علاوه بر محروم کردن دانشمندان ضد داروين از خدمات شهروندي اجتماعي، نام برخي از اين دانشمندان را براي چاپ درهر نشريه وکتاب يا در فضاي اينترنت ممنوع مي کنند به گونه اي که گويا چنين دانشمندي اصلا به دنيا نيامده است

به گزارش سرويس جنگ نرم مشرق، در بخش مستند جشنواره ي فيلم فجر سال 88 مستندي از کشور آمريکا شرکت کرد که موضوع آن بررسي نگرش داروينيستي به هستي و نيز نحوه ي تقابل صاحبان اين نگرش يعني آنها که قدرت علمي را در آمريکا در دست دارند با دانشمندان مخالف آن نظريه که معتقد به وجود نوعي طرح هوشمند در پيدايش هستي اند، مي پردازد.
اين فيلم مستند در 98 دقيقه سه مبحث کليدي را همزمان دنبال مي کند :
نخست نشان مي دهد که در پرمدعاترين کشور جهان از نظر دموکراسي و آزادي بيان چگونه دانشمنداني را که ديدگاهي متقابل با داروينيسم داشته اند يعني مخالف بوجود آمدن جهان بصورت تصادفي و يا انتخاب طبيعي بوده اند از دانشگاه هاي آمريکا اخراج مي کنند. در اين مستند، به صراحت تاکيد مي شود که حتي برخي استادان دانشگاه را علاوه بر محروم کردن آنها از خدمات شهروندي اجتماعي، (مانند سوزاندن کارت هاي اعتباري بانکي شان که اين امر موجب مي شود نتوانند نيازهاي اوليه زندگي شان را رفع نمايند) حتي نام برخي از دانشمندان را براي چاپ در هر نشريه و کتاب يا در فضاي اينترنت ممنوع مي کنند به گونه اي که گويا چنين دانشمندي اصلا به دنيا نيامده است. آنهم نه دانشمنداني که creationist و خلقت گرا باشند بلکه کساني که صرفا به وجود نوعي Intelligent Design يعني طرحي هوشمند در ساخت جهان قائلند و عالم را تصادفي نمي دانند.
علت اهميت اين امر براي صحنه گردانان تمدن غرب آن است که اعتقاد به خلقت هوشمند جهان ، زمينه پذيرش خالق جهان را فراهم کرده و دين گرايي در جهان افزايش چشم گير خواهد يافت.
دوم و در ضمن مصاحبه با دانشمندان اخراج شده از دانشگاه ها، به بررسي عقايد آنها و علل مخالفتشان با داروينيسم مي پردازد و اين بهانه اي مي شود تا تهيه کننده ي مستند با بزرگترين داروينيست هاي جهان مثل پروفسور داوکينز به صحبت بنشيند و دلايلشان را در اينکه چرا جهان نمي تواند يک خالق داشته باشد يا حتي بر اساس طرحي هوشمند بوجود آمده باشد بشنود و سپس همانها را از نگاه خردگرايانه و ساينتيستي به چالش مي کشاند.
سوم اينکه اين مستند به بررسي ايدئولوژي هاي برآمده از نگرش دارونيستي و اصل بقاء اصلح مي پردازد و با سفر به آلمان و ديدار از کوره هاي آدم سوزي و کشتارگاه هاي بيماران رواني، مبادي تفکر نازيسم را بعنوان نمونه اي از داروينيسم اجتماعي، طي مصاحبه با محققان اين ديدگاه بررسي مي کند.
اين مستند اخيرا با تلاش جمعي از دانشجويان ضد داروينيسم به فارسي ترجمه و زيرنويس شده است و وبلاگي را تحت عنوان آنتي داروينيسم"http://antidarwinism.blogfa.com" به آن اختصاص داده اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زبان پشمی ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    0 0
    ما چقدر بی بخاریم دنیا با این شدت به توسعه نظریه داروینیسم میپردازد، اما ما از چنین فیلمی که زحمت آنرا هم دیگران کشیده اند حتی نامی هم در جایی نمیبریم. برای خودمون متاسفم.
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    واقعا دمکراسی که میگن همینه برخی غرب زده گان اینوربایدباید ببینداین موضوعهارو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس