فشار روسای نیروگاه‌های اتمی آمریکا به کاخ سفید برای عدم تحریم اورانیوم روسیه

روسای نیروگاه‌های اتمی آمریکا در حال فشار به کاخ سفید هستند تا جلوی تحریم اورانیوم روسیه بگیرند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو منبع آگاه می‌گویند: روسای نیروگاه‌های اتمی آمریکا در حال لابی کردن برای فشار به کاخ سفید هستند تا جلوی تحریم ورود اورانیوم از روسیه به این کشور را بگیرند. درواقع واردات اورانیوم ارزان قیمت از روسیه یکی از دلایل پایین بودن قیمت تمام شده برق در آمریکاست.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا و انجمن هسته‌ای جهانی، آمریکا نیمی از اورانیوم موردنیاز خود را از روسیه، قزاقستان و ازبکستان که متحدان روسیه محسوب می‌شوند وارد می‌کند و در سال ۲۰۲۰، ۲۲.۸ میلیون پوند معادل ۱۰ هزار تن از این کشورها اورانیوم وارد کرده است و این میزان اورانیوم ۲۰ درصد کل برق آمریکا را تامین کرده است.

واشنگتن و متحدانش طی روزهای گذشته با هدف فشار به روسیه برای توقف درگیری نظامی با اوکراین تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کردند که البته تا این لحظه تراکنش‌های مالی مرتبط با واردات اورانیوم و به طور کلی ورود این سوخت هسته‌ای از تحریم‌های اعمال‌شده مستثنی شده‌اند.

موسسه انرژی ملی آمریکا که گروهی متشکل از شرکت‌های فعال در تولید برق هسته‌ای این کشور محسوب می‌شوند و شرکت‌های دوک اگزلون عضو این گروه هستند، در تلاش هستند تا با لابی کردن جلوی تحریم ورود اورانیوم از روسیه را بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 5
    روسیه هم از ایران می‌گیرد
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    حال آدم از غربی ها به هم میخوره
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    خخخخخخ.... بیخود نیست روسها اصلا به تحریمها اهمیت نمی‌دن!!! قسمت اعظم صادرات روسیه غیر از سلاح، مربوط به انرژی و موارد زیر مجموعه آن است که به علت نیاز شدید غرب به آن، این موارد شامل تحریم نمی‌شوند، پ ، ن : تحریمها نمایشی و اکراین سر کاره....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس