تأکید بلینکن بر حمایت واشنگتن از کی‌یف در برابر هرگونه حمله احتمالی روسیه

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود بر حمایت واشنگتن از کی‌یف در برابر هرگونه حمله احتمالی روسیه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت که واشنگتن از کی‌یف در برابر هرگونه حمله احتمالی روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل نیویورک تایمز از کارنامه «بلینکن»

در این بیانیه آمده است: بلینکن همتای اوکراینی خود را در جریان تلاش‌ها برای کاهش تنش و تقویت بازدارندگی در برابر استقرار نیروهای روس در نزدیکی اوکراین قرار داده است.

با آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند و برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روسها تشکیل می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس