نماینده روسیه در سازمان ملل: اقدامات روسیه تحریف می‌شود

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار داشت به صورت مکرر اقدامات روسیه تحریف می شود و رسانه های مختلف، اخبار دروغ و جعلی را به طور فزاینده ای منتشر می کنند.

به گزارش مشرق، نماینده دولت ولادیمیر پوتین روز دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری و فوری این مجمع درباره بحران اوکراین افزود در روزهای اخیر مساله اوکراین به تیتر اول اخبار جهان تبدیل شده و در شورای امنیت و اکنون مجمع عمومی جایگاه پیدا کرده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل اضافه کرد ریشه بحران کنونی در نتیجه اقدامات اوکراین است برای چندین سال این کشور به تعهدات خود در توافق مینسک عمل نکرد و این توافق را تخریب کرد. مقامات اوکراینی حاضر به اعطای موقعیت ویژه به دونتسک و لوگانسک نبوده اند و از مذاکره مستقیم با رهبران این منطقه خودداری کرده اند و این اقدامات از سوی حامیان غربی کی یف حمایت می شد.

وی ادامه داد ما نمی توانیم اجازه دهیم رنج و سختی مردم دونباس ادامه یابد. پس از آنکه اقدامات تحریک آمیز اوکراین علیه منطقه دونباس ادامه یافت، رهبران دونتسک و لوگانسک خواستند در راستای توافقنامه های دوجانبه به آنها کمک نظامی ارائه دهیم.

نبنزیا تصریح کرد رهبران اوکراینی اینگونه فکر می کردند که با حمایت حامیان غربی خود می تواند به صورت نظامی به مساله دونباس رسیدگی کنند. آنها گلوله باران مناطق دونباس را افزایش داده اند و مردم این منطقه همچنان مجبورند در زیرزمین پناه بگیرند. تعداد زیادی از مهاجران دونباس وارد روسیه شده اند، با این حال عملیات های اوکراین در این منطقه تغییر نکرد. کشورهای غربی به این مساله توجه نکردند و ادعاهای دروغین اوکراین را تکرار کردند.

نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت هیچ توجهی به وضعیت مردم دونباس نشده  و در مجمع عمومی هیچ اشاره ای به این مساله نشده است به گونه ای که چنین احساس می شود ۴ میلیون نفر جمعیت دونباس وجود ندارند.

نماینده دولت پوتین گفت در نتیجه حملات علیه مردم لوگانسک و دونتسک و عدم پیشرفت در رسیدگی به این مشکلات تحت توافقنامه مینسک  رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفت عملیات نظامی ویژه انجام شود. اشغال اوکراین بخشی از این عملیات نیست بلکه هدف آن محافظت از افرادی است که به مدت ۸ سال شکنجه شده اند و نسل کشی را از سوی دولت اوکراین تجربه کرده اند. نظامی سازی اوکراین باید متوقف شود و نباید به نازی ها در این کشور اجازه رشد داد. ما آنهایی را که جنایت های بی شماری را علیه مردم دونباس انجام داده اند، پاسخگو خواهیم کرد.

سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد در طول این عملیات ویژه@ روسیه از حق دفاع از خود در مقابل رژیمی که به دنبال سلاح های اتمی بوده، استفاده کرده است. روسیه نه تنها به یک تهدید امنیت ملی پاسخ داده  بلکه سعی کرده است از  اصول منشور سازمان ملل در ارتباط با دونباس  پیروی کند.

وی تصریح کرد متاسفانه همکاران غربی به رهبری آمریکا نقش بسیار منفی در این مساله بازی کرده اند و به جای مجبور کردن اوکراین برای انجام تعهدات خود این کشور را تحریک کرده اند و به به شکلی شرم آور سلاح زیادی در اختیار اوکراین قرار داده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

به دنبال حمله نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کرده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 1
    راست میگه. بخدا ارباب مظلومه! روسیه جهت نجات مردم اوکراین بهشون تجاوز کرده چرا کسی متوجه نمیشه
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 1
      به خاطر مغز انداززه نخود یه غربگداست. انتظاری ازش نمیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس