کد خبر 1345918
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
خرابکاری در نوار مرزی عراق با سوریه ناکام ماند

منابع عراقی به اقدامات نیروهای حشد شعبی این کشور در تامین امنیت نوار مرزی عراق با سوریه به منظور ممانعت از رخنه تروریست‌های داعش اشاره کردند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی عراقی از دستگیری ۴ نفر خبر داد که قصد ایجاد سوراخ در یکی از خط لوله‌های نفت در ناحیه «نهروان» در شرق بغداد و سرقت از آن را داشتند.

به گزارش «المعلومه»، این منابع بیان کردند: هنگ چهارم پلیس نفت، تحرکات در ناحیه «نهروان» در شرق پایتخت برای ایجاد شکاف در خط لوله مذکور را ناکام گذاشت.

بیشتر بخوانید:

آغاز طرح حشد الشعبی برای تأمین امنیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)

منابع عراقی تصریح کردند: نیروهای عراقی ۴ نفر که به همراه خود سلاح داشته و سوار بر یک خودرو قصد ایجاد شکاف در یکی از خط لوله‌های نفتی و سرقت نفت را داشتند،  را دستگیر کردند.

این گروه از خودرو به عنوان استتار و پوشش استفاده می‌کردند تا نشان دهند کشاورز هستند اما توسط یکی از گشت‌های پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

معمولا عملیات قاچاق نفت با ایجاد سوراخ در لوله نفت و اتصال آن به لوله قاچاق انجام می‌شود.

دستگیری عنصر داعشی در جنوب موصل به دست نیروهای حشدالشعبی

نیروهای اطلاعات فرماندهی عملیات نینوا حشد شعبی عراق موفق به دستگیری یک داعشی در جنوب موصل شدند.

تحکیم امنیت نوار مرزی سوریه با عراق با نیروهای حشدالشعبی

یک منبع امنیتی عراقی از استقرار نیروهای حشد شعبی در طول نوار مرزی عراق با سوریه از صحرای منطقه «القائم» تا مرزهای صلاح الدین و موصل خبر داد.

این منبع بیان کرد: حشد شعبی بازمانده‌های داعش را در این منطقه در تنگنا قرار داد است و همه راههای اصلی و فرعی را تحت کنترل دارد.

منبع مذکور گفت: اقدامات حشد شعبی در راستای کنترل مناطق مرزی به منظور مقابله با نفوذ تکفیری‌ها رخ می دهد.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و برخی مناطق دیگر فعالیت دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس