کوزوو خواستار عضویت در سازمان ناتو شد

کوزوو خواستار تأسیس پایگاه نظامی دائمی آمریکا و عضویت در سازمان ناتو شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، در ادامه واکنش‌ها به عملیات نظامی روسیه در اوکراین؛ کوزوو خواستار تأسیس پایگاه نظامی دائمی آمریکا و عضویت در سازمان ناتو شد.

«آرمند مهاج»، وزیر دفاع کوزوو در این ارتباط اعلام کرد که کوزوو از آمریکا خواسته است تا پس از حمله روسیه به اوکراین، یک پایگاه نظامی دائمی در این کشور ایجاد کند و ادغام آن در ناتو را تسریع بخشد.

بیشتر بخوانید:

آیا جنگ جهانی آغاز شده است؟

آمریکا در حال حاضر ۶۳۵ سرباز در این کشور منطقه بالکان دارد تا صلح شکننده را به عنوان بخشی از مأموریت حفظ صلح ناتو دنبال و حفظ نمایند.

ببینید:

عکس/ نه جنگ، نه تطهیر ناتو

مهاج در صفحه فیس بوک خود گفت: «تسریع عضویت کوزوو در ناتو و داشتن پایگاه دائمی نیروهای آمریکایی یک نیاز فوری برای تضمین صلح، امنیت و ثبات در بالکان غربی است.»

کوزوو همچنین به کشورهای اروپایی در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پیوسته است. مهاج در این ارتباط گفته است که اگر آمریکا بخواهد، دولت او آماده ارائه کمک برای هرگونه عملیات نظامی به اوکراین است.

استقلال کوزوو در سال ۲۰۰۸ توسط بیش از ۱۱۰ کشور عمدتاً غربی به رسمیت شناخته شده است، اما صربستان و روسیه هنوز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسند.

از سوی دیگر حداقل چهار عضو ناتو نیز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسند و کوزوو به دلیل مخالفت روسیه هنوز عضو سازمان ملل نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    گوسفند ترین کشور عالم دید ناتو امریکا به هیجاشون حساب نکردن اکراین ولی باز میخاد این خفت رو خخخخخ کسی هم به کوزوو حمله نکنه خودش خودش نابود میکنه با این سیاست مدار ها پلشتش
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    بله اینطوریاست! وقتی خرس وحشی حد و مرزی برای تجاوز نمیشناسه معلومه همه به ناتو پناه میبرن
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    الان خوب موقعی که هر گدا گوزولی به خاطر دلار بچپه تو ناتو.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    جالبه کشورهای جهان به جای اینکه از فساد اخلاقی که توسط آمریکا و متحدانش منتشر شده دوری کنند، می خواهند نزدیک شوند، اگر توجه بکنید، آمریکا وارد هر کشوری که شده، اولاً قدرت نظامی آن کشور را ضعیف می کند، دوماً مردم آن کشور را به سوی فساد اخلاقی و جنسی سوق می دهد. نظیر کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی، کشورهای اروپایی، و خود اوکراین، بروید ببینید مردم این کشورها بعد از ورود آمریکا چگونه به سوی فساد جنسی جذب شدند.تعداد بازیگران فیلم های جنسی در کشوری مثل اوکراین که یه عده غربگرای داخلی چند روزی هست دلسوزش شدند، از سال ٢٠١۴ که تحت نظر عده ای غربگرا اداره می شود افزایش چشمگیری داشته. بروید گوگل کنید و ببینید چه فساد جنسی گسترده ای در ژاپن و کره جنوبی که توسط خود آمریکایی ها ایجاد شده وجود دارد، در کشورهای اروپایی که وضع فساد جنسی بدتر هستش. حالا یه عده غربگرا و غربگدا باز برن بگن کدخدا خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس