خطری که وزنه‌برداری را تهدید می‌کند

پس از موج محرومیت‌های ورزش کشور روسیه و بلاروس، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم این دو کشور را از تمامی رویدادهای بین المللی محروم کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که مناقشات روسیه و اوکراین طی هفته گذشته باعث محرومیت مسئولان و تیم های مختلف ورزشی روسی از تمامی رویدادهای بین المللی شده، هر روز خبر تازه ای از محرومیت بیشتر این کشور به گوش می رسد.

در همین راستا فدراسیون جهانی وزنه برداری هم به تبعیت از بسیاری از فدراسیون های ورزشی و کمیته بین المللی المپیک، روسیه و بلاروس را تحریم کرد و میزبانی مسابقات بین المللی را از این دو کشور گرفت.

این اقدام فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) با انتشار بیانیه ای در حمایت اوکراین صورت گرفت که بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:

«فدراسیون جهانی به شدت از وضعیت اوکراین ناراحت است و حمله روسیه به کشور اوکراین را محکوم می‌کند. امنیت و رفاه همه کسانی که در ناآرامی هستند، برای ما مهم است. ما به عنوان بخشی از خانواده المپیک، در مأموریت جنبش المپیک برای کمک به صلح و متحد کردن جهان قرار داریم. همچنین از کمیته بین‌المللی المپیک در واکنش به بحران کنونی حمایت می‌کنیم.

بر این اساس هیات اجرایی IWF در این مورد تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفته است تا شرکت همه ورزشکاران، مسئولان تیم ها و مسئولان فنی روسیه و بلاروس را در هر رویداد وزنه‌برداری بین المللی یا قاره ای را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. علاوه بر این و همچنین تا اطلاع ثانوی، هیچ رویدادی در این کشورها برگزار نخواهد شد. این اقدامات با توجه به اتفاقاتی که در اوکراین رخ داده، تصمیم گیری و صادر شده است.»

پیش از این رشته‌های مختلفی از جمله کشتی، والیبال، فوتبال، راگبی و چندین رشته ورزشی دیگر کشور روسیه هم از سوی فدراسیون‌های جهانی تحریم شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس