کد خبر 1346682
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
سران اتحادیه اروپا درباره روسیه نشست برگزار می کنند

پارلمان اروپا در جریان یک رای گیری و در میان تهاجم روسیه به اوکراین، روز سه‌شنبه به تقاضای کی‌یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا رای مثبت داد.

به گزارش مشرق، پارلمان اروپا با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: ثابت کنید حامی ما هستید

چراغ سبز به اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا

 روز سه‌شنبه ۸ کشور اتحادیه اروپا خواهان مذاکره فوری پیرامون عضویت اوکراین در این اتحادیه شده بودند. اما پذیرفتن تقاضای اوکراین توسط پارلمان اروپا به معنی عضویت کی‌یف در این اتحادیه نیست بلکه این رای گیری روند پیوستن اوکراین را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

هشدار مدودف به فرانسه: مراقب حرف زدنتان باشید

روز سه‌شنبه ۸ کشور اتحادیه اروپا خواهان مذاکره فوری پیرامون عضویت اوکراین در این اتحادیه شده بودند.

در نامه‌ای که توسط روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضا شده آمده است: «ما، روسای جمهور بلغارستان، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی که از اعضای اتحادیه اروپا هستیم قویا باور داریم که اوکراین مستحق دریافت الحاق فوری اتحادیه اروپا است.»

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست با عضویت فوری کشورش در این نهاد از طریق رویه خاص موافقت کند.

ببینید:

عکس/ شلیک به برج مخابراتی کی‌یف

فیلم/ نزاع نظامی روسیه و اوکراین به کجا ختم می‌شود؟

وی در یک سخنرانی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: ما از اتحادیه اروپا در مورد الحاق فوری اوکراین از طریق یک رویه خاص درخواست می‌کنیم.

اما پذیرفتن تقاضای اوکراین توسط پارلمان اروپا به معنی عضویت کی‌یف در این اتحادیه نیست بلکه این رای گیری روند پیوستن اوکراین را آغاز می‌کند.

به طور معمول کشور متقاضی پیوستن به اتحادیه اروپا باید شرایط مختلف که به آن‌ها معیارهای کپنهاگ گفته می‌شود را داشته باشد. این معیارها شامل اقتصاد آزاد بازار، دموکراسی باثبات و حاکمیت قانون، و پذیرش تمام قوانین اتحادیه اروپا، از جمله یورو است.

ولادیمیر پوتین روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حاجی اذری IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    14 5
    اتحادیه اروپا بجای عذرخواهی از روسیه بعلت پاگذاشتن روی قراردامینک وعدم پایبندی به مفادآن،عملا قتل وکشتار دراوکراین را امضائ کردند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 2
    بعد از مرگ سهراب
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      3 1
      شما هنوز فرق اکوان دیو رو با سهراب نمیفهمی
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    11 3
    این یعنی شعله ورتر شدن آتش جنگ و قربانی شدن مردم اوکراین به خاطر تعصبات و جاه طلبی های زلنسکی و اتحادیه اروپا. رهبری به درستی تعبیر "قربانی" را برای اوکراین به کار بردند
    • DE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      هنوز یک هفته از این چنگ نمی گذره ، رئیس جمهورشون رفته سوراخ موش قایم شده. مردم اکرائین چمدان بدست با خودروهاشون به سمت اروپای غربی فرار میکنند. کدوم مقاومت؟
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 1
      اولا رئیس جمهور دموکرات اوکراین تا این لحظه خیلی هم خوب فعال بوده و سنگ تموم گذاشته . اونقدر خوب بوده که خاری در چشم دیکتاتورهای دنیا شده . ثانیا این فقط زن و بچه ها هستند که چمدان بدست از جنگ فرار کردند . نه مردان . مردها تازه از کشورهای دیگه برگشتن اوکراین که بجنگن . نه مثل مردهای عرب و افغان که همشون فرار کردند
  • FR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    6 0
    اتحادیه اروپا فعلا مشکلات خودش را حل کنه تا بعد ...
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 1
    جهنم آتش افروزی در اروپا روشن شد خاموش شدن آن به این زودیها میسر نخواهد اروپا و آمریکا هم پوشالی تر از این روسیه هستند آن چه باقی خواهد ماند خسارات این جنگ است که زلنسکی دیوانه کشوررش را پیشمرگ غرب کرد. به این دلخوشی که عضو اتحادیه اروپا شود . که مثلا چی ؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 1
    اتحادیه اروپا اگر خوب بود چرا انگلیس از آن خارج شد
  • DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب حالا خرابه های اوکراین را وارد اتحادیه ی کاغذی اروپا کنید و صدسال پول خرج کنید که به جایی برسد که دو هفته ی پیش بود ولی تمام این دسیسه ها زیر سر شیطان صفت‌های لهستانی است کشوری که همیشه در تاریخ جنگ ساز و آشوب طلب بوده چه قبل از جنگ جهانی چه بعد از آن و بیشترش به صفت‌های اخلاقی و روحی لهستانی‌ها برمی‌گردد و یهودیان لهستانی هم که دنیا را به گند زدند. یک نمونه اش نتانیاهو ملعون بود.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 1
    منجلاب اتحادیه اروپا هنوز برای عده ای مثل اردوغان و زلینسکی رویا است.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    اروپا واسه این کار روکرده که حمایتش از اوکراین رو توجیه کنه / مثلا فکر کرده که اگه اوکراین بشه جزو اتحادیه اروپا ، روسیه دیگه میترسه و عقب مینشینه ؛)) / روسیه اگه بخواد موازنه قدرت رو بر علیه اروپا و غربی ها در منطقه خاورمیانه و غرب اسیا بهم بزنه که جرأت نکنند نگاه چپ به کشورهای غرب اسیا و خاورمیانه بکنن. براش هیچ کاری نداره و با تجهیز و فروش سلاح های پیشرفته میتونه این کار رو انجام بده / ایران میخواست یه اس ۳۰۰ از روسیه وارد کنه کلی صدای این حضرات اروپایی در اومده بود و ابراز نگرانی میکردند. / یا همین ترکیه ای که داره پهباد به اوکراین میفروشه سامانه اس ۴۰۰ رو از روسیه خریده بود کلی امریکایی ها بهشون برخورده بود / کل جمعیت اروپا رو روی هم جمع کنید تازه نصف جمعیت کشور چین میشه همون چینی که تعاملات اقتصادی خوبی با روسیه و ایران و... داره اخه با این اوصاف چطوری این اروپا فکر کرده میتونه روسیه رو تحر یم کنه !؟ ؛))) و اروپا چطوری فکر کرده تحریم هاش میتونه روسیه رو از پیگیری حقوق و خط قرمز هاش باز داره !!؟؟ ؛))) / با تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل میخواد جلوی روسیه رو بگیره !!؟ / اگه این قطعنامه ها فایده ای میداشت میبایست جلوی گسترش توان موشکی - اتمی کره شمالی رو میگرفت که اونرو هم نتونست جلوش رو بگیره / کره شمالی یه ازمایش موشکی انجام میده تن و بدن امریکایی ها و اروپای ها از ترس و نگرانی میلرزه اونوقت میخوتین جلوی روسیه رو با قطعنامه بگیرین ؛)))) / تحریم روسیه از سوی اروپا و غرب، کشورهای اسیای غربی و خاورمیانه رو بیشتر متحد و به هم نزدیک تر میکنه و اروپا و غربی ها خوب میدونن که اگه این اتفاق بیفته دیگه نه در خاورمیانه جای دارند و نه در غرب اسیا / خطری که غرب و اروپا رو تهدید میکنه این خطر با حمایت از اوکراین چند برابر میشه و تحریم بیشتر روسیه از سوی اروپا و بی اعتنایی. روسیه به این تحریم ها و مقابل بمثل با اون ، حربه و تیغ تحریم رو بیش از پیش در چشم کشورهای منطقه ناکارآمد و کند میکنه / این چیزیه که غرب و اروپا رو نکرانتر از قبل کرده / اروپا بازهم اشتباه پشت اشتباه مرتکب شد / با پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا، اروپا یک کشور بهش اضافه نشد بلکه به اندازه مشکلات چند کشور به مشکلات این اتحادیه اضافه شد و با عرض معذرت خریت یعنی همین ؛)))
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      3 1
      کلاس چندمی عمو جون ؟ نوشته هات داد میزنه که بچه ای
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 1
      در جواب اون اقا یا خانم ۷:۳۶ عرض میکنیم / مثل اینکه بدجوری زدیم تو برجکت که متوسل شدی به مسخره کردن و بچه خطاب کردن ما ؛)) / حقیقت تلخه نه !؟ / بچه های امروز خیلی باهوش تر از بچهدهای دیروز اند ادم بچه باشه بهتر از اینه که بزرگ باشه و دور از جون خیلی ها خودش رو بزنه به خریت ؛)) البته دور از جون خر این حیوان زحمتکش ؛)) / البته اون چیزیکه ما از رفتار اروپایی ها در قبال جنگ روسیه و اوکراین میبینیم و میشنویم بیشتر شبیه رفتار کودکانی است که سکه طلا رو میدن جاش شکلات میگیرن ؛)) / یا شبیه کودکانی که زورشون نمیرسه به بزرگتر از خودشون و لج میکنند و قهر میکنند ؛)) یا از ترس میرن پشت بزرگترشون قایم میشن و بغض میکنن ؛)) / اروپایی ها زورشون به روسیه نمیرسه و لج کردند و رو اوردند به تحریم های مسخره و رفتند پشت بزرگترشون امریکا قایم شدند و ابرو و امنیتشون رو دارن میدن جاش شکلات اضافه شدن اوکراین جنگ زده به اتحادیه اروپا رو‌گرفتن ؛))
  • حسن IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    اتحادیه اروپا درخواست ترکیه جهت عضویت را ده ها است سال نپذیرفته
  • DE ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 1
    بلغارستان، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی زودتر پاپیش گذاشتند تا میلیون ها اکرائینی ترسو چمدان بدست وبال و نون خور اضافه کشورشون نشن. تلویزیون ها نشون میده اکرائینی ها دارندچمدان بدست فرار میکنند و به کشورهای اروپایی هجوم میاورند. البته کشورهای اروپایی بعنوان مهمان موقتا داره به پیشوازشون میرن ولی مهمان یک روز و دوروز و سه روز رو سر صاحبخونه جاداره ولی اگه این اکرائینی ها بخوان مثل ترک ها برای همیشه جاخوش کنن کلاه شون میره توهم.
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      یا واقعا نمی فهمید یا پول میگیرید که خودتون رو بزنید به نفهمی . فقط زن و بچه ها هستند که چمدان بدست از جنگ فرار کردند . نه مردان . چطور اون همه زن و مرد و پیر و جوان و دختر و پسر از سوریه و عراق و کشورهای درب و داغون عربی و افریقایی فرار میکردن میرفتن اروپا ساکت بودین ؟؟!!! تازه ناراضی هم بودین که چرا اروپایی ها بیشتر بهشون سرویس نمیدن!!!! این همه اروپایی ها به این عرب ها و آفریقایی ها که از یک قاره دیگه میومدن پناه دادن خوبه، اما زن و بچه های اوکراینی برن کشور همسایه خودشون که هم مرز و از یک دین و نژاد هستند ، بده ؟!
  • DE ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    حالا سنگ و کلوخهایی که از اوکراین به جا مونده را وارد اتحادیه ی اروپا کنید چون دیگه چیزی از این کشور نمونده. روس‌ها همه چیز را نابود کردن و هر دو طرف در حال استفاده از مواد شیمیایی و میکروبی هستن که به تمام اروپا منتقل میشه و انسان‌ها کشته میشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس