مجله حلقه وصل - کراپ‌شده

نشریه «حلقه‌وصل» به مناسبت انتشار صدمین شماره، در گفت‌وگوهایی با برخی شخصیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به بررسی فعالیت خود و جایگاه رسانه در جبهه فرهنگی پرداخته است.

به گزارش مشرق، نشریه فرهنگی، تشکیلاتی «حلقه‌وصل» به مناسبت انتشار صدمین شماره، در گفت‌وگوهایی با برخی شخصیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به بررسی فعالیت خود و جایگاه رسانه در جبهه فرهنگی پرداخته است. همچنین در یادداشت‌هایی نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کرده است.

نشریه «حلقه وصل» به شماره صد رسید

صد سال همراهی

سرمقاله این شماره نشریه به قلم صادق یزدانی مدیرمسئول و سردبیر حلقه وصل، با بیان روایتی از مشکلات و مصائب مسیر انتشار یک نشریه، دلایل ادامه‌دار بودن حلقه وصل و شیرینی این مسیر را در سه عامل مهم بیان کرده است: حمایت خوانندگان قدیمی و وفادار، ایجاد آینه‌ای برای دیده شدن گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی و ارائه الگوهای ناب و تازه از فعالیت‌های فرهنگی.

یزدانی می‌نویسد: «حلقه وصل، در طول همه این سال‌ها تلاش کرده است تا آینه‌ای باشد برای انعکاس فعالیت‌هایی به گستره یک کشور و تلاش کرده است تا راوی حقیقی و صادقی برای زحمات پیشران‌های جبهه فرهنگی باشد. مهم‌ترین قضاوت‌کننده شما مخاطبانی هستید که صد شماره با حلقه وصل همراه بوده‌اید؛ قضاوتی از سر اخلاص و دلسوزی برای نشریه‌ای که بیش از «نام و اعتبار» برای خود، به دنبال تثبیت «نشان» جبهه فرهنگی بر قلب‌های مخاطبانش بوده است.»

مراقب تله باشید!

بخش «حلقه ذکر» این شماره در گفت‌وگوها و یادداشت‌هایی به تحلیل و بررسی فعالیت ۱۰ ساله حلقه وصل پرداخته است.

دکتر محمدصادق کوشکی در گفت‌وگویی از حلقه وصل می‌خواهد که مخاطبانش را در برابر سیل ابتذال قوی کند.

دکتر محمدمهدی تلوری نیز در گفت‌وگویی مفصل، ضمن برشمردن آفات یک فعالیت فرهنگی تذکر داده است که مراقب باشید به تله دفاع از وضع موجود گرفتار نشوید!

سیداحمد عبودتیان در یک گفت‌وگوی چالشی از حلقه وصل خواسته است که مرجعیت محتوایی جبهه فرهنگی را به دست گیرد.

استاد حسن عباسی نیز ضمن برشمردن ویژگی‌های حلقه وصل، از این مجموعه خواسته است تا تلویزیون اینترنتی راه بیندازد و محتواها را در بستر تصویری ارائه کند.

نعمت‌الله سعیدی نیز در یادداشتی ضمن تاکید بر مختصات منحصربه فرد حلقه وصل، این نشریه را یک شکارچی تا بن دندان مسلح تشبیه کرده که در یک مرغداری دربسته گرفتار شده است.

پناهگاه فعالان

بخش «حلقه زر» این شماره سراغ چند موسسه مردمی رفته است که از اولین شماره نشریه تا شماره نود و نهم با آنها گفت‌وگو انجام شده و گزارشی از فعالیتشان در نشریه منتشر شده است.

حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان، حلقه وصل را تقویت‌کننده نور امید در دل فعالان فرهنگی معرفی کرده است.

حسن سلطانی مدیر کتابخانه مردمی امیرحسین فردی مشهد، ضمن تاکید بر اهمیت و اثرگذاری نشریات جبهه فرهنگی، کار اصلی نشریه را ایجاد ارتباط میان موسسات مردمی در کشور دانسته است.

محمود هاشمی مدیر بنیاد صدر کرمان درباره تحولات این بنیاد در سال‌های گذشته سخن گفته و کارویژه حلقه وصل را معرفی موسسات گمنام و فعالان بی‌نام و نشان می‌داند.

علی موذنی مدیر کانون تربیتی مسجد قدس اصفهان کار اصلی حلقه وصل را انتشار محتواهای تشکیلاتی بین فعالان و تاکید بر اخلاق تشکیلاتی برای پرهیز از اختلافات و مشکلات درون‌گروهی برشمرده است.

محمدعلی شجاع مدیر موسسه آفتاب‌گستر یزد هم موسسه دیگری است که درباره حلقه وصل و تاثیرات فعالیت رسانه‌ای در جبهه انقلاب سخن گفت. او حلقه وصل را پناهگاه فعالان فرهنگی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام داور مسئول شعب کانون دانش‌پژوهان نخبه نیز در گفت‌وگویی به حلقه وصل توصیه کرد که به دنبال الگوهای کلان فرهنگی باشد و آنها را به مخاطبان معرفی کند.

محمدحسن زمان‌وزیری مدیر موسسه خیبر کرج نیز کار اصلی حلقه وصل را هم‌سو کردن دل‌های فعالان فرهنگی در همه کشور می‌داند.

چاپتان مستدام!

بخش «حلقه یاران» نشریه حلقه وصل، مروری دارد بر نظرات و نکات نویسندگان و همکاران حلقه وصل در صد شماره گذشته که ویژه صدمین شماره دست به قلم شده‌اند. از تعریف و تمجید تا نقد و گلایه و شکایت در میان یادداشت‌های جذاب و خواندنی اهالی حلقه وصل دیده می‌شود.

خاطره‌بازی

بخش «حلقه در حلقه» این شماره نیز از طریق چند تصویرنگاشت و مطالب متنوع، نگاهی به آنچه در طول این صد شماره در نشریه منتشر شده انداخته است. همه صد شماره را در یک نگاه بررسی کرده و در مطلبِ «یک دنیا خاطره» پربازخوردترین شماره‌های حلقه وصل را از نظر گذرانده است.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۳۹۵۳۲۴-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir و بخش «قدح» نشریه استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس