کد خبر 1347876
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
گفت‌وگوی تلفنی بن فرحان با لاوروف / عربستان خواستار حل سیاسی بحران اوکراین شد

وزیر خارجه عربستان طی تماس تلفنی با همتای روسی خود خواستار حل سیاسی بحران اوکراین شد.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز جمعه در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف »همتای خود، درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن در زمینه‌های مختلف و تبادل نظر درباره آخرین تحولات منطقه و جهان به ویژه اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که بهترین راه برای مقابله با این بحران تقویت مذاکره میان دو طرف برای رسیدن به یک راهکار سیاسی است که امنیت و ثبات را در منطقه و جهان به وجود بیاورد.

دو طرف همچنین بر افزایش هماهنگی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و تلاش‌ها برای تقویت صلح در منطقه و جهان تاکید کردند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تلفنی گفت‌وگو کردند. بن سلمان در این تماس تلفنی مواضع عربستان را به اطلاع پوتین رساند و بر حمایت کشورش از راه حل سیاسی بحران بین روسیه و اوکراین تاکید کرد.

ولیعهد سعودی گفت که عربستان آماده به کارگیری تلاش‌ها برای میانجیگیری بین همه طرف‌ها است.

همچنین روز پنجشنبه ولیعهد عربستان و «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در تماس تلفنی، حمله نظامی روسیه به اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بن‌سلمان در این تماس از آمادگی ریاض برای میانجیگری میان کی‌یف و مسکو برای حل سیاسی بحران اوکراین خبر داد.

ولیعهد عربستان همچنین حمایت خود را از تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران میان روسیه و اوکراین اعلام کرد.

عربستان سعودی چند روز قبل درباره تنش بین روسیه و اوکراین، موضع خود را اعلام کرده بود.

عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواستار کاهش تنش بین روسیه و اوکراین است.

دولت عربستان در ادامه تأکید کرد که دیپلماسی به بازگرداندن امنیت و ثبات کمک می‌کند و راه را برای گفتگوهای سیاسی که منجر به حل بحران می‌شود هموار می‌کند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه گذشته درباره وضعیت اوکراین و تأثیر بحران بر بازارهای انرژی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    بچه پررو خودش تو یمن مثل خر تو گل مانده !!! آنوقت از روسیه درخواست حل مناقشه اکراین را دارد. بابا یکی این حرف را میزند که خودش اشغالگر نباشد . آخر منافق که می گویند همین ها هستند، خوب نگاه کنید (البته نگاه کردن به این بی وجودهای نا مسلمان کفاره هم دارد) به امید خدا تا چند وقت دیگر توسط سلحشوران یمنی منقرض خواهند شد. ان شاء الله . اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس