وزرای خارجه آمریکا و چنین گفتگو کردند

وزرای خارجه آمریکا و چین امروز در تماسی تلفنی در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه طی تماس تلفنی با وانگ یی همتای چینی خود ادعا کرد که جهان در حال مشاهده است که کدام کشورها از اصول اساسی آزادی، خودمختاری و حاکمیت در پرتو «جنگ ناموجه» روسیه علیه اوکراین دفاع می‌کنند!

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص ادعا شده است: بلینکن وزیر خارجه آمریکا به همتای چینی خود اطمینان داد که جهان برای رد «تجاوز روسیه» به اوکراین هماهنگ عمل می کند و اطمینان حاصل می کند که مسکو بهای سنگینی خواهد پرداخت.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز شنبه وارد دهمین روز خود شد.

روز گذشته سخنگوی کرملین در سخنانی با اشاره به عملیات نظامی روس‌ها در اوکراین گفت: پوتین در گفتگو با لوکاشنکو تأکید کرد عملیات نظامی طبق برنامه تعیین شده ادامه دارد و به صورت کامل اجرا خواهد شد. چشم انداز مذاکرات روسیه و اوکراین به واکنش کی‌یف به مواضع مسکو بستگی دارد. این مذاکرات باید در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه‌ای انجام شود.

این در حالیست که مسکو تا کنون بارها اعلام کرده است که در واکنش به اقدامات خصمانه اوکراین به عملیات نظامی ویژه ای در این کشور مبادرت ورزیده است؛ اما همواره آماده گفتگو در این زمینه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس