نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل؛ تاکید بر پایان فوری عملیات نظامی در اوکراین

نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه با حضور نمایندگان کشورهای عضو و با تاکید بر ضرورت پایان یافتن هر چه سریعتر عملیات نظامی روسیه به اوکراین برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رئیس مجمع عمومی طی سخنانی علاوه بر درخواست برای توقف فوری این مناقشه خواستار تضمین‌های لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهروندان اوکراینی شد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در این نشست اضطراری که با هدف یافتن راه های حل مناقشه جاری در شرق اوکراین برپا شده اوکراین را به نقض مفاد توافقنامه‌های سال ۲۰۱۵ مینسک متهم کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل سپس تاکید کرد که کی‌یف جایگاه و موقعیت ویژه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را نادیده گرفته است.

وی همچنین یادآور شد که شهروندان این مناطق در برابر حملات اوکراین که از حمایت غرب برخوردار است از روسیه کمک خواستند.

سفیر روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت که روسیه آغازگر خصومت‌ها نبود و تنها برای پایان دادن به جنگ وارد عمل شد.

وی اتهام‌های مطرح شده از سوی همتای اوکراینی خود در باره حمله روسیه به مناطق مسکونی و محیط‌های آموزشی و مراکز درمانی را رد کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد همچنین تلاش اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو را تهدیدی برای امنیت کشورش توصیف کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    چرا جنگ در یمن تمام نشه؟؟؟؟؟ چرا جنگ در فلسطین تمام نشه؟؟؟ چرا جنگ در سوریه تمام نشه؟؟ چرا جنگ در افغانستان تمام نشه؟؟ سازمان ملل و شورای امنیت فقط طرفدار اوکراین هست؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • عبدالله مومن IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    فکر کردم این نانجیبان درباره پایان حمله آل یهود به یمن. چیزی گفته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس