مستر تستر

مستر تیستر نماد مصرف گرایی است که به مثابه نمونه‌های مشابه خود در کشورهای غربی، شهروندان ایران را به سندروم خوردن‌ در رستوران‌های لاکچری دعوت می‌کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -اواخر هفته گذشته نماینده یک شرکت بیمه در مراسمی اقدام به بیمه کردن معده «مستر تیستر» چهره معروف اینستاگرامی در حوزه تبلیغات مواد غذایی و رستوران‌ها کرد که با واکنش‌های اجتماعی  فراوانی در فضای مجازی همراه بود.

زوال اخلاقی با الگوسازی از «خورنده اینستاگرامی»/ تا می‌توانید بخورید و معروف شوید! +عکس

مستر تیستر(تستر) کیست؟

«حمید سپیدنام» بلاگری  فعال در حوزه مواد غذایی که  در اینستاگرام با عنوان  «مستر تیستر» به شهرت رسید. «سپیدنام» به رستوان‌های داخلی و گاهی هم خارجی سرک می‌کشید و پس از تست غذای رستوران در مورد مزه و کیفیت و مدیریت رستوران مذکور اظهارنظر می‌کرد و نظراتش را در صفحه اینستاگرامش بازتاب می‌دهد. او به عنوان یک تیستر اغلب رستوران‌های هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه در ازای این تبلیغ پول هم دریافت می‌کند و متاسفانه بسیاری از رستوران برای تبلیغات با پرداخت هزینه‌ای از این نماد سندروم خوردن استفاده می‌کنند.

زوال اخلاقی با الگوسازی از «خورنده اینستاگرامی»/ تا می‌توانید بخورید و معروف شوید! +عکس

با شهرت نسبی این تستر او به برنامه های مختلف صدا و سیما دعوت شد تا  شهرت مجازی او تشدید شود. از میان برنامه‌هایی که میزبان این بلاگر است می‌توان به برنامه  «همیشه خونه» اشاره که با موضوع کسب و کار اینترنتی و با اجرای شهرام شکیبا و ستاره سادات قطبی آنتن زنده در اختیار او قرار گرفت. در این برنامه که در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت مستر تستر  و همسرش تحت عنوان خانواده سپیدنام (مستر تستر) به برنامه دعوت شدند آنهم به عنوان زوجی که غذای تمام رستوران های کشور را تست کرده اند. در واقع بخشی از مشروعیت بلاگرهای ضد جریان با حضور در رسانه ملی تائید و تثبیت می‌شوند و کسب و کار آنان بیشتر از گذشته تبلیغ می شود.

بیشتر بخوانید:

شاخ‌های اینستاگرام برای هر پست تبلیغاتی چقدر می‌گیرند؟

سلبریتی‌بازی که همچنان ادامه دارد!

 مستر تیستر نماد مصرف گرایی است که به مثابه نمونه‌های مشابه خود در کشورهای غربی، شهروندان ایران را به سندروم خوردن‌ در رستوران‌های لاکچری دعوت می‌کند. بر اساس الگوهای مشابه غربی، بیمه کردن معده و سایر اعضاء این بلاگر حوزه غذاخوری بسیار طبیعی است اما در فضای عمومی کشور با واکنش‌های منفی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی همراه بوده است.

قبل از بررسی پدیده مسترتستر و یا موقعیت او در فضای مجازی باید به این مسئله توجه داشت که بیمه شدن این چهره از سوی مسئولان یک شرکت بیمه با پشتوانه میزان مخاطبان و دنبال کنندگان این چهره در فضای اینستاگرام صورت پذیرفته است.

این مسئله نشان می‌دهد که سیستم ارزیابی در لایه‌های مختلف مدیریتی  همچنان سلبریتی، اینفلوئنسر و بلاگر محور است و همچنان تغییر بزرگی در سیستم مدیریتی محقق نشده و تفکر ارگانی سلبریتی محور روحانی با گرایش به برجسته سازی چهره‌هایی که دنبال‌کنندگان فراوانی (خواه واقعی یا دروغین) در فضای مجازی دارند، همچنان دنبال‌ می‌شود.

این انحطاط در الگوبرداری از سیستم حاکم در کشورهای غربی با پیامدهای سوء اجتماعی همراه خواهد بود. در کشورهای غربی خواننده - بازیگر مشهوری یکی از اعضای بدن خود را بیمه می‌کند و اینجا برای حاکم‌سازی همان الگو، سیستم دست به دامان بلاگر تبلیغاتی و بسیار معمولی حوزه تغذیه می‌شود. این در حالی است که از سیاست‌گذاران چنین تصمیمی باید پرسید آیا این بلاگر متوسط خدمات تبلیغاتی‌اش  نصیب توده وسیعی از جامعه می‌شود یا او  چهره محبوب اقشار لاکچری و ۴ درصدی جامعه است.

این اقدام شرکت بیمه‌گذار نشان می‌دهد همچنان مشی و تفکر ارگانی سلبریتی، اینفلوئنسر و بلاگر محور دولت قبلی در حال توسعه در اشکال دیگری است. 

زوال اخلاقی با الگوسازی از «خورنده اینستاگرامی»/ تا می‌توانید بخورید و معروف شوید! +عکس

تا می‌توانید بخورید و بیاشامید و معروف شوید!

مشی تبلیغات لاکچری این فرد همواره با انتقادات فراوانی مواجه است. او چهره‌ای اینستاگرامی است که به خاطر داشتن درآمد از شغلی کاملا بی‌زحمت، درآمدی نجومی کسب می‌کند. بلاگر تستر (تیستر) به انتقال تجربه‌های لاکچری از غذاهایی می‌پردازد که برای تهیه آن برای گروه‌های اجتماعی با خط فقر حداقل ۱۰ میلیون بسیار دشوار است. در واقع اون تستر غذای طبقه ثروتمند جامعه است که به عنوان پیش‌کار در رستوران های هدف طبقه سرمایه‌دار حاضر می‌شود.

در فرهنگ غربی چنین نمونه‌هایی به توسعه کسب و کار رستوران‌های بزرگ گرانقمیت می‌پردازند و معمولا واسطه‌هایی هستند که جریان سرمایه‌دار مروج ترویج سبک زندگی لاکچری و رضایت‌مندی بدون پشتوانه را مبتنی بر ترویج مصرف گرایی توسعه می‌دهند.

اما مسئله مهم این است که سنجش صداقت مستر تیستر توسط یک ارزیاب صداقت سنجی نشده است؟ نظرات مستتر تستر را چگونه ارزیابی باید بکنیم؟ آیا مستر تستر حاضر است از یک طبخ خانگی که توسط زنان سرپرست خانواده در فضای مجازی عرضه می‌شود حمایت کند؟ در باب بی‌صداقتی این خورنده اینستاگرامی می‌توان به این مسئله مهم اشاره کرد که هر بار پس از افزایش قیمت گوشت، او به تبلیغ غذاهای گوشتی می‌پردازد.

رستوران‌هایی که او در آن حاضر می شود اغلب لاکچری هستند  و ترویج فرهنگی لاکچری‌نشینی در یک شرایط اقتصادی ناهمسان، صفحه اینستاگرام او را به یک صفحه ناهنجار تبلیغاتی برای گران‌تر کردن سبک زندگی در ایران تبدیل کرده است.

انحطاط در الگوسازی در جامعه ایرانی/  آیا مبنای چهره‌سازی میزان دنبال کنندگان اینستاگرامی است؟

تعداد دنبال کنندگان (فالور) تستر از ۲ میلیون نفر تجاوز نمی‌کند. آیا داشتن ۲ میلیون مخاطب به معنی داشتن هواداران تیفوسی دو آتشه در فضای مجازی است؟ از سحر قریشی پرحاشیه در دوره‌ای که ۵ میلیون مخاطب داشت، فیلمی که روی پرده سینماها داشت که تقریبا نزدیک به دویست هزار نفر مخاطب داشت.

آثاری که از بهاره رهنما در سینماها نمایش داده می‌شود، با داشتن چهار میلیون و هشتصد هزار دنبال کننده، (بر اساس آمار مندرج در سمفا و سینما تیکت) صد هزار نفر مخاطب ندارد. این تحلیل از نوعی هواداری در فضای مجازی  نشان می‌دهد تعداد دنبال کننده‌های مستر تستر نمی‌تواند مبنای قضاوت یا محبوبیت او برای غذاخوری رایگان و تبدیل شدن به نماد خوردن باشد. متاسفانه دستگاه صحت‌سنجی محبوبیت اینفلوئنسرها و بلاگرها برای شرکت‌های خصوصی و دولتی محرز نشده و گرنه عصر جولان دهی محبوبان اینستاگرامی هر چه سریعتر پایان می‌یافت.

زوال اخلاقی با الگوسازی از «خورنده اینستاگرامی»/ تا می‌توانید بخورید و معروف شوید! +عکس

اعتراض گسترده کاربران فضای مجازی به بیمه شدن تستر/ این سرمایه‌گذاری دو سر باخت است!

 بیمه کردن معده حمید سپیدنام معروف به مستر تستر  حتی برندینگ شرکت بیمه گذار آن را با چالش‌هایی مواجه کرده و به جای اثر تبلیغاتی مثبت، پیامدهای بسیار منفی برای این شرکت به همراه داشته است.  هرچند بیمه شدن معده مستر تیستر بر اساس آنچه در غرب عرف شده، امری نامعقول نیست و هستند سلبریتی‌های بین المللی که اعضاء بدن خود را بیمه‌ کرده‌اند؛ اما چرا برای شرکت‌های خدماتی سهامی عام که با پول سهامداران و مردم فعالیت می کنند، برای ارتقاء برندینگ باید دست به دامان چنین چهره‌های ناخوشایند و متعارض با سبک زندگی ایرانی و اسلامی شوند؟  آیا چنین تقلیل دادن ارزش‌های انسانی در جامعه‌ ایرانی که امروزه با انواع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم دست به گریبان است، بازتاب مناسبی در افکار عمومی خواهد داشت؟

همانطور که اشاره شد الگوی این خدمات رسانی (امتیاز دهی) به سلبریتی‌ها در یک شرایط طبیعی اقتصادی مشکلی به همراه نخواهد داشت و آورده تبلیغاتی مثبتی به همراه خواهد داشت اما در شرایط کنونی و وضعیت معیشتی طبقه متوسط با دشواری‌هایی مواجه است، توجه و اعتباردهی بلاوجه به چهره‌های ناهنجار اینستاگرامی پیامد مثبتی از سوی افکار عمومی به همراه نخواهد داشت.

شرکت های خدمات رسان نیز که گمان می‌کنند با چنین اقداماتی، برند خود را در افکار عمومی ارتقاء می‌دهند باید به این مساله واقف باشند که سیستم دفاعی جامعه ایرانی همانند بدن انسان، هر موجود ناهنجار و هر اقدام ناهمگون با بافت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز ایران را به سان یک باکتری و ویروس از خود دفع می‌کند و در نهایت این سرمایه‌گذاری به ضدتبلیغی بزرگ و شکستی سنگین برای آن مجموعه‌ها تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    74 19
    یک عده بخاطر پول چه کارا که نمیکنن اینستاگرام همه رو بیرون زد
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      12 17
      فقط شلاق
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      25 3
      ای کاش یک نفر هم پیدا میشد که بخواد مغزش رو بیمه کنه اما افسوس که فضای مجازی هیچ استفاده ای ازش نمیکنن که بخوان بیمه بشه
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      8 6
      این نرم افزار کثیف رو ببندید، چرا در مسولین ما عقلانیت وجود نداره؟ دقیقا اونی که باید بسته باشه بازه.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      10 2
      بنظر من فود بلاگری با شیوه های متداول امروز، یکی از کثیف ترین کارهای رایج هست. یک کار به شدت غیر اخلاقی . این که در برابر جانداری که به هر دلیلی به غذای تو دسترسی ندارد و میل داشته باشد؛ غذا بخوری عمل زشتی است.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    42 14
    کارد بخوره
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      8 1
      چرا از این مالیات نمیگیرن؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    27 13
    بلاگر های خارجی هنری دارند و بلاگری شون حول و حوش همون هنر و تبلیغ و آموزش است اونوقت ایرانی ها دستشویی و پی پی بچه رو میزاره و شوهر گلابی شو تبلیغ میکنه و ...تفاوت فرهنگ و تربیت در اینجا مشخص میشود
    • ايراني IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      22 1
      نكته اينه كه اين بابا تستر نيست. تستر مزه غذا رو تشريح ميكنه و علمي روش پخت و مزه رو توضيح ميده. اين بابا فقطططططط ميخوره.
    • خخخخ FR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      15 27
      خخخ به تو چه نوش جونش اموال بابای تو رو که نمی خوره تو اگر نمی تونی از ریسی پیگیری کن
  • تک سوار DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    10 10
    مشکلات ما کجاست.
    • مهدی.م IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      7 2
      مشکلات ما از آنجا شروع شد که پروتئین شکم را بیشتر از پروتئین مغز می سوزانیم.
  • مهدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    21 15
    به امید اعتلای دوباره ایرااان
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    36 13
    بوجود آمدن این موجودات حاصل ۲ چیز است کم رنگ شدن فرهنگ کار شرافتمندانه در یک جامعه و ول بودن بسترهایی مثل فضای مجازی ایران که بجای مولد بودن و ارتقاء دادن فرهنگ همگانی بستری شده برای تولید ... های اجتماعی
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    30 12
    چقدر دلقک! چقدر!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    26 18
    این مردک خیلی چندشه
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 20
    زوالِ اصلاً همچی و هیچی نهلیسم! خاک توسر بازی کامل، اینجا، مهد تمدن، انسانیت و دست آخر اخلاق! .
  • GB ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    31 13
    پول زیادی اگر در میاره مالیات ازش بگیرید
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    33 8
    لومبوندن هم شد هنر
  • n IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    19 44
    به مستر تسترگیردادین. خجالت بکشین از این رفتارهاتون.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      22 4
      شما ماستت رو بخور
    • مندل FR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      12 13
      ما که داریم همون ماستمونو میخوریم اما فک کنم تو بیچاره از وقت ریسی اومده و قول ارزونی داده هنوز منتظر ارزونی بتونی همون ماستو بخوری غافل پنج برابر شده خخخ
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      15 4
      اونهایی که به رییسی گیر دادن همونهایی هستن که ۸ سال روحانی هر کاری خواست باهاشون کرد و صداشون در نیومد ، الان شفا پیدا کردن، شاید هم تخم کفتر خوردن
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    24 15
    اون ...ک داره ازذوق زدگی اشک میریزه تو اغوش این خیکی خجالت نمیکشه با این سن وسالش برای یه ادم بیسواد که هیچ هنری نداره یجوری اشک ذوق میریزه برای این شکم پر
  • جهودشناس IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 3
    چشمان تیزبین من هرگز دروغ نمیگن. خواهشمندم وزارت و سازمان روی این قضیه ریز بشوند.
  • SE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    10 6
    حداقل باید مالیات 60 درصدی از فعالان اینستاگرامی دریافت شود
    • US ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      از این باید 90 درصد مالیات بگیرند، کربن فوت پرینتش خیلی بالاست
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    11 4
    حال بهم زن و چندش آور!! خدای این مردک شکمه
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 9
    البته این نقد شما منصفانه نیست.خب از یک طرف قضیه اگه نگاه کنیم مستر با معرفی غذا ها باعث شناسوندن و معرفی غذا ایرانی به جهانیان میشه و غذاهای ایرانی مناطق مختلف کشور رو به ما ایرانی ها و همچنین خارجی ها معرفی میکنه.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      4 1
      با این آقا کاری ندارم ولی در کل ایتینگ شو به شکل رایجش چیز جالبی نیست.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 8
    خرس قطبی.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    11 6
    این بنده خدا تا بحال هربار گردشگر خارجی مشهور آمده سنگ تمام گذاشته و تصویر خوبی از ایران برای میلیونها بیننده در یوتیوب مخابره کرده است. بدش را گفتی خوبش را هم بگویید.
  • علوی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    10 6
    بسیار خوردن قساوت قلب می اورد وکم خوردن وروزه گرفتن قلب را نرم وجشم را گریان وقساوت قلب را از میان می برد
  • US ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    11 5
    دوست عزیز، سعی نکنین هر چیزی رو به غربی ها نسبت بدین.
  • FR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 6
    نباید اجازه فعالیت داده شود چون در بیشتر مردم احسای سرخوردگی ایجاد میکند
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    11 7
    پیامبر اعظم(ص): برای امتم از دو چیز می ترسم، شهوت شکم و شهوت جنسی
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 1
      سلام، البته این حدیث رو به طور کامل و درست بیان نکردید ولی بخشی از حدیث رو درست بیان فرمودید.
    • US ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      شهوت پول و قدرت چی؟ترس نداره!
    • خخخخ FR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      در پاسخ به اونکه پرسیده شهوت پول و قدرت چی ترس نداره ؟ برای کی بودنش مهمه برای من و تو همه چی خطر داره و ترس خخخخ
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 2
    پارادوکسی بی جواب !!! خوب این آقا چرا باید با خوردن غذای قابل تعریف ناراحتی معده بگیرد که بیمه جوابگو باشد ؟!!!!
  • نیما IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 2
    بخورید بشامید ولی اصراف نکنید
  • مجید IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 8
    مستر تیستر نماد مصرف گرایی است که به مثابه نمونه‌های مشابه خود در کشورهای غربی، شهروندان ایران را به سندروم خوردن‌ در رستوران‌های لاکچری دعوت می‌کند. خوب مشرق نادان باید پول داشته باشی که بری بخوری . اینایی هم که میرن می خورن خود بچه حکومتی های هستن
  • سید IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    9 4
    بیا تو پادگان ها و مراکز نظامی ببین چقدر برنج حیف و میل میشه و میریزن دور و اسراف میکنن .هر موقع تونستید در این مورد تیتر بزنید اونوقت میشید خبرنگار شجاع وگرنه هرکسی میتونه علیه این مستر تستر بنویسه.از ارگانهای مهم نوشتن شرطه .جسارت میخواد
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 1
    سندرم خوردن !!!!‌
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    مفتخورن !!!!
  • ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 5
    همینجور دست و پا بزنید تا فرهنگ عقب موندتون رو به زور به مردم بچپونین ببینید آخرش چی میشه
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    اتفاقا فرهنگ و ارشاد و تبلیغات و بخشهای دیگر به این فعالیت و مشابه ان علاقه دارند و مسدود و بلوک و با پلیس فتا نکردند تابحال. بقیه افراد مشابه شامل مهناز و شهناز و ..هم دنبال تبلیغ کرن چاق و لاغر
  • AT ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    به دور از شوخی خیلی شبیه دلقک سیرکه>>کارش فقط خوردنه»»چقدر ابله هستن رستورانهایی که برای شکم چرانی این دلقک،بهش پول هم میدن :))))
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 1
      از خداشونه..... واسشون تبلیغ میشه...
  • ایرانی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 1
    این مفت خور پسر همان پدری است ک بجای درس دادن سرکلاس درس های دانشگاه رشته کامپیوتر ٍ کتابهای ترجمه خودشو تبلیغ می کرد و درس نمی داد و هرکسی کتابهاشو سر امتحان داشت پاس کرده بود این خپل هم متولد انگلیس است
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      4 4
      ما که شاگرد پدر ایشون بودیم ازش خوبی دیدیدم. شما دوستان مشرق هم همه چیز رو صفر و صد نکنین. مثلا می گین وقتی گوشت گرون میشه غذای گوشتی می خوره. آخه مگه گوشت کم گرون میشه؟ مگه غذای گوشتی کم داریم؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 1
    واقعا اینا با تبلیغات تو اینستاگرام حال آدمو با یکسری غذاها که نه علم ، نه سنت نه دین ، نه اخلاق هیچکدوم تایید نمیکنه
  • اردلان FR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 8
    عشقه این ادم هر رستورانی معرفی کرده رفتم حالشو بردم به تو چه ربطی داره مشرق
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 1
    نگاهش میکنم حتی اگر گشنه هم باشم حالم خراب میشود یک بار دیدم کلیپ غذا خوردنش دیگه غلط بکنم ببینم اصغر جوشقونی
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    رشته درسی اش کامپیوتر بود و مدتی در کار موبایل بود بعد دید این کار بهتره و سود دارد. اگر در رشته خودش فعالیت میکرد ممکن بود الان رقیب ایلان ماسک و جف بزوس و زاکربرگ میشد ولی دید مفتخوری بهتره. هم غذا بخوره هم پول بگیره هم به به بگه و هم فالوئر جمع کنه چند میلیون نفر
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      اولا که امثال زاکربرگ رانت دارن و کارآفرین حقیق نیستن. دوما بقیه که توی ایران به کار کامپیوتر ادامه دادن وضعشون چی شد؟
  • س AU ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 3
    #جاهلیت مدرن
  • سعید DE ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    حال بهم‌زن ترین موضوعی که تا الان دیدم. یک سال قبل پیجش را بلاک کردم. توی غرب هم کسی واسه اینا تره خورد نمیکنه که تو ایران این همه طرفدار داره
  • فانی IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    خور و خواب تنها طریق دد است بر این بودن آیین نابخرد است. به اندازه خور زاد اگر مردمی چنین پر شکم، آدمی یا خمی؟
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 4
    مردم افکار شما را نمی پسندند
  • حسین IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    چی بگم
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    مشرق؟
  • علی خان IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 4
    نوش جونش ، بخور حلال حلال است اگر با رضایت صاحب غذا باشه ،خوردن غذای خوب و مقوی حق هر انسان است
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    4 2
    اگه معروف است شما بیاریدش تو کارخانه های تولید وسایل منزل برای تبلیغات کالای ایرانی ....چرا صورت مسله را پاک می کنید ......ازش بهینه استفاده کنید ---- مگه قضیه چیز دیگه باشه و بهش حسودی می کنید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    یعنی بخاطر پول هر زهر ماری رو تبلیغ می کنه ، کوفت میکنه ، گمراه میکنه ، بعد بیمه اش میکنن که به این کار ادامه بده ، ما کجا زندگی می کنیم.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    ای خدا چه کودکانی در دنیا گرسنه و پوست به استخوان چسبیده یکی هم اینجور میخوره تا بترکد
  • n IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    اونایی که میلیاردها دلار پول مملکت رو می خورن اقای مشرق نظری نداری گیر دادی به مستر تستر نظرت درباره معده میلیارد خورها چیه
    • منتشر کن مشرق IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 0
      چه ربطی داره آقا از شیوه به جای استفاده نکنید اونا که از بیت المال می خورند خب خدا لعنت شون کنه از وسط نصف بشن انشاالله اما این رفتار های سلبریتی ها در جامعه برد داره و اثر داره و الگو سازی و الگو برداری ها صورت میگیره پس باید با الگو سازی غلط مقابله کرد حالا این آقا باشه یا هرکس دیگری ثانیا مگر نجومی بگیر ها هم معدشون رو بیمه می کنن؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 2
    کارآفرینه درود
  • حمید IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    برخی واسه معروف و مطرح شدن هر کاری میکنند! مثل زیبا کلام و تاجزاده و...که هرازگاهی یه چرت و پرتی میگن که سوژه بشن!!!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 1
    چرا از این بنده خدا استفاده های بهتر نمی توان کرد حالا که فالور زیاد داره ازش بهینه استفاده شود من اگه کارخانه تولید مواد غذایی داشتم برای تبلیغات اجناس غذایی از ایشان استفاده می کردم صد در صد جواب میداد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    آقا انتقاد بکنید اما تمسخر نه تمسخر گناهه
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    موجودی که غیر از شکم به چیز دیگری فکر نمی کند!!!!!!
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    صدا و سیما چرا هرکسی رو بر میدارنه میاره مشهور می‌کنه
  • امیر IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    باید از سلبریتی ها و بلاگر ها و اینفلوئنسرها مالیات گرفته بسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس