کد خبر 1347053
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
اتحادیه جهانی کشتی روسیه و بلاروس را محروم کرد

اتحادیه جهانی کشتی کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه مسابقات و یا برگزاری رویدادهای بین‌المللی محروم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه امروز در سوییس در مورد جنگ در اوکراین تشکیل جلسه داد. از همان ابتدا، اتحادیه جهانی مایل بود همبستگی خود را با جامعه کشتی و جامعه ورزش در اوکراین و همه مردم آسیب دیده از جنگ ابراز کند. این یکی از ماموریت‌ها در راستای منشور المپیک، ارتقای صلح از طریق ورزش است.

اتحادیه جهانی نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه خود در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ تاکید کرد که به منظور حفاظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت کنندگان، این کمیته توصیه می‌کند که فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی اجازه حضور ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را در مسابقات بین‌المللی ندهند.

این اتحادیه نیز تصمیم گرفته که هیچ کشتی‌گیر یا مقامی متعلق به فدراسیون‌های روسیه و بلاروس مجاز به حضور در مسابقات بین‌المللی نیستند.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین لغو مسابقات بین‌المللی برنامه‌ریزی شده در روسیه یا بلاروس را در سال جاری مطابق با توصیه کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ تصویب کرد.

پیش از این فدراسیون کشتی روسیه از حضور در پیکارهای زیر ۲۳ سال قهرمانی اروپا در بلغارستان انصراف داده بود.

طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، روسیه تا پایان سال جاری میلادی قرار بود میزبانی ۹ رویداد بین‌المللی بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    وقتی نوبت به اسرائیل برسه میکند ورزش باید فارغ از مسائل سیاسی باشه!
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    دمش گرررم
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    چقدر نفاق رو توی مغز و دل شون تونستن نگه دارن . بابا این جوایز حق خودنونه بگیرین بخورین نوش جون تون . ورزش از سیاست جداست خخخ
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    بترسید از روزی که به هر بهانه واهی همین بلا رو به سر ما بیارن. نهاد زورکی رو نباید بهش محل گذاشت. باید به فکر جایگزین بود.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    نگاه اینا! یعنی ته ته اوباشن! بابا بزار،یه یک ماه ،چنده ماه از جنگ بگذره! بعد اینطوری کن! .. اونا ادم ها ساده لوح که از ورزش ها قهرمانی حمایت میکردن! حالا تحویل بگیرن! ورزش قهرمانی چیزی نیست،جزء برای سرگرم کردن مردم از زندگی و هدف اصلی!(خدا) دارید می ببینید! اگر دنیاشون ضربه ببینه! از همون سرگرمی برای متحد کردن جهان برای منافع خود استفاده خواهند کرد!.. بشر غربی!(یا همون ملحدین،دین پرستا) همه چیز رو ابزاری برای رسیدن به شهوات و لذت های شهوانی خودش می ببینه،اصولا اخلاقی و هر چیز دیگر براشون کوچک ترین ارزش نداره! حتا خود ورزش هم براشون اهمیت نداره! هیچ چیز براشون اهمیت نداره،همانطور که بارها بارها نشان دادن! (جزء عیش و نشوشون) کرونا نیز ساخت خودشون! بس!
  • اهبرخان IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    نه بابا. نمی دونستم اینها اینقدر فعالند. چرا وقتی عراق به ایران حمله کرد اینکار و نکردید چرا شوروی به افغانستان حمله کرد نکردید چرا امریکا به عراق لشکر کشید اینکار و نکردید چرا اقاطیل فلسطین را اشغال کرد این کار و نکردید تف به شرف نداشته اتون. مرگ بر اینهمه دوورویی و ظالمیت
  • حسين DE ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    قابل توجه هواداران (ورزش از سياست جداست)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس