بلینکن: لهستان نقشی مهم در قبال بحران اوکراین ایفا می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا با تأکید بر نقش لهستان در قبال بحران اوکراین گفت، تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور دوبرابر شده‌اند.

به گزارش مشرق، «آنتونتی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه بر نقش مهم لهستان در قبال بحران اوکراین تأکید کرد.

بلینکن در نشست خبری مشترک با همتای لهستانی گفت: «تعداد نیروهای خود در لهستان را به دو برابر افزایش داده و توان نظامی این کشور را تقویت کرده‌ایم».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «اکنون در حال تخلیه آمریکایی‌ها از اوکراین هستیم. به حمایت از اوکراین در برابر حمله غیرقانونی روسیه ادامه می‌دهیم».

بلینکن در ادامه گفت: «لهستان نقش مهمی در پاسخ به بحران اوکراین دارد. در شرایط فعلی آزادی و دموکراسی و صلح در منطقه مورد تهدید قرار گرفته است».

اظهارات بلینکن در حالی مطرح می شود که سازمان ملل درخصوص تبعیض قائل شدن لهستان میان پناهجویان اوکراینی و روسی در مرزهای این کشور هشدار داده است.

با این حال «زبیگنیو رائو»  همتای لهستانی بلینکن گفت: «تهاجم روسیه علیه اوکراین به بحران انسانی منجر در ابعاد وسیع منجر شده است».

این مقام لهستانی گفت: «از زمان شروع درگیری در اوکراین، لهستان هفتصد هزار پناهجو را به داخل خاک خود راه داده است».

رائو در ادامه گفت:‌ «آمادگی داریم در برابر تهاجم بی رحمانه روسیه هرگونه حمایتی را از اوکراین داشته باشیم».

پس از چند ماه تأکید روسیه بر لزوم حل دیپلماتیک اختلافات با غرب و ارسال نامه‌های متعدد به آن‌ها درخصوص عدم گسترش ناتو به شرق و بازگشت نیروهای ناتو به مناطق ذکر شده در توافقات قبلی دو طرف، در نهایت پوتین در پیامی به غربی‌ها، جلسه‌ای را با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع خود برگزار کرد و بار دیگر بر تداوم میل مسکو به دیپلماسی تأکید کرد.

در نهایت، در پی بی‌توجهی غربی‌ها به پیشنهادات مسکو درباره ضمانت امنیتی در شرق اروپا و تداوم حملات توپخانه‌ای کی‌یف علیه مناطق خودمختار شرق اوکراین، پوتین استقلال دو جمهوری خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته و در حمایت از آن‌ها «عملیات ویژه» در اوکراین را از پنجم اسفند آغاز کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    لهستان احتمالا جایگزین اوکراین خواهد شد و احتمالش بالایی که مثل یک مستعمره به زودی باهش برخورد بکنند،به همان دلیل که کره جنوبی،المان و .. مورد استعمار قرار گرفتن. (البته لهستان قبل از این اتفاقات داشت یک کارهای ضد صهیونیصت ها میکرد! شاید هم دلیلش همین باشه! که خوب بیارنش در چنگشون ،و نزارن حرف اضافه بزنه!)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس