شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع محلی حاضر در شرق سوریه خبر دادند که صدای چند انفجار را از اطراف پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در میدان نفتی «العمر» شنیده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع محلی حاضر در شرق استان دیرالزور بعد از ظهر امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در این منطقه خبر دادند.

این منابع به روزنامه الوطن سوریه گفتند که صدای این انفجارها از اطراف پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در میدان نفتی «العمر» شنیده شده است.

این منابع همچنین خبر دادند که تا این لحظه مشخص نیست که صدای این انفجارها ناشی از عملیات‌های آموزشی نظامیان آمریکایی و مزدوران وابسته به آنان است یا ناشی از حمله افراد ناشناس.

این در حالی است که دی ماه گذشته نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در میدان نفتی العمر خبر دادند و گفتند که این انفجار ناشی از حمله افراد ناشناس به این پایگاه با راکت بوده است.

این منابع تأکید کردند که هشت راکت از  مناطق بیابانی المیادین به سمت پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه شلیک شد.

۲۷ مهر نیز دیگر پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا یعنی پایگاه التنف (جنوب سوریه) هدف حمله پهپادی قرار گرفت و یک پهپاد با چهار راکت این پایگاه واقع در مثلث اردن، سوریه و عراق را هدف قرار داد.  پنتاگون پس از آن مدعی شده بود که این حمله تلفاتی در پی نداشت.  

سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) نیز پیش از این مدعی شده بود که واشنگتن در قبال این حملات برای خود حق پاسخگویی قائل است و در زمانو مکان مناسب پاسخ خواهد داد.

حملات متعدد به پایگاههای غیر قانونی ارتش آمریکا در شرایطی است که دولت سوریه حضور نظامی آمریکا در این کشور را غیر قانونی و آن را اشغالگری می‌داند. آمریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با داعش به سوریه آمده‌اند، با نابودی خلافت ادعایی این گروهک اما همچنان در سوریه باقی مانده‌اند.

ارتش آمریکا ۱۰ پایگاه نظامی در سوریه دارد که مهم‌ترین آن‌ها پایگاه فرودگاه «رمیلان» در استان الحسکه، پایگاه «عین العرب» در شمال حلب، «الشدادی» در بین استان‌های الحسکه و دیرالزور، «التنف» در جنوب شرق سوریه و پایگاه «چاه نفتی العمر» در استان دیرالزور هستند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهریور ۱۳۹۹ به صراحت گفته بود که آمریکا برای نفت سوریه در این کشور حضور دارد و باید بخشی از نفت سوریه را برای خود بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس