کد خبر 1347132
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
بارش باران سیل‌آسا در فارس

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای شمال غرب، غرب، جنوب، استان‌های واقع در البرز و زاگرس مرکزی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و امروز انتظار شدت بارش‌ها را در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و ارتفاعات تهران و البرز داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا جمعه گستره بارش‌ها بیشتر مناطق کشور را دربر می‌گیرد، ادامه داد: فردا به جزء سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان وجنوب کرمان در سایر مناطق کشور با بارش مواجه هستیم و شدت بارش‌ها فردا برای شمال وشرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، ارتفاعات تهران، البرز و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی بارش‌ها به شکل پراکنده رخ می‌دهد و طی روز شنبه شاهد بارش پراکنده در نوار شرقی کشور هستیم، افزود: از بعد از ظهر امروز و فردا در مناطق غربی کشور و استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان‌های شمالی و رضوی، اردبیل، مرکزی، قم و تهران وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق خیرش گرد و خاک را به همراه دارد.

 رفیعی با اشاره با اینکه آب‌های خلیج‌فارس فردا مواج و متلاطم است، در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری است و به تدریج ابری می‌شود و از اوایل شب بارش‌ها در این استان آغاز می‌شود و همچنین با وزش باد مواجه است. امروز حداکثر دما در پایتخت ۱۹ درجه و حداقل دمای آن ۱۱ درجه است و فردا به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس