آغاز طرح الحشد الشعبی برای تأمین امنیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)

حشد الشعبی عراق خبر داد که طرح تأمین امنیت زائران حرم حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) را در سالروز شهادت ایشان، آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای از آغاز طرح تأمین امنیت مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) در هماهنگی با سایر نهادهای امنیتی عراقی خبر داد و اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی عراق در تمامی راه‌های منتهی به منطقه کاظمیه مستقر خواهند شد.

از سوی دیگر فرماندهی نیروهای حشد العتبات نیز اعلام کرد که بالغ بر هزار نیرو از یگان‌های ذخیره، امنیت زائران را فراهم ساخته و همزمان اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به گفته این فرماندهی، نیروهای گردان «العباس» این وظیفه را بر عهده دارند و خدمات لازم از جمله برپایی موکب‌ها و دادن آب و غذا به زوار را انجام می‌دهند.

همچنین فرماندهی ارتش بخش عملیات بغداد نیز امروز در نشستی با حضور فرماندهان امنیتی و الحشد الشعبی از آغاز طرح امنیتی زیارت امام موسی کاظم (ع) خبر داد.

طبق اعلام ارتش، در این طرح وزارتخانه‌های دفاع و کشور به همراه تمامی بخش‌های امنیتی الحشد الشعبی مشارکت دارند و همزمان چندین عملیات پاکسازی و پیشدستانه برای خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی انجام خواهد شد. همزمان قرار است تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه کاظمین کنترل شوند.

نهادهای امنیتی عراق پیش‌بینی می‌کنند که همچون سال‌های گذشته منطقه کاظمین در بغداد در روز هشتم اسفند مصادف با ۲۵ رجب، شاهد حضور میلیونی زائران امام موسی کاظم (ع) باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس