صندوق دولتی نروژ دارایی‌ها خود را در روسیه واگذار می‌کند  

نخست وزیر نروژ اعلام کرد، صندوق دارایی ۱.۳ تریلیون دلاری نروژ که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان است، پس از حمله روسیه به اوکراین، دارایی‌های خود را در روسیه واگذار خواهد کرد.

به گزارش مشرق از رویترز، "یوناس گار استور" نخست وزیر نروژ یکشنببه شب در کنفرانس خبری گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که سرمایه‌گذاری‌های صندوق را مسدود کنیم و روند فروش (سهام خود در روسیه) را آغاز کرده‌ایم.

براساس داده‌های دولت نروژ، دارایی‌های صندوق این کشور در روسیه متشکل از سهام حدود ۴۷ شرکت و همچنین اوراق قرضه دولتی است که در پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۵ میلیارد کرون نروژ (۲.۸۳ میلیارد دلار) ارزش گذاری شده است.

در ادامه موج واکنش‌ها به حمله روسیه به اوکراین، نروژ، آمریکا و تعدادی دیگر از کشورها خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران انسانی در اوکراین برای روز دوشنبه شدند.

نمایندگی نروژ در سازمان ملل روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد نروژ، ایالات متحده، آلبانی، فرانسه، بریتانیا، مکزیک و ایرلند خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای رسیدگی به بحران انسانی در اوکراین هستند.

این کشورها خواستار توضیحات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این زمینه شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    کدوم داراییها مستر؟؟!! همش بابت بلوکه کردن پول‌های روسیه رفت، خلاص!!!!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت و برپایی فدراسیون سه تیکه شرغی و غربی و مرکزی در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پوتین بارها گفته ورود اولین نظامی ناتو به اوکراین بمعنای اعلام جنگ به روسیه خواهد بود
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس