گروسی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری نوشت که راهی تهران بوده تا طی مذاکره با مقام‌های ایرانی به سوالات باقی مانده بپردازد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه جمعه در پیامی توییتری به سفر خود به ایران اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من امروز به تهران سفر می کنم تا فردا با مقام‌های ایرانی دیدار کنم تا به سوالات باقی مانده در ایران بپردازم. هم اکنون زمان حساسی بود اما دستیابی بت یک نتیجه مثبت برای همه امکان پذیر است».

یک منبع مطلع با اعلام سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: براساس توافق به عمل آمده رافائل گرسی مدیرکل آژانس و هیأت همراه روز شنبه ۱۴ اسفند ماه به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گروسی در این سفر ضمن ملاقات با مقامات ذیربط از جمله محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

رافائل گروسی روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه در پاسخ به سوالی در خصوص ایران گفت: «قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم». مدیرکل آژانس اتمی در خصوص برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است.

لازم به ذکر است این سفر در شرایطی انجام می‌شود که دور هشتم مذاکرات در وین بین ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا در جریان است. گروسی روز چهارشنبه در نشست خبری در وین در خصوص مذاکرات وین و آنچه مسائل باقی‌مانده پادمانی خوانده می‌شود، گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است و بر کسی پوشیده نیست که این مذاکرات که مذاکرات من نیست و ما در آن مشارکت داریم و مورد مشورت قرار می‌گیریم، در حال رسیدن به نقطه تعیین‌کننده است و البته این موضوع (مسائل باقی‌مانده پادمانی) مطرح شده، موضع ما در این خصوص همیشه یکسان بوده، این‌ها رویه‌های جداگانه هستند، گرچه به وضوح تاثیر متقابل وجود دارد، اما چیزی که برای حل آن‌ها نیاز داریم، یک روند یکپارچه و متکی به خود است که من خوشبینم بتوانیم بدون سیاسی‌سازی مسئله یا مشروط و وابسته کردن آن به نهایی شدن مذاکرات به آن دست یابیم. بنابراین باید کار خود را ادامه دهیم. به دستیابی به یک روند کامل برای شفاف‌سازی این موضوع که تحت تاثیر مذاکرات کنونی (در وین) یا توافقی در نتیجه آن نباشد، خوشبین هستم.

به گزارش فارس، این سومین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم است. ۲۱ شهریور ماه سالجاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    سوال یا بازی جدید؟ 20 سال دارید سوال می کنید آن هم سوالات سیاسی
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    مامور مخصوص اسرائیل جهت ارائه به موساد
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    گروسی دوباره می‌خواهد بیاید تا به اسرائیل در انجام کارهای زیاد باقی‌مانده‌اش در ایران (ترور بقیه‌ی دانشمندان و خراب‌کاری در صنعت هسته‌ای) کمک کند؛ این مردک را راه ندهید!
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    قبل ازاینکه به ایران بیادبااسراییل مشورت کرده به نظرمشکوک میاد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    سوالای ایرانو کی قراره جواب بدی
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    این قضبه اورانیوم های توقوزآباد کی تموم میشه ؟
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    اخه حرام لقمه ی غلام حلقه بگوش اسراییل وغرب تمامابمب اتم چندین وچندهزارتادارن ازاوناجرات کوچترین انتقادیاسوال نداری ازایران ک بازرسات کل سایتهاراگشتن سوال داری؟ حرامزاده نقش جدیدشه میخوادبگه بایددوسه تامکان نظامی بازرسی بشه ک ایران بگه نه بعدبگه ایران قبول نکردوگرنه همه دیدیدبه توافق نزدیک شدیم کورخوندی این دولت انقلابی نه اون دولت واداده وترسوهه ک هیچ تضمینی نگیره برای خرابکاری غربیهاوخروجشو ن امابرای ماهزارتاجریمه وشرط گذاشتن نقص کنیم ازتحریم تا.... امااین برجام کاملامتفاوته بابرجام ظریف چون تاتضمین وراستی ازمایی نشه تف هم توصورت غرب نمیندازیم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    اروپا بزودی با مشکل گاز و گندم روبرو میشه. خلاصه اینو فرستادن ماله کشی. ایران نباید گول لیبرال هایی داخلی که بزودی میگویند "غرب گناه داره" را بخورد.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    این مردک را راه ندهید همیشه اینجا وقبل از سفر از تعهد وپایبندی ایران میگه وقتی میرود برعکس گزارش میدهد یک فرصت طلب ترسو هست...آخه چند بار گذشت
  • عدی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    آژانس از اسرائیل هیچ سوالی ندارد سوال آژانس از ایران تمامی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس