سخنرانی سید حسن نصرالله در مراسم سالگرد شهادت دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان در افتتاحیه همایشی که به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس الموسوی برگزار می‌شود، سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه، اول مارس) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت «سید عباس الموسوی» در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» سخنرانی کرد.

 سید عباس الموسوی، یکی از موسسان «حزب الله لبنان» به شمار می رود. وی به تاریخ ۴ آبان ماه سال ۱۳۳۱ شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در «بقاع» متولد شد و در ۲۷ بهمن ماه  سال ۱۳۷۰ شمسی (۱۶ فوریه) ، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. وی در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. پس از شهادت او، «سید حسن نصرالله» سکانِ هدایت «حزب الله لبنان» را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوادp IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    درودبه سیدمقاومت! درد وبلاهات بخوره توسریمشت اعراب مزدور وخودفروخته به یهود دردوبلات بخوره توسریمشت بی غیرت وبیهویت غربزده ک مقابل وطن خودشون قرارگرفتن برای منافع غرب ویهودیان هم درایران هم درلبنان. سیدبزرگ حتی از تمام اصلاحات تمام عرق ملیشون بزارن روهم عرق سیدمقاومت بیشتره به ایران ودلسوزیش نسبت به کشورما..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس