بن‌سلمان نمایشگاه «دفاع جهانی۲۰۲۲» را افتتاح کرد+عکس

ولی‌عهد عربستان سعودی نمایشگاه دفاع جهانی ۲۰۲۲ را با مشارکت ۵۹۰ شرکت صنایع نظامی جهان افتتاح کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی امروز (دوشنبه) اولین دوره نمایشگاه «دفاع جهانی ۲۰۲۲» را که از سوی اداره کل صنایع نظامی این کشور برگزار می‌شود، افتتاح کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان  برگزاری این نمایشگاه قرار است تا نهم ماه جاری (مارس) ادامه پیدا کند؛ نمایشگاهی که با مشارکت ۵۹۰ شرکت و به نمایندگی از ۴۲ کشور دنیا برپا شده است.

افتتاح نمایشگاه دفاع جهانی۲۰۲۲ در عربستان+عکس

براساس گزارش واس، برخی از دستگاه‌های حکومتی عربستان سعودی فعال در بخش‌های دفاع و امنیت در این نمایشگاه مشارکت دارند. علاوه بر این مراکز مرتبط با صنایع نظامی و دفاعی ریاض نیز در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند؛ مشارکتی که با نمایش انواع تجهیزات نظامی همراه شده است.

افتتاح نمایشگاه دفاع جهانی۲۰۲۲ در عربستان+عکس

ولی‌عهد عربستان در افتتاحیه این نمایشگاه از مرکز فرماندهی و کنترل از راه دور صنایع دفاعی سعودی بازدید داشته؛ مرکزی که به جدیدترین سیستم‌ها و فناوری‌های ساخت شرکت‌های دفاعی خارجی مجهز شده است.

افتتاح نمایشگاه دفاع جهانی۲۰۲۲ در عربستان+عکس

در این مراسم برخی از مقامات سعودی نظیر «بن نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور، «عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز» وزیر ارتش ملی، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع و «احمد بن عقیل الخطیب» رئیس کمیته نظارت بر نمایشکاه دفاع جهانی ۲۰۲۰  بن‌سلمان را همراهی کردند.

افتتاح نمایشگاه دفاع جهانی۲۰۲۲ در عربستان+عکس

روز گذشته عربستان همایشی یک‌روزه را تحت عنوان «ریاض، برای دفاع» با حضور بیش از ۳۰۰ شخصیت حکومتی و نظامی از تمام نقاط دنیا برگزار کرده بود. مقامات ریاض هدف از برگزاری این همایش را تلاش برای گسترش هماهنگی‌ها و تداوم گفت‌وگوها در خصوص صنایع دفاعی در آستانه برپایی نمایشگاه دفاع جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرده بودند.

افتتاح نمایشگاه دفاع جهانی۲۰۲۲ در عربستان+عکس

در این همایش، «احمد العوهلی» رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان اعلام کرد که کشورش تا سال ۲۰۳۰هزینه‌های نظامی را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد​ و ریاض برای رسیدن به خودکفایی در بخش صنایع دفاعی با کشورهای منطقه و جهان همکاری خواهد کرد.

این تلاش‌های سعودی در جهت تقویت قدرت نظامی و توان دفاعی در حالی انجام می‌شود که ریاض اخیراً بع عنوان رهبر ائتلاف عربی متجاوز به یمن، متحمل شکست‌ها و تلفات سنگینی در این کشور است؛ به طوری که مقامات عربستان ضمن توسل به جنگ‌افزارهای غربی، به دنبال راهی سیاسی جهت خروج از بحران یمن هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    12 4
    خدا خر را دید شاخ نداد قربون حکمتت
  • DE ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 1
    سلمان اره ! داره با تولیدات شرکت های غربی پزخشکه میده! غربی ها دارند درخفاء به ریش اش می خندن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس