کد خبر 1346378
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کانادا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

نخست وزیر کانادا با هدف مجازات مسکو به دلیل آغاز حمله نظامی به اوکراین، ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، با هدف مجازات مسکو به دلیل آغاز حمله نظامی به اوکراین، ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد.

این در حالی است که به گفته جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا، این کشور از سال ۲۰۱۹ تاکنون حتی یک بشکه نفت خام از روسیه خریداری نکرده است.

این ممنوعیت بخشی از دور جدیدی از مجازات‌هایی است که کانادا روز دوشنبه برای دفاع از اوکراین و تحت فشار قرار دادن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به منظور پایان دادن به درگیری‌ها اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، اتاوا سیستم های مدرن تسلیحات ضد تانک و مهمات را برای کمک به کی یف برای دفع حملات روسیه ارسال خواهد کرد و موسسات مالی کانادا اکنون از معامله با بانک مرکزی روسیه یا خرید اوراق قرضه دولتی روسیه منع شده اند.

ترودو با اشاره به اهمیت ممنوعیت واردات نفت روسیه، گفت که صنعت نفت "بسیار به نفع رئیس جمهور پوتین و الیگارش‌هایش بوده است" و بیش از یک سوم درآمد دولت فدرال روسیه را تشکیل می دهد.

وی افزود: اگرچه کانادا در سال‌های اخیر مقادیر بسیار کمی وارد کرده است، این اقدام پیام محکمی را به همراه دارد.

در واقع، کانادا بیشتر از آنچه که مصرف می‌کند، نفت خام تولید می‌کند و این کشور را به یک صادرکننده خالص نفت تبدیل می‌کند.

بیشتر تجارت نفت این کشور، از جمله واردات و صادرات، با ایالات متحده است. روسیه در میان سایر کشورهایی که نفت به کانادا می فروشد، بازیگر مهمی نیست، زیرا سال ۲۰۲۲ احتمالا سومین سال متوالی صفر شدن تجارت نفت خام بین این کشورها خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    باید صادرات کانگورو به استرالیا رو ممنوع کنه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس