هشدار واشنگتن به رئیس‌جمهور اوکراین؛ روسیه ظرف ۴۸ ساعت آینده به اوکراین حمله می‌کند

"جان مرشایمر" استاد مشهور و نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل هفت سال پیش گفته بود که غرب، اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می‌کند که نتیجه آن نابودی این کشور خواهد بود.

به گزارش مشرق، "جان مرشایمر" این کارشناس روابط بین الملل هفت سال پیش و طی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفته بود: آنچه اکنون اتفاق می‌افتد آن است که غرب دارد اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می‌کند که نتیجه نهایی آن نابودی اوکراین خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بحران اوکراین، گواه بی‌اعتمادی ایران به غرب است

مرشایمر طی این سخنرانی‌اش تصریح کرده بود: سیاستی که من از آن حمایت می‌کنم یعنی بی‌طرف‌سازی اوکراین و ساخت اقتصاد این کشور و خارج کردن آن از رقابت بین روسیه از یک‌سو و ناتو از سوی دیگر، بهترین چیزی است که می‌تواند برای اوکراینی‌ها رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

تلاش رسانه‌های غربی برای قهرمان‌سازی از زلنسکی

وی افزود: آنچه ما (غرب و ایالات متحده) انجام می‌دهیم تشویق اوکراینی‌ها به سخت‌گیری بر روس‌هاست. داریم آن‌ها را تشویق می‌کنیم که فکر کنند در نهایت به بخشی از غرب تبدیل خواهند شد، چون ما در نهایت پوتین را شکست می‌دهیم و راهمان را پیدا می‌کنیم، بنابراین زمان به‌نفع ماست.

این نظریه‌پرداز امریکایی در ادامه این سخنرانی اش عنوان کرده بود: اوکراینی‌ها هم با این نگاه همراه شده‌اند و تقریبا به‌طور کامل به سازش با روس‌ها بی‌میل هستند و به جای آن می‌خواهند سیاست سخت‌گیرانه در پیش گیرند.

مرشایمر در آن زمان پیش‌بینی کرد :همان‌طور که پیش‌تر گفتم، نتیجه نهایی این خواهد بود که کشورشان ویران می‌شود. آنچه ما انجام می‌دهیم در واقع، تشویق چنین نتیجه‌ای (ویرانی اوکراین) است. برای ما بسیار بهتر است که برای بی‌طرف‌سازی اوکراین تلاش کنیم. به نفع ما (آمریکا) است که در اسرع وقت این بحران را از میان برداریم و البته به نفع روس‌هاست که چنین کنند و از همه مهم‌تر، به نفع اوکراین است که این بحران را پایان دهد.

پیش‌بینی این نظریه‌پرداز آمریکایی در حالی مطرح شده است که پیش از بحران اوکراین، روسیه بارها از غرب خواسته بود در راستای توسعه ناتو به سوی شرق اروپا که نزدیک مرزهای روسیه است، گام برندارد، اما غرب نسبت به ارائه تضمین به مسکو بی توجه بوده.

کرملین پیشتر بارها اعلام کرده بود که این اقدام ناتو امنیت ملی روسیه را در مخاطره قرار می‌دهد و غرب باید در یکسری سیاستهایش تجدیدنظر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس