کد خبر 1346975
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
مذاکرات روسیه و اوکراین به فردا موکول شد

شبکه تلویزیونی روسیه۱ دقایقی پیش اعلام کرد که مذاکرات روسیه و اوکراین که قرار است در منطقه ای در مرز بلاروس و لهستان برگزار شود، به صبح فردا (پنجشنبه) موکول شد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی روسیه۱ عصر چهارشنبه اعلام کرد در حالی که هیات روسیه با تمام اعضا در بلاروس برای مذاکره با هیات اوکراینی حضور یافت، طرف اوکراینی اعلام کرد که از کی یف خارج شده و در حال حرکت است.

مذاکرات قرار است در منطقه ای بنام بلاوژسکی پوشه در مرز بلاروس و لهستان برگزار شود.

ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه که سرپرستی هیات روسیه در مذاکرات با هیات اوکراینی را برعهده دارد، امروز به خبرنگاران گفت: نظامیان روسیه کوریدور امنیتی برای حرکت هیات اوکراینی در این کشور را فراهم می کنند.  

دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت که در این دور مذاکرات موضوع برقراری آتش بس مطرح خواهد شد.  

 این در حالی است که یک دیپلمات روس ظهر روز چهارشنبه به ریانووستی گفته بود که مذاکرات روسیه و اوکراین به احتمال زیاد عصر امروز برگزار می شود.  

دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه در یک منطقه مرزی بلاروس و اوکراین در نزدیکی رودخانه‌ای به نام پریپیات در استان گومل برگزار شد.  

ولادیمیر مدینسکی سرپرست هیات روسیه در مذاکرات در پایان دیدار خاطرنشان کرد که در مذاکرات روز دوشنبه نکات تلاقی (وجوه مشترک) یافت شد که بر اساس آن می‌توان مواضع دو کشور را پیش بینی کرد.  

در آغاز این مذاکرات، ولادیمیر مکی وزیر خارجه بلاروس گفت که انتظار دارد طرف‌های روسی و اوکراینی در این مذاکرات به نتایجی دست بیابند.  

در مجموع سه دور مذاکرات برگزار شد و دو طرف بیش از چهار ساعت مذاکره کردند و دستور کار آن پایان عملیات جنگی روسیه در اوکراین بود و طرفین درخصوص شرایط آن مذاکره کردند.  

 سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه برعهده داشت و معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می‌دادند.  

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت کردند.  

در نخستین ساعات صبح پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس