کد خبر 1346675
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
رسوایی جنسی آزار جنسی

بررسی‌ها نشان می‌دهد محتواهای اروتیک که در قالب‌های مختلفی مانند موسیقی، ویدیوکلیپ یا فیلم‌ها ساخته می‌شود و برخی از آن‌ها عمدا این گروه‌سنی را مورد هدف قرار داده، تبعات منفی زیادی بر روان آن‌ها دارد.

به گزارش مشرق، تولید محتواهای جنسی و اروتیک دیگر برای بزرگسالان نیست. در سال‌های اخیر افراد مختلفی تلاش کردند به طرق مختلف این محتواها را داخل موسیقی‌ها و کلیپ‌هایی بریزند که گروه‌های سنی کودک و نوجوان به آن‌ها رغبت نشان می‌دهند. ویدیوکلیپ‌هایی که جنس ادبیات و حتی سن و سال بازیگران آن نشان می‌دهند که مخاطب هدف آن‌ها کم سن و سال خواهد بود. موضوعی که در چندسال گذشته دغدغه بسیاری از والدین و حتی فعالان تربیتی حوزه کودک و نوجوان بوده‌است. اما این جنس محتواهای مستهجن چه اثرات سوءی در ذهن مخاطبان کودک و نوجوان خواهد داشت؟

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از رسانه به ویژه در مواردی که محتواهای خشونت آمیز و یا جنسی داشته باشد دیدگاه کودکان را نسبت به جهان منحرف می‌کند و رفتارهای پرخطر را میان آن‌ها افزایش می‌دهد. همچنین ظرفیت آنها را برای داشتن روابط انسانی موفق و پایدار کم می‌کند.

محتواهای اروتیک خشونت علیه زنان را افزایش می‌دهد

در تحقیقی آمده‌است محتواهای جنسی پرخاشگری و خشونت علیه زنان را افزایش می‌دهد. از آنجایی که در تصاویر و کلیپ‌های اروتیک رفتارهای تحقیرآمیز و زننده‌ای نسبت به زنان و شخصیت آن‌ها وجود دارد و اغلب چند زن را برای لذت جنسی یک مرد کنار هم قرار می‌دهند، غیرمستقیم می‌توااند به پسران و مردان بیاموزد که رفتارهای پرخاشگرانه و تحقیرآمیز نسبت به زنان قابل قبول و حتی عادی‌است. چون این قبیل رفتارها در این نوع محتواها به عنوان هنجاری جذاب و بدون خطر نشان داده می‌شود و چون گروه سنی کودک و نوجوان آنچه را که می‌بینند می‌پذیرند و یاد می‌گیرند ممکن است از آنها تقلید کنند.

یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۰۹ از مطالعات انجام شده روی محتواهای جنسی و خشونت علیه زنان نشان می‌دهد بین این دو یعنی مصرف محتوای اروتیک و نگرش‌هایی که منجر به خشونت علیه زنان می‌شود رابطه معناداری وجود دارد. به گونه‌ای که بررسی روی جوانانی که مرتکب به نوعی آزار و اذیت جنسی شده‌اند نشان داد ۷۶درصد آنها مخاطبان محتواهای جنسی بوده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهند جوانانی که در گذشته مصرف محتواهای اروتیک داشته‌اند سطح اعتماد کمتری نسبت به اطرافیان خود به ویژه همسرشان داشته باشند و همین ممکن است باعث شود این بی‌اعتمادی امید آن‌ها را برای داشتن یک شریک زندگی و روابط زناشویی سالم از دست بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    ای بابا. کار از این حرفا گذشته. سالهاست که دخترای 15 سال به بالای تهرون با چندین دوست پسر رابطه جنسی دارن. ریشه اینا بی خدایی و بیدینی هست. با سخنرانی و موعظه آخوندی کسی دیندار نمیشه. راهش ساخت انیمیشن و فیلمه. منبر قرن 21 فیلمه. یه فیلم بیشتر از 100تا منبر موثره. شعور درک این چیزارو نداریم. وقتی می فهمیم که تو "عیاشخونه تهران" دیگه یه مسلمون پیدا نمیشه. همه عاشق فرهنگ آمریکایی هستن. مشروبخوری و رقص و پارتی و روابط نامشروع تا خرخره. فروپاشی یهو اتفاق میافته. عین شوروی سابق.
  • اندکی تامل. IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    اندر شاهکارهای جهان مادی وافسار گسیخته غرب وشرق الحادی همین بس ،دیگر کاری مونده است که نکرده باشند ؟ لعنت خدا بر مکرشان .
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    اگر بستر رشد فکری و عاطفی، محیطی سالم و سرتاسر آموزنده مناسب سن کودکان و نوجوانان باشه میتوان امیدوار بود والا میبایست روش ها رو تغییر داد. کاربر ۵:۴۷ درست میگه، تولیدات فرهنگی و باارزش ما انگشت شمارند در صورتی که چنین کشوری با همه ی آنچه که همگی ما از آن آگاهیم میبایست محصولات فرهنگی متنوع و به وفوری رو در اختیار داشته باشه که رقیب فرهنگی مجالی برای عرض اندام نداشته باشه پس کو کجاست. وقتی از بودجه ی فرهنگی و مسیرهای بی فایده و سنتی انتقاد کرده و آن را گوشزد میکنیم آقایان برآشفته نشوند من برای فرزند دختر و پسر خودم نگرانم و البته فرزندان دیگران. واقعا ادامه ی مملکت داری اینطور، یعنی از دست دادن آرمان ها، خیانت به شهدا و فراموشی امام رحمه الله. باید این سفره های بی فایده جمع شده اصلاح کنند مسیر آمده را. بله اصلاح درد داره، مقاومت میشه... لیکن خدا را در نظر بگیریم.
  • وطنم IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    اصلا نیاز به بررسی نداره و این همه بودجه برای مطالعه. هرچی اسلام گفته به نفع بشره. حالا اینها میخوان اتفاق بیافته و بعد رویش سالها مطالعه انجام بدهند با بودجه های کلان و بعد ببیند عه چه جالب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس