برجام نمایه

یکی از پادوهای جریان غربگرا در مجلس سابق ادعا کرد: روس‌ها نگذاشتند احیای برجام قبل از حمله به اوکراین امضا شود(!)

به گزارش مشرق،‌ «روزنامه کیهان» در بخش اخبارویژه خود نوشت: 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به روزنامه آرمان گفت: قبلا نیز عنوان کرده بودم که روس‌ها اجازه نخواهند داد برجام قبل از حمله به اوکراین امضا شود و برجام را به اوکراین خواهند فروخت همین اتفاق نیـز رخ داد. خوش‌بینی‌هایی که اولیانوف مطرح می‌کرد و نشان‌دهنده ذوق و تلاش روس‌ها برای توافق بود یک دروغ بزرگ به ایران بود اظهاراتی که پوتین و لاوروف نیز مبنی بر اینکه روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد در راستای این موضوع بود که اوکراین در دستور کار قرار نگیرد و نگاه جهانیان به نتیجه برجام باشد. معتقدم در این زمینه ایرانیان فریب خوردند اگر ایران قبل از حمله روسیه به اوکراین برجام را امضا کرده بود و در شرایط کنونی ایران قانون عرضه و تقاضا در بازارهای انرژی نوین جهانی بود. اگر این اتفاق رخ می‌داد بازارهای نفت ایران بازیابی می‌شد و شرایط انتقال گاز ایران در کوتاه‌مدت با تبدیل گاز به گاز مایع و در بلندمدت با امضای قراردادهای جدید فراهم می‌شد.

وی افزود: معتقدم در شرایط کنونی و با اتفاقاتی که رخ داد این فرصت از ایران گرفته شد. اولیانوف به‌عنوان واسطه در مذاکرات وین عمل می‌کرد و ایران نیز این نقش را باور کرده بود. با این وجود وی در راستای منافع روسیه حرکت می‌کرد و بیش از اینکه به‌دنبال به نتیجه رساندن برجام باشد به‌دنبال تحقق منافع روسیه بود.

بیشتر بخوانید:

آیا مواضع ایران در مذاکرات سخت‌تر شده است؟

این نماینده حامی برجام در گذشته همچنین گفته است: در شرایطی که وضعیت اوکراین نظامی است اگر توافق برجام امضا شود وضعیت کشورهای غربی نیز مساعدتر است به شرطی که ایران واسطه‌ها را حذف کند و ایران و آمریکا بر سر یک متن به توافق دست پیدا کنند. اگر این اتفاق رخ بدهد، می‌توان امیدوار بود که بخشی از فرصت‌ها احیا شود و ایران بتواند فرصت‌های جدیدی برای خود ایجاد کند.

اظهارات این نماینده سابق مجلس، در حالی است که طرف عهدشکن و اخلالگر در اجرای برجام، دولت آمریکا بوده و حالا نیز همین دولت است که در مذاکرات زیر بار لغو موثر تحریم‌ها، راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه ضمانت معتبر مبنی بر عدم تکرار خدعه و عهدشکنی قبلی نمی‌رود، با این وجود عجیب است که فلاحت‌پیشه، حاضر نیست نازک‌تر از گل به آمریکا بگوید و دیگران را متهم کند.

او باید پاسخ دهد که آیا آمریکا حاضر نیست همه تحریم‌های پسابرجامی را لغو کند، یا با راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها ظرف چند ماه مخالف است؟ آیا روسیه است که برجام را زیر پا گذاشته و حالا هم تضمین معتبر ارائه نمی‌کند یا کدخدای قبله غربگرایان که زمانی سر او قسم می‌خوردند و امضایش را تضمین می‌دانستند و ادعا می‌کردند آمریکا مرتکب عمل غیراخلاقی نمی‌شود؟!

نکته دیگر اینکه برجام با همه کلاهبرداری پنهان در آن، حاصل نه فقط مذاکره مستقیم تیم ظریف با جان کری، بلکه پیاده‌روی‌ها و اختلاط‌های بیش از حد متعارف و حتی مشورت‌پذیری‌ها و دیکته شنیدن‌های بی‌سابقه از طرف مقابل است. و با این همه عجیب است که نماینده متهم به بزک کردن آمریکا (توافق به هر قیمت با او) و مشارکت در کلاهبرداری دشمن، باز هم دم از مذاکره می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 0
    من شخصا این نماینده را دیده ام و صحبتهابش را شنیده ام. فردی فوق العاده متکبر و از دماغ فیل افتاده است که در عین حال کاملا عامی و بی سواد است.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    اتفاقأ ایشون ناراحت شده چون الان یانکی‌ها له له میزنن تا برجام امضاء و نفت ارزون بشه!!! اصلا امضاء هم نکردیم نکردیم!! خخخخخخخ
  • ن IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 3
    شما هم خود فروخته شرقی هستید ومنفعت طلب
  • سید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    4 1
    اگر می خواهید به میزان هوش یا کودنی فلاحت پیشه پی ببرید کافی است به یاد بیاورید که در اوج ترکتازی داعش در سوریه و عراق و درست در زمانی که سپهبد شهید سلیمانی پوتین را قانع کرد که با نیروی هواییش در جنگ علیه داعش به کمک دولت سوریه و نیروهای ایران بیاید،
    • سید IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      3 1
      اگر می خواهید به میزان هوش یا کودنی فلاحت پیشه پی ببرید کافی است به یاد بیاورید که در اوج ترکتازی داعش در سوریه و عراق و درست در زمانی که سپهبد شهید سلیمانی پوتین را قانع کرد که با نیروی هواییش در جنگ علیه داعش به کمک دولت سوریه و نیروهای ایران بیاید، این نابغه (فلاحت پیشه) به زعم خود به افشاء گری دست زد و سوختگیری جنگنده های روسی در پایگاه شهید نوژه که چون می خواستند مهمات بیشتری با خود حمل کنند، سوخت کمتری از مبدأ بارگیری کرده بودند و به ناچار نیاز به سوختگیری مجدد در ایران داشتند، را رسانه ای کرد و عملاً آب به آسیاب داعش و بی بی سی و رادیو فردا و سایر رسانه های بیگانه و ایران ستیز و کشورهای دشمن ایران و حامی داعش ریخت! این اوج نبوغ این وکیل الدوله سابق است!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    فقط گفته اگررررر
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    4 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    حشمت‌الله فلاحت‌پیشه یکی از نادان ترین اشخاصی است که موفق شده است نماینده مجلس بشود و حالا هم علیرغم آشکار شدن بیسوادی و نادانی رقت انگیزش باز هم از یاوه گویی و پشت هم اندازی دست برنمی دارد و هرروز به شهرت خود به عنوان یک جاهل و جاعل می افزاید.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    فلاحت پیشه مورد علاقه اصلاحطلبان، آدم قابل اعتنایی نیست...
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را بردارید و آن را بر سر آمریکا و سه نوچه‌ی اروپائی‌‌ و افسادطلبان بکوبید.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    بهترین کار اینه که به این مدعی بیسواد بها ندیم... خدایی من موندم چه طور این رئیس کمیسیون امنیت ملی بود..در دوران امثال ایشون فقط خدا خودش مملکت رو نگه داشته بود با این آدم ها عوام فاقد منطق مشخص...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس