تدوین برنامه ۱۰ هزار مگاواتی تولید برق/ احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت ماه آینده

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از برنامه ۱۰ هزار مگاواتی تدوین شده برای مدیریت بار در تابستان آینده خبر داد و گفت: با اجرای گام به گام این برنامه می‌توانیم از دوره پیک عبور کنیم.

به گزارش مشرق، «مصطفی رجبی مشهدی» در نشست سراسری مرور و بررسی برنامه‌های صنعت برق برای عبور از پیک ۱۴۰۱، اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت ماه آینده وجود دارد که این به معنای دوره طولانی پیک برق و ضرورت حفظ آمادگی شرکت‌ها برای مدیریت این دوره است.  

وی در خصوص وضعیت ذخایر آبی نیز گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مخازن سدها پر شده است، اما نمی‌توان به قطعیت از بهتر بودن اوضاع نسبت به سال گذشته سخن گفت.  

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص تعمیرات نیروگاهی نیز گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد برنامه تعمیراتی نیروگاه ها انجام شده است.  

در این برنامه همچنین «غلامعلی رخشانی مهر» معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: تمرکز برنامه ها بر کنترل پذیری و رویت پذیری مشترکان به ویژه مشترکان پرمصرف است.  

وی اضافه کرد: نصب کنتورهای هوشمند مشترکان خانگی ابتدا با اولویت ۲ درصد مشترکان بسیار پُرمصرف و سپس سه درصد مشترکان پُرمصرف بعدی ادامه خواهد یافت و سپس سطوح بعدی مشترکان پرمصرف را هم دربرخواهد گرفت.  

رخشانی مهر با اشاره به تلاش های در دست انجام برای تامین منابع مالی و نقدینگی مورد نیاز، از شرکت های توزیع خواست که به منظور وصول مطالبات، به ویژه در روزهای باقی مانده از سال، اهتمام بیشتری داشته باشند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ماه رمضان بدون گرما نمیچسبه!...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس