۵ جنگنده سوخو و یک بالگرد اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه از سرنگون کردن چند فروند جنگنده، بالگرد و پهپاد و همچنین از بین بردن ایستگاه‌های راداری ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه شنبه شب به وقت تهران از سرنگون کردن چند فروند جنگنده، بالگرد و پهپاد و نیز سامانه‌های راداری  و دفاع موشکی ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزارس «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه موفق شده است چهار فروند جنگنده «سوخو-۲۷» یک فروند بالگرد «میل می-۸» و یک پهپاد «بیرقدار» ارتش اوکراین در منطقه اطراف «ژیتومیر» سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پنج ایستگاه راداری و دو سامانه موشکی «بوک -ام ۱» را نیز از بین برده است.  

در حالیکه ارتش اوکراین در روزهای گذشته مدعی سرنگون کردن جت‌های روسیه شده است، اما «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد، تصویری که از سقوط یک جنگنده روس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مربوط به اوکراین نیست و قدیمی است.

خبرگزاری فرانسه  نوشت، عکاسی که این عکس را گرفته به این خبرگزاری گفته است که آن را در سال ۱۹۹۳ گرفته و این عکس خیلی قدیمی است. به گفته این عکاس، عکس مربوط به سقوط یک جنگنده روسی در طول یک نمایش هوایی در انگلیس در سال ۱۹۹۳ است.

این گزارش در ادامه افزود: «شش هواپیمای جنگی روسیه ساقط شد. اگر روسیه حملات خود را متوقف نکند این آتش به کل جهان سرایت می‌کند و به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود.»  این کپشنی بود که در شبکه‌های اجتماعی و برخی گزارشهای خبری در کنار این عکس در روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ منتشر و دست به دست شد.

این پست بعد از ادعای ارتش اوکراین در روز ۲۴ فوریه درباره ساقط کردن ۵ هواپیما و یک بالگرد تهاجمی روسیه وایرال شد.

روز پنج شنبه نیز رسانه‌ها از جعلی بودن خبر زیرگیری یک خودروی اوکراینی از سوی یک تانک روسی خبر داده بودند. ویدئوی این حادثه بیش از ۱۰ میلیون بار دیده شد و بسیار از کاربران فضای مجازی آن را با عنوان لحظه زیر گرفتن یک خودرو توسط یک تانک روسیه‌ای منتشر کرده‌اند.

وبگاه «فرانس‌۲۴» در گزارشی نوشته بر خلاف این ادعاها، تانک مذکور روسیه‌ای نیست و نشانه‌های زیادی حاکی از آن هستند که یک تانک اوکراینی عامل این حادثه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 2
    صادق باشن و مثل اوکراینیها مدرک نشون بدن وگرنه حرف بدون مدرک باد هواست
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      3 0
      اوکراین برا ۴۰ هواپیمای سرنگون شده روسیه مدرک داده؟ یا ۲۷۰ تانکش یا ده هزار سربازش ؟ یا اصلا تونسته ثابت کنه کنترل خارکوف و ماریوپل رو داره یا شهردار این شهر ها برا گول زدن دولت مرکزی تحت فشار روس‌ها اینارو گفتن غرب زده
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 1
    پهبادهای اوکراین کاروان سوخت روسیه را زدند
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    بابا اوکراین که ارتش ندارد مقاومت مردمی هم که ندارد پس همین سه روز هم که دوام آورده بخاطر منفجر کردن پل هاست وگرنه الان روسیه از کیف رد شده به رومانی رسیده بودند
  • US ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 2
    بیرقدار طوفان کرده
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    14 1
    پهباد ها و دوربین های فضایی و موشکها را به اذن الله دقیق به کار بگیرید تا انشا ءالله سریعا سفره صهیونیسم از روی کره زمین برچیده بشه .
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس