به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: این بار آمریکا و اروپا هستند که به عرضه موقتی نفت ایران در بازار، یا به عبارت درست تر، به "تاثیر روانی احتمال عرضه نفت ایران" برای ترمز نهادن بر قیمت افسار گسیخته در بازار های جهانی احتیاج دارند.

قیمت نفت به ۱۱۷ دلار رسیده و از نگاه محافل غربی، قیمت ۱۳۰ دلاری و ۱۵۰ دلاری هم دور از ذهن نیست. برخی مقامات آمریکایی گفته اند گزینه احتمال خرید نفت ایران روی میز است.

ایران باید اعلام کند عجله ای برای عرضه یکباره ذخائر نفتی خود به بازار ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی اصغر IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    14 0
    الان اروپا قیمت انرژی بسیار بالا رفته واقتصاد متزلزل بعد پاندمی کرونا با این تیر خلاص اوکراین بشدت آسیب پذیر شدن و خلاء روسیه در بازار انرژی اروپا را کارشناسان فقط میگویند ایران پر می‌کند بخاطر همین با بحث روانی بر بازار رسانه هاشون دائم میگویند مذاکرات با ایران حل و فصل شده تا قیمت‌ها انرژی ونفت بالاتر نرود وخسارت بیشتر نخورند ایران و وزارت خارجه باید زیرک و هوشیار باشد
  • اقتدار IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 1
    تحریم ایران قیمت نفت را تا 200 دلار بالا می برد.....
  • پیروزه IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    تادیروز نفت و کشورم را تحریم کرده بودند چی شد یه مرتبه خواهان نفت ایران شدند این جاده دو طرفه داداش
  • GB ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    باید بجای ارز با طلا معامله بشه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    صادرات بی صادرات باید بیان به التماس بیفتند
  • SE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    5 0
    خوشحالم که میبینم هموطنان دیگرم هم آگاهی کامل دارند. بله تاکتیک غرب در قبال روسیه در حال حاضر انجام هر اقدامی برای پایین آوردن سریع قیمت حامل های انرژی در کشورهای خودشان است. هجوم میلیونی آوارگان اوکراینی به اروپای غربی تورم روزافزون در اثر بی ثباتی بازارهای انرژی، طولانی شدن جنگ، همه و همه کابوس روزانه غربیها در شرایط فعلی است. غربیها نیاز دارند بسرعت خود را از این مخمصه نجات بدهند بنابراین تمام مذاکرات انها با ما چه در برجام و چه در آژانس بین المللی انرژی اتمی بیشتر از روی نیاز اساسی انها به پایین آوردن قیمت نفت گاز است. انها بشدت به دنبال نشان دادن سیگنال های مثبت از طرف ایران هستند چون هر روز که قیمت نفت چند دلار بالا میرود کابوس غرب وحشتناک تر هم میشود. مسئولان ایران لازم است با توجه به نیاز مبرم غرب به تفاهم سریع با انها مذاکره کنند. الان دست بالا کاملا با ماست شک نباید داشت. به مانور غربگداهای دوزاری در تعجیل برای یک تفاهم نه چندان خوب هم نباید توجه کرد.بعد از فروکش نسبی حمله پروپاگاندا وار غربیها علیه روسیه انتقادات شهروندان غربی هم حالا در حال بالا گرفتن است و دارد آستانه تحمل معشیتی را رد می‌کند که اینهم یک فشار دیگریست که بر طرف غربی مانند یک بمب ساعتی عمل می‌کند. الان نوبت ماست انها را معطل کنیم و تمام حقوق حقه خودمان را در این سالها نقد پس بگیریم و به چیزی کمتر از حقوق کامل خود رضایت ندهیم. در مجموع شرایط دقیقا مانند مسابقه شطرنج است منتها در مقیاس جهانی. در این بازی شما وقتی در تنگنا قرار میگیرید و به شرایط آچمز نزدیک میشوید و تا مات شدن فاصله ای نیست و ساعت هم تیک تیک به جلو میرود مجبور میشوید برای ادامه بازی (حیات) مهره های خود را یکی یکی فدا کنید تا به شرایط آچمز یا کیش مات شدن نرسید. الان غرب در تنگنای سختی قرارگرفته است مسئولان و مذاکره کنندگان ما حتما شرایط جدید را در ادامه گفتگوها لحاظ خواهند کرد. به امید پیروزی و سربلندی ایران عزیز⚘⚘⚘
  • سید روح اله IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    ایران باید فریب موش های کثیف را نخورد و نفت خود را روانه بازار نکند
  • SE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    """بخاطر همین با بحث روانی بر بازار رسانه هاشون دائم میگویند مذاکرات با ایران حل و فصل شده تا قیمت‌ها انرژی ونفت بالاتر نرود وخسارت بیشتر نخورند ایران و وزارت خارجه باید زیرک و هوشیار باشد""" دقیقا همینطور است. هر روز که این جنگ ادامه داشته باشد اروپا بخصوص ضربات سخت تری را تحمل خواهند کرد. آلمان و اروپا در دام امریکا گرفتار شده اند. در واقع امریکا اروپا را فدا کرد تا از کیش و مات شدن اقتصاد خود جلوگیری کرده باشد. بقیه دنیا بحران انرژی ندارند و بدشان هم نمی‌آید اروپا در همین وضعیت قدری بماند. رفتار خود اروپایی ها باعث شد به این وضعیت شد. شانتاژ عظیم رسانه ای برای مدتی کارساز است ولی وقتی واقعیات شرایط خود را تحمیل می‌کند همین شانتاژ های رسانه ای و دروغ و دلنگ های ضد روسی برعکس بر علیه غرب عمل خواهند کرد. الان اوضاع در حال چرخش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس