کد خبر 1349012
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: کارل بیلت، نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسبق سوئد در یادداشتی منتشر شده در اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی با اشاره به پیش‌روی نیروهای روسی در اوکراین خواستار تشدید فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر مسکو شده است. به نظر او، دیپلماسی در این بحران به پایان خط رسیده و مذاکرات، نتیجه‌ای در توقف روسیه نخواهد داشت.

 او معتقد است بخش عمده کارکنان سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌های روسیه در کشورهای اتحادیه اروپا، عاملان سرویس‌های اطلاعاتی این کشور هستند. به همین دلیل باید هر کسی از این کارکنان که به عنوان عاملان سرویس‌ها شناسایی می‌شوند، اخراج شوند. این نه یک اقدام اعتراضی، بلکه یک اقدام حفاظتی در برابر سرویس‌های امنیتی روسیه در خاک اروپاست.

 او با اشاره به هدف روسیه در سقوط دولت زلنسکی، پیشنهاد می‌کند که در صورت سقوط کی‌یف و استقرار نیروهای نزدیک به مسکو در حکومت اوکراین، اتحادیه اروپا نباید این دولت را به رسمیت بشناسد. بلکه باید چنانچه با طالبان مواجه شده، با این دولت نیز روبرو شود و نمایندگی‌های بین‌المللی اوکراین را نباید به این دولت جدید واگذار کرد.

 تقویت حضور ناتو در لتونی، لیتوانی و استونی و هم‌چنین افزایش تحریم‌ها از دیگر پیشنهادات او برای فشار بر مسکو است. در عین حال که اذعان دارد دیگر مذاکرات فایده ندارد و مهم‌ترین اقدام اتحادیه اروپا باید پذیرش پناهجویان و آوارگان باشد.

 بحران اوکراین به شکلی همه طرف‌ها را به شدت با مشکل راه‌حل کوتاه‌مدت روبرو ساخته است. روسیه فعلاً از تصرف کی‌یف ناتوان مانده یا حداقل تمایلی به تصرف آن با تلفات بالا ندارد و از سوی دیگر کشورهای غربی نیز از توقف مسکو با فشارهای سیاسی و اقتصادی ناتوان مانده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    5 0
    سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان آمریکا جنگ اوکراین آغاز گردید . اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکا موفق گردید : نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد
  • NL ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    8 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.-___اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 0
    چه ترسیدن!
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    چیزی که دیده میشه اینه کشورهای اروپایی دارند از اب گل الود بحران اکراین بسرعت ماهی های چاق وچله میگیرند. اروپایی ها بدشون نمیاد چند میلیون اکراینی رو مثل ماهی صید کنند و کمبود نیروی کار جوانشون روبا این چند میلیون اکراینی ارزان قیمت تامین کنند. تو خواب هم نمیدیدند جرینگی چند میلیون نیروی کار ارزان یکهو اینجوری بیافته تودامن شون. این کمک های انسانی به اوارگان اکراینی که کشورهای ارپایی تو رسانه ها شون جار میزنن یک عمل تاکتیکی سرپوش و شعاره! متاسفانه کشوری که به فردی صهیونیست فتنه افروز غرب گدا اعتماد کنه، سرنوشت اش میشه این.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      افراطی گری بس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس