کد خبر 1303381
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
۶۰ درصد از واردات کالاهای اساسی کشور از برزیل است/ به دنبال افزایش صادرات به سائوپائولو هستیم/ درخواست اعمال تعرفه ترجیحی با برزیل را دادیم

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل اظهار داشت: ما از برزیل بیش از ۵ میلیارد دلار کالای اساسی را با تعرفه گمرکی حداکثر ۴درصد وارد کشور می‌کنیم اما صادرات ما به این کشور کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش مشرق، سید فخرالدین عامریان در مورد افتتاح اتاق مشترک بازرگانی برزیل و ایران اظهار کرد: به اتفاق یک گروه از تجار ایرانی و ۴ نفر از نمایندگان مجلس از جمله آقای عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس آقای نادری، رئیس انجمن دوستی پارلمانی ایران و برزیل آقای دشتی اردکانی و آقای رضاخواه از کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین آقای قربانی از معاونین وزیر جهاد کشاورزی سفر به برزیل داشته‌ایم. 

وی افزود: حدود ۵ سال است که اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل تشکیل شده منتهی چند روز پیش در حضور بیش از ۲۰۰ نفر مراسم افتتاحیه اتاق برزیل و ایران در شهر سائوپائولو برگزار شد که ۵ تن از نمایندگان مجلس برزیل، شهردارها و فرماندارهای شهرهای مختلف برزیل و چند نفر از کنسولگری‌های خارجی مانند ترکیه و امارات در آن حضور داشتند. 

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: ما از برزیل بیش از ۵ میلیارد دلار کالای اساسی را با تعرفه گمرکی حداکثر ۴ درصد وارد کشور می‌کنیم اما صادرات ما به این کشور کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است. دولت برزیل هم از آن بیش از ۱۰۰ درصد تعرفه گمرکی می‌گیرد. درخواست من این بود که طرحی در مجلس تصویب شود که مطابق آن تعرفه ترجیحی با این کشور برقرار شده و تعرفه‌های گمرکی کاهش یابد تا تراز تجاری متناسب‌تر شود و کالاهایی مانند کالاهای پتروشیمی، گازوییل، پسته، کشمش و خرما که برزیل هم نیاز زیادی به آنها دارد به این کشور صادر شود.

وی اضافه کرد: آقای قربانی، وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید کردند که از کشت فراسرزمینی بخش خصوصی در برزیل حمایت می‌کنند و به کشاورزانی که در برزیل کشت کنند ضمانت خرید تضمینی داده می‌شود. آقای عسگری هم گفتند که همه موانعی که باعث کند شدن تجارت دو کشور را در مجلس رفع می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل خاطرنشان کرد: بخشی از گوشت‌های کشتار شده توسط آنها به ایران ارسال می‌شود.  زمین‌های کشاورزی مربوطه هم کشت‌هایی مانند ذرت و سویا دارند. امیدواریم که این نوع از جلسات بتواند کمک کند تا بتوانیم کالاهای ایرانی بیشتری را صادر کنیم. هدف از تشکیل اتاق این است که تجار دو کشور به صورت مستقیم باهم وارد معامله شوند و سعی کنیم واسطه ها حذف کنیم.

عامریان خاطرنشان ساخت: ما در وضعیتی هستیم که بیشترین مواردی که می‌تواند به ما کنند این است که بتوانیم با کشورهایی مانند برزیل، که بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد از واردات کالاهای اساسی ما از این کشور است، تهاتر کنیم. اتاق بازرگانی مشترک به شدت به دنبال محقق شدن آن است‌. در همین هفته با معاون رئیس جمهور برزیل جلسه‌ای برگزار می‌شود که یکی از موضوعات اساسی در آن جلسه موضوع تهاتر خواهد بود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس