.

رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که در جدیدترین شلیک پرتابه توسط این کشور، آزمایش مهمی روی یک سامانه ماهواره‌ای تجسسی انجام شده است.

به گزارش مشرق، دولت کره شمالی بامداد یکشنبه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از ارتش این کشور گزارش داد که صبح شنبه آزمایش مهمی را برای سنجش یک سامانه ماهواره‌ای تجسسی انجام داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کره شمالی می‌گوید اداره ملی توسعه هوافضای کره شمالی (NADA) و آکادمی علوم دفاعی، این پرتاب را «بر اساس طرح توسعه یک ماهواره شناسایی» انجام دادند.

این دومین پرتاب موشک توسط کره شمالی در یک هفته برای آزمایش تجهیزات ماهواره و نهمین پرتاب موشک در سال جاری بود.

در این بیانیه آمده است: «از طریق آزمایش، ادار ملی توسعه هوافضا، قابلیت اطمینان سیستم انتقال و دریافت داده های ماهواره، سیستم فرمان کنترل آن و سیستم‌های مختلف کنترل زمینی را تایید کرد».

رویترز نوشت: «مانند آزمایش قبلی که در ۲۷ فوریه انجام شد، کره شمالی در مورد نوع موشک مورد استفاده در این پرتاب توضیحی نداد».

پیش از این، کره شمالی خبر داده بود موشک بالستیک میان‌برد سطح به سطح با نام «هوآسونگ-۱۲» را با هدف سنجش دقت و امنیت آن آزمایش کرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز به به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    زر میزنه
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 1
    حاجی جون "اون" این موتور RD-250 رو چند میفروشی؟ خریدارم. راستی یتش تو مملکت ما کسی قدر این موتور رو نمیدونه. یعنی عقلشون نمیرسه. اینه که تصمیم گرفتم خودم بیام پای کار این موتور رو بخرم هدیه بدم به سازمان فضایی تا بفهمن "کمپرسور 2نازله" یعنی چی. (ولو تکنولوژی 60 سال پیش روسیه باشه)
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 4
    موشک ایران هم در سکو منفجر شد . فرق دولت روحانی و رییسی در همین است که در دولت روحانی شکست ها هم بیان می شود و در دولت رییسی شکست ها انکار و پنهان می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس