ایل بیگی

با آقای درمیشیان تهیه کننده «لامینور» صحبت کردم و به دنبال دیدار با آقای مهرجویی بودیم که شرایط آن فراهم نشد، آقای درمیشیان به ما گفت آقای مهرجویی کمی کسالت دارد اما نگفت در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش مشرق، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ظهر امروز یکشنبه ۱۵ اسفندماه در پاسخ به خبرنگاران در موزه سینما درباره وضعیت اکران‌های نوروزی گفت: انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی برعهده سازمان سینمایی است و سازمان برای اکران فیلم‌های نوروزی با توجه به جمیع شرایط تصمیم می‌گیرد و در جمع‌بندی نهایی برای اکران نوروزی، فیلم‌های «لامینور» و «علف‌زار» قرار نداشت. تاکید می‌کنم که هیچ دلیلی مانند مساله ممیزی برای قرار نگرفتن این فیلم‌ها در اکران نوروزی وجود نداشت. اینها فیلم‌هایی هستند که مجوز نمایش را دریافت کرده و مشکلی هم برای اکران ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود از آنجایی که «لامینور» درباره موسیقی است با اکران آن در ماه رمضان مخالفت شده است هم توضیح داد: چنین مساله‌ای وجود ندارد و ماه رمضان ماه شادی است، این حرف‌ها صحت ندارد.

سازمان سینمایی پارامترهای مختلفی را برای اکران نوروزی در نظر می‌گیرد که براساس پارامترهای موجود لیست مورد نظر انتخاب می‌شود. بی شک در اکران نوروزی به تنوع فیلم‌ها توجه شده و هم فیلم کودک، دفاع مقدس، کمدی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

ایل بیگی در پاسخ به اینکه آیا فیلم‌های «لامینور» و «علف زار» هیچکدام از پارامترهای اکران نوروزی را نداشته‌اند؟ گفت: اصلاً اینگونه نیست. بحث اکران نشدن فیلم «لامینور» وجود ندارد، بلکه مساله در حال حاضر اکران نوروزی است، قرار بود ۷ فیلم انتخاب شود که این انتخاب از بین ۲۱ فیلم متقاضی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با آرزوی سلامتی برای داریوش مهرجویی گفت: حتماً سلامتی و توجه به پیشکسوتان اهمیت دارد، البته این گله را از دوستانی که بدون هماهنگی «لامینور» را در فهرست اکران نوروزی قرار داده‌اند، دارم.

طی چند روز گذشته با آقای درمیشیان تهیه کننده «لامینور» صحبت کردم و به دنبال دیدار با آقای مهرجویی بودیم که شرایط آن فراهم نشد، آقای درمیشیان به ما گفت آقای مهرجویی کمی کسالت دارد اما نگفت که این کارگردان در بیمارستان بستری است. ما باید در یک فرآیند درست و منطقی و برای حمایت از کلیت سینما و مراقبت از اجزای سینما همه جوانب را در نظر بگیریم که این جوانب در نظر گرفته شده است. در حال حاضر بحث بر سر انتخاب است. البته اسامی اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش اعلام شده و این اسامی به زودی رسانه‌ای می‌شود.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی همچنین درباره مشکل قوه قضاییه با فیلم «علف زار» هم توضیح داد: صدور پروانه نمایش برعهده سازمان سینمایی است، شاید نهادهای مختلفی در کشور روی فیلم‌ها نظر داشته باشند اما در نهایت تصمیم گیری صدور پروانه نمایش برعهده شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی است. یک زمانی فیلم درباره موضوع خاصی بوده و با نهادی مانند قوه قضاییه مشورت کرده است، در همین راستا نهاد مربوطه علاقه مند است تا نظر تخصصی آنها در فیلم استفاده شود. برای علف زار نیز تنها مساله، توجه به نکات تخصصی است که می‌تواند شامل نحوه بیان درست قانون در فیلم باشد و باید چنین اصلاحاتی در فیلم صورت گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس