید وتو کنن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس